Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #21 Skrevet 25. oktober 2006 Husker dessverre ikke navnet på boka i farten, leita litt p ånettet, men det hjalp lite. Fant en annen derimot som kanskje kan være noe for deg... Kan jo se etter den på biblioteket Hundebok ← Tuuusen takk
-frøya- Skrevet 25. oktober 2006 #22 Skrevet 25. oktober 2006 Du kan jo gå på feks biblioteket og låne bøker om hunder,de har som regel veldig bra bøker med oversikter over hunderaser og da pleier det å stå hva de forskjellige rasene egner seg til. Litt im hvor mye stell de trenger og mosjon..... Gjort det mange ganger selv,veldig greit:) synes du også bør tenke på hvor mye du er ute og går nå og finne en hund som er tilpasset det.
Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #23 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en del erfaring med pudler, og har tenkt å skaffe meg en til snart. De store er stort sett veldig lekne, rolige og lette å oppdra. Men de krever mye pelsstell, mye tur, og noen av de passer ikke så godt med barn, barn blir ofte for slitsomme og styrete for dem. Men det er også veldig forskjellig fra hund til hund. Små pudler er litt enklere med pelsstellet, rett og slett fordi de er mindre. Det største problemet med de er at spesielt hannhundene kan være litt aggressive og bjeffe mye. Jeg har også inntrykk av at en del av dem takler dårlig å være alene, de kan bli veldig nervøse.
Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #24 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en del erfaring med pudler, og har tenkt å skaffe meg en til snart. De store er stort sett veldig lekne, rolige og lette å oppdra. Men de krever mye pelsstell, mye tur, og noen av de passer ikke så godt med barn, barn blir ofte for slitsomme og styrete for dem. Men det er også veldig forskjellig fra hund til hund. Små pudler er litt enklere med pelsstellet, rett og slett fordi de er mindre. Det største problemet med de er at spesielt hannhundene kan være litt aggressive og bjeffe mye. Jeg har også inntrykk av at en del av dem takler dårlig å være alene, de kan bli veldig nervøse. ← Takk for svar! Da er vel kanskje puddler utelukket pga. bjeffing og at de kanskje ikke takler å være så mye alene..
Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #25 Skrevet 25. oktober 2006 Nå har jeg vært å lånt boken "Glow" fant fram for meg Så nå kommer jeg nok til å se en del i den og når jeg har funnet noen som kan passe til oss kommer jeg sikkert tilbake hit for mer "personlig" informasjon.. See? Hehe.. Takk for all hjelp hittill!
Hu i Svingen Skrevet 25. oktober 2006 #26 Skrevet 25. oktober 2006 Det jeg er mest interessert i er røyting og hva de krever av aktivitet. Her er noen raser jeg er interessert i (kom GJERNE med fler alternativ :-D ) Hadde vært utrolig fint om dere kan informere om røyting og aktivitetsnivå på disse om dere vet Boxer Flatcoated Retriever Jack Russel Rottweiler Toy Puddel Boston Terrier ← Rottweileren: Krever moderat aktivitet, dvs. den trenger minst en god, lang tur hver dag (det gjør jo i grunnen alle raser), og er aktiv ute, men veldig rolig inne. Det er en vokterrase, men den halser/gjør så godt som aldri (jeg har i hvert fall ikke truffet noen som gjør det), boffer eller knurrer som regel kun en eller noen få ganger når den trenger å varsle. Den røyter ja. Ikke spesielt lite heller, når det står på som verst. En rottweiler skal etter standarden være modig og trygg, ikke nervøs eller aggressiv, og det stemmer som regel. Det er en sosial hund, og den er førerfokusert. Husk at mange mennesker er redd for rottweileren, det kan være litt slitsomt. Dessuten er det en stor og sterk hund, og du har et stort ansvar for å gi den en god oppdragelse så den blir lydig, trygg og harmonisk som voksen.
Mookie Skrevet 25. oktober 2006 #27 Skrevet 25. oktober 2006 Hva med en av de som likner sånn på Labradoren? Husker ikke hva de heter akurat nå !! Har en venninne som har sånn en, og den er bare så perfekt. Gjør ikke noe av å ligge alene mens de er på jobb, liker barn, bråker ikke og er glad i tur
Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #28 Skrevet 25. oktober 2006 Hva med en av de som likner sånn på Labradoren? Husker ikke hva de heter akurat nå !! Har en venninne som har sånn en, og den er bare så perfekt. Gjør ikke noe av å ligge alene mens de er på jobb, liker barn, bråker ikke og er glad i tur ← Drømmehunden?? Hihi.. si i fra om du kommer på da! Etter å ha lest gjennom boka og tittet litt her sitter jeg igjen med to raser.. Har ikke nevnt noen av de før.. Den boka var kjempe fin faktisk! Det var opplyst om mulige problemer som bjeffing/overdrevent bjeffing, røyting, vanskelig å gjøre stuerene, innstilling til andre dyr/mennesker, eier, barn osv.
Hu i Svingen Skrevet 25. oktober 2006 #29 Skrevet 25. oktober 2006 Høres bra ut. Husk bare at alle hunder er veldig forskjellige, og det som er typisk for rasen kan mangle hos et individ, eller det kan ha utypiske egenskaper. Å skaffe hund er ikke helt det samme som å kjøpe en sofa.
Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 25. oktober 2006 Høres bra ut. Husk bare at alle hunder er veldig forskjellige, og det som er typisk for rasen kan mangle hos et individ, eller det kan ha utypiske egenskaper. Å skaffe hund er ikke helt det samme som å kjøpe en sofa. ← Neida, det vet jeg Men jeg må nesten gå etter den som passer oss best "etter boka" uansett.. Har funnet en jeg tror passer oss veldig godt, men jeg leser masse på nettet nå om hva slags erfaringer eiere har med denne rasen. Litt rart ingen har foreslått denne typen egentlig, men kanskje det er for at jeg sa jeg ville ha en stor rase..
Gjest Deception Skrevet 25. oktober 2006 #31 Skrevet 25. oktober 2006 Så hva slags hund er det snakk om? :nysgjerrig: Husker for litt over ett år siden, da vi akkurat hadde bestemt oss.
TheHairyToothfairy Skrevet 25. oktober 2006 #32 Skrevet 25. oktober 2006 Det finnes australske raser som ikke kan bjeffe i det hele tatt, en kompis av meg tok med seg en slik en fra australia da han flyttet hjem i år. Hunden er kjempefin og kjempekoselig, ikke spesielt stor, men ikke liten heller. Sjarmtroll de lux.
Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #33 Skrevet 25. oktober 2006 Så hva slags hund er det snakk om? :nysgjerrig: Husker for litt over ett år siden, da vi akkurat hadde bestemt oss. ← Cavalier King Charles Spaniel.. *Strekker opp armene som skold*
Gjest Deception Skrevet 25. oktober 2006 #34 Skrevet 25. oktober 2006 Cavalier King Charles Spaniel.. *Strekker opp armene som skold* ← De er jo helt fantastiske skapninger. Så fine, koselige og ikke så sinte som mange småhunder.
Cuba Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #35 Skrevet 25. oktober 2006 De er jo helt fantastiske skapninger. Så fine, koselige og ikke så sinte som mange småhunder. ← Puuh.. Hehe! Neida! Ja, føler virkelig det kan være en sånn type hund som passer til oss! Ikke bare ser de helt utrolig vakre ut, men typen passer nok godt til vår livsstil! Snakket faktisk med en oppdretter nå og inntrykket mitt ble ikke noe dårligere iallefall! Skal opp i se på valper snart. Mulig det virker veldig forhastet, men har ikke fått inntrykk av at det florerer av dem, pluss at jeg har hørt mye positivt om denne oppdretteren!
Holly Hobbie Skrevet 27. oktober 2006 #36 Skrevet 27. oktober 2006 Vi kommer sannsynligvis til aa skaffe oss Irish Softcoated Wheaten Terrier etterhvert. De er sporty, mellomstore, roeyter ikke og er glade i barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå