Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #1 Del Skrevet 23. oktober 2006 Vi er 2 innleide konsulenter - han ny utdannet med Bachelor innen IT, jeg med grunnfag IT og fag fra høyskole (regnskap), samt at jeg har 7 års arbeidserfaring mer enn han. Vi har fått vikarjobb innen it, og kommer fra 2 ulike vikarbyrå. Han tjener 165 kr timen, dvs 32 kr mer i timen enn meg?!!§ Urettferdig? Eller bare meg som er stor forlangende? Jeg har 133 kr timen. Skal jeg klage? Ps! Jeg er kvinne, han mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kråkebolle Skrevet 23. oktober 2006 #2 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du kan gjerne ta det opp, men jeg er ganske sikker på at det er utdanningen hans som gjør utslaget her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Selv om dere gjør den samme jobben på samme sted så har dere to forskjellige arbeidsgivere - hvert deres vikarbyrå. Så skal du ta det opp med noen burde det være ditt byrå og ingen andre. Men formell utdannelse kan (og bør?) utgjøre en stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg har mastergrad, og har 25 kr påslag på timeslønna i forhold til de som ikke har formell kompetanse, men 20 års arbeidserfaring. I tillegg har jeg framforhandlet 10 kr mer, så jeg har 35 kr mer i timen enn de som har vært i lignende jobb i 20 år. Rettferdig? Tja. Jeg har jobbet for det selv, de har ikke giddet (eller har for stor respekt for arbeidsgiver...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 23. oktober 2006 #5 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er nok ikke ulovelig - siden dere har forskjellige arbeidsgivere (vikarbyraaene) og forskjellig utdannelse. Men ta det gjerne opp likevel - enten med vikarbyraaet eller med fagforeningen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alf Kaida Skrevet 23. oktober 2006 #6 Del Skrevet 23. oktober 2006 Høres både helt lovlig og ganske urettferdig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 23. oktober 2006 #7 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ta opp lønnsøkning med din konsulent i ditt vikarbyrå. Du kan nevne at andre får mere enn deg, men hovedvekten på din argumentasjon bør ligge på at du mener at du gjør en god jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #8 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det kan godt hende firmaet dere begge jobber i har samme kostnaden for å ha dere innleid, men at vikarbyråene dere bruker ikke har samme ekstrakostnad for å leie ut vikar. Har selv erfaring med at det varierer veldig hvor mye ekstra bedriftene må betale til vikarbyråene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå