Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått tilbud om å skrive for et magasin ved siden av studiene. Men lønnen de har fastsatt gjør at jeg blir usikker. Artiklene skal være enten 1 eller 2 sider. For hver artikkel vil jeg få 500 kr. Er det veldig lite? Eller er det vanlig?

Det vil være en god erfaring for meg.

Fant fram satsene

for freelancing. Er klar over at disse ofte ikke blir fulgt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen journalister som kan si noe om dette? Bekrefte at det er veldig lite? :)

*dytter tråden lenger opp*

Skrevet

500 kroner for en artikkel på 1-2 sider er lite.

Skrevet

Jeg synes 500 høres veldig lite ut.

En venninne av meg jobber også som freelance i et magasin, jeg skal spørre henne hva hun får.

Jeg hadde i utgangspunktet bedt om det dobbelte, og helst mer.

Men det kommer nok an på hva slags blad det er, om det er riksdekkende, reklameinntekter osv.

Kjenner du noen andre som jobber der da? Du kan jo forhøre deg litt rundt.

Skrevet

Det er veldig lite, men du sier ikke noe om hva slags magasin det er. Og skulle du også ta bilder, og evt. få ekstra betalt for bilder?

Skrevet

Tusentakk for svar!

Bladet er reklamedrevet og relativt nyoppstartet.

Jeg har ikke fått noen informasjon om at jeg skal ta bilder.

Burde kanskje stille et ultimatum hvor jeg sier at jeg tar 1000,- per artikkel. Vet jeg kommer til å bruke mye tid på jobben, og vil ikke ta så lite for tida mi. Men kanskje vil det være vanskelig å få hevet lønna såpass mye når den er så lav i utgangspunktet.

Uansett skader det ikke å prøve, men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil ha den uansett. Det virker noe useriøst, og jeg har mer lyst til å prøve i ei avis.

Hm. :forvirret:

Skrevet

Du bør absolutt ta minst en tusenlapp for en artikkel, ja - også fordi jeg (og andre journalister) reagerer når frilansere priser seg for lavt og sånn sett undergraver markedet. I tillegg til at det er tida di minst verd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...