Gjest AA Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er ferdig utdannet gartner og har jobbet år som det. Nå har jeg lyst til å bli blomsterdekoratør, men vet ikke helt hvilke skoler jeg må gå. Må jeg gå tegning, form og farge først? vet ikke om det heter det nå lenger. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av dette? En nettside?
Bobeline Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Da må du først gå formgiving grunnkurs, og deretter VKI blomsterdekoratør, så ut i lære. Dette er hentet fra en videregående skole i Norge, men det finnes føre læresteder å velge mellom. http://www.lunde.vgs.no/Blomsterdekorator.htm
Gjest AA Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 ok, takk for svar:) Vet du om det finnes noen privatskoler? Eventuelt et sted med litt eldre elever? Hvor lenge må man gå i lære?
Gjest Fruktfat Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 det er to år i lære. men det er veldig mange som jobber i blomsterbutikk som ikke er utdannet blomsterdekoratør, så om du ikke har veldig lyst til å gå skole går sikekrt det bra og .
Gjest Meep Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Vet at det også er en skole i danmark, tror den ligger i nærheten av Århus, der en (litt eldre) venninne av min mor gikk en gang, hvis det skulle være aktuelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå