Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Så var det nesten slutt på permisjonen og barnehageplassen glimrer med sitt fravær. Jeg er mellom jobber og må søke meg ny. Lurer på om jeg skal prøve meg på 50% stilling hvis det går an å få tak i, eller evt. om jeg skal passe et barn selv. Hva betaler man i måneden for en passetid på ca 4-5 timer? Evt. 7-8 timer? Svart og hvitt? Må finne ut om vi har penger til å betale dette eller om jeg må bli hjemme og være dagmamma selv....
Gjest -M- Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Vi betalte 3000kr/mnd for 3 dager i uken (hvitt). Da kunne vi ha han der inntill 8,5 timer/dag. Vi fikk da 3200kr (sånn ca) i kontantstøtte, så da ble det ikke så merkbart på økonomien. -M-
Cilla Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 Dagmammaen vår har flere valg etter hva som passer en best, vil en ha de på timespris er det 35 kroner timen, på dagspris 250 kr dag, full plass er 4500 kr. Dette er svart betaling (og nå kan jeg visst ikke bli minister noen gang )men har hørt snakk om at hun vil bli "Hvit", da går prisen litt opp.
Malama Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Men med hvit dagmamma skal man jo kunne trekke fra utgifter til barnepass på selvangivelsen, slik man kan med barnehager, så det går kanskje opp-i-opp?
Cilla Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Men med hvit dagmamma skal man jo kunne trekke fra utgifter til barnepass på selvangivelsen, slik man kan med barnehager, så det går kanskje opp-i-opp? ← Ja det kan man, tror det er 25000 for en unge, og det er en del det. Men litt kjedelig å betale ekstra penger hver måned når det er så dyrt fra før, det jeg betaler i januar 2007 får jeg ikke "tilbake" før i oktober 2008 (har eget firma) Jeg tør ikke redusere skattetrekket pga av dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå