Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #41 Del Skrevet 1. november 2006 Mange har sett på meg som prippen. At andre velger annerledes har jeg ingen problemer med, og jeg ser fordelene med det valget også, men det er ikke noe som passer meg. Skal jeg oppføre meg slik det er rett for andre og knulle rundt med hvem som helst bare for å være “frigjort”? Når ble det frihet å gjøre noe pga andres forventninger? ← Veldig godt poeng! Forstår ikke hvem det er som føler de blir sett ned på fordi de har hatt sex med mange? Det virker da ganske utbredt i dag? Samtidig opplever jeg stadig, på nettet vel og merke, at det kan bli ganske høy temperatur om man ytrer ønske om å velge med omhu, eller å vente til man finner en man faktisk kan ha følelser for. Mitt forhold til sex har lite å gjøre med religion. Det har å gjøre med at jeg føler jeg mister evnen til å føle for andre mennesker om jeg skal dele det meste intime som finnes med tilfeldige mennesker, med noen annen enn en mann jeg er oppriktig glad i. Det å spre bena for hvem som helst får meg ikke til å føle meg det minste frigjort, bare dum. (Jada, jeg har prøvd "frigjort" en gang. Kvalmende.) Men jeg kjenner da jenter som har andre erfaringer enn meg. Jeg dømmer ikke de for deres valg. Det er deres liv og de som skal leve med valgene de tar. Men jeg ville nok fått store problemer med å leve med de samme valgene. Noen av oss angrer mer på de erfaringene vi har gjort enn på de vi har valgt å stå over. Tror det viktigste vi kan lære egentlig er å la andre mennesker leve sine liv som de vil uten å mene så fordømt mye om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest big bang Skrevet 19. november 2006 #42 Del Skrevet 19. november 2006 Hva mener dere troende om sex før ekteskap?, skjønner ikke denne "sparingen"... Svar: Siden jeg tror, så kan jeg vel svare, tror jeg? Er enig med deg at det er ingen vits i å spare seg, stå på; "skal det stå en plass"; "man skal ikke søle sin sæd til jorden", så da så. Men hvor i alle dager har du lest at vi ikke skal ha sex før ekteskapet? Hvor står det at man skal være gift, før man kryper til køys? Spesifikt svar ønskes av deg! Ikke ment å provosere deg, seriøst. mvh big bang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 23. november 2006 #43 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg syntes ikke det og spare seg til etter eksteskapet er en god ide. Sex-livet er jo en viktig del av forholdet og det er ikke lengere bare til å lage barn. Før i tiden skulle man vente og gifte seg og lage barn, sex var derfor ikke noe viktig egentlig. Meni nå-tiden så teller sexlivet mye. Det hjelper par og komme nærmere, man har det godt. Og gifter man seg og sexlivet ikke fungerer, ja da kommer mye frustrasjon, diskusjoner osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 26. november 2006 #44 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg lurer på en ting: Hvis man har spart seg til ekteskapet, men så blir skilt, må man spare seg til neste ekteskap for å kunne ha sex igjen? Er jo inforstått med at man egentlig bare skal være med en person hele livet, men i et land der skilsmissestatistikken er på nærmere 50%, er det vel naivt med en sånn holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iviking Skrevet 26. november 2006 #45 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg lurer på en ting: Hvis man har spart seg til ekteskapet, men så blir skilt, må man spare seg til neste ekteskap for å kunne ha sex igjen? Er jo inforstått med at man egentlig bare skal være med en person hele livet, men i et land der skilsmissestatistikken er på nærmere 50%, er det vel naivt med en sånn holdning. ← Ja, sex hører ekteskapet til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå