Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #61 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg bryr meg mer om min egen sikkerhet og min families sikkerhet enn at folk sulter, og det er jeg IKKE redd for å si, og jeg tror de fleste også tenker sånn.. ← Det gjør vel gjerne de fleste ja, men det fører allikevel ikke til at jeg velger å ikke hjelpe mennesker som bor lenger borte og som har det vondt. Jeg har råd til å støtte nei til narkotika når de ringer på døra, og jeg har råd til å støtte tv-aksjonen når de ringer på døra. Selv er jeg student, så jeg lever slett ikke i en overflod av penger. Det er snakk om prioriteringer, og jeg kunne for eksempel velge å droppe å kjøpe potetgull og øl i helga, og dermed ha råd til å legge på noen kroner på bøssa. Det er helt greit at folk velger å støtte andre ting enn tv-aksjonen, men de aller, aller fleste i Norge burde ha råd til å støtte veldedige organisasjoner. Når man bor i et av verdens rikeste land synes jeg også man burde titte litt utenfor landegrensen og hjelpe de som ikke har det så godt andre steder i verden.
Gjest Miloine Skrevet 25. oktober 2006 #62 Skrevet 25. oktober 2006 Vi ga penger til Leger uten grenser, men har respekt for de som velger å ikke gi! Er også enig med Kaia83 i veldig mye av det hun skriver.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå