Gå til innhold

Bivirkninger av Flagyl

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte bare på om det var noen av dere som har erfaring med Flagyl tablettkurer. Jeg har nå fått beskjed om å ta fem tabletter 1. og 3. dag. Er det noen av dere som har tatt den samme kuren i forbindelse med en bakterieinfeksjon i skjeden? Hvilke bivirkninger fikk dere og hvor lenge varte de?

Har ikke fått vite av legen min hvilken bakterie som er bakgrunnen for at jeg har fått denne antibiotikakuren, kanksje noen av dere vet det? Har nemlig hørt rykter om at dosen varierer utifra hvilken bakterieinfeksjon man har fått...

Håper noen vil svare meg...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk noe mot bakteriell vaginose som jeg fikk en helt motbydelig metallsmak i munnen av. Husker ikke om det var Flagyl det var.

Skrevet

Jeg fikk metallsmak i munnen som varte i to dager. Mer ekkelt enn plagsomt, og dessuten skal jeg gladelig ha litt metallsmak i motsetning til faenskapet i underlivet som tablettene tok livet av!

Skrevet

Den doseringen du har fått er veldig vanlig når det gjelder Flagyl! (Og særlig når det gjelder infeksjon i skjeden). Det går an å dosere på andre måter også, men det kommer som du selv sier an på hvilken bakterieinfeksjon man har.

Bivirkninger kan du lese om i pakningsvedlegget eller om du går inn på Felleskatalogen. En ting som er veldig viktig når det gjelder Flagyl er at du ikke drikker alkohol under kuren, Flagyl gir nemlig samme reaksjon på alkohol som antabus. (Og det er jo litt ekkelt ;) ).

Skrevet

Jeg fikk også en veldig trykkende hodepine og ble litt svimmel...klarte ikke konsentrere meg om å lese.

Skrevet

Jeg fikk samme dosering som deg da jeg hadde bakteriell vaginose. Fikk litt metallsmak i munnen og pisset svart, men ellers ingen bivirkninger. Og BVen forsvant kjapt og kom aldri tilbake :)

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg fikk en ekkel konstant smak i munnen og var kvalm hele tiden da jeg brukte Flagyl.

Gjest Gjest
Skrevet

Kastet opp etter to dager, mener jeg å huske...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det 1 gang for mange år siden. Mener jeg fikk to tabletter jeg skulle ta over 2 dager. Ble bare så jeg tok 1, pga jeg kasta opp noen timer etterpå. Ble helt sykt kvalm av den. Litt rart fordi jeg har aldri fått bivirkninger av noen tabletter, foruten om flagyl. Det gikk nå heldigvis bort selv med bare 1 tablett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...