Gjest Angelique Skrevet 25. januar 2003 #1 Skrevet 25. januar 2003 Oioioi nå skal invitasjonene ut, og da må jo ønskelista være klar.... Vi prøver å finne ut hva vi ønsker oss! :o Vi er godt etablert, og sliter derfor med å finne på mulige gaver vi ønsker oss (urk...luksusproblem). Det er det med å finne noe som kan være til oss begge, og som ikke er så suuuperdyrt. Foreløbig har vi funnet på Antarktis middagsservice til Vebjørn Sand (dyrt nok i grunnen) og tinn fra askvoll bruk Og der stoppet det egentlig..... Hva har dere ønsket dere? Ting til fremtidige barn? Gaver som kan gis separat til brud eller brudgom? Ny gressklipper? Klær? eller designvaser? Hva ligger prisen på i snitt i ønskelista? Gleder meg til å høre, og kanskje få noen nye ideer.
aud s Skrevet 25. januar 2003 #2 Skrevet 25. januar 2003 Vi er også godt etablerte, men det er jo stadig noe man så gjerne skulle hatt. F.eks ting til kjøkkenet. Jeg har en lapp som jeg skriver ned ting på etterhvert som jeg kommer på noe som hadde vært greit å ha. Man kommer ikke på det før man står "midt i middagen" og tenker at det skulle jeg hatt nå. Jeg har tenkt å legge inn denne lista på glasssmagasinet og på jerniabutikken. Synes også det er viktig å ikke ønske oss bare dyre ting, synes det er frekt å bare ønske oss ting som koster fra 500 og oppover. Vi har også tenkt å ønske oss gavekort på elkjøp eller expert, for vi har planer om å kjøpe nytt tv og datamaskin etterhvert. Har forhørt meg litt og de fleste synes det er ok at vi ønsker oss gavekort. Får håpe at dere finner på noe fornuftig å ønske dere. Lykke til!
Pip Skrevet 26. januar 2003 #3 Skrevet 26. januar 2003 Heh... Nå er ikke vi akkurat i samme situasjon da... Vi er på en måte ikke etablert i det hele tatt...! :D Joda - har jo bodd på hybel begge to i en del år, så NOE har vi da... (Og en del ting har vi jo da også - naturlig nok - dobbelt opp av...) Men uansett - vi trenger og ønsker oss det meste! Vi er også ganske opptatt av at det ikke bare skal være dyre ting vi ønsker oss, men ting i alle prisklasser. Nå kommer ikke vi til å massedistribuere noen ønskeliste, men noe må vi jo si når folk spør, ikke sant... Så det blir jo en del av det 'vanlige' da - servise, skåler, mugger, litt småelektrisk... Vi kommer jo til å flytte inn i hybel/leilighet da, siden vi begge studerer fortsatt, og jeg må si jeg tror det er lettere for de som har eget hus... Altså, hvis de flytter inn i eget hus etter bryllupet. DA er det mange ting man kan ønske seg da! :D Tenker egentlig ikke så mye på det, da - vi tar gladelig imot det vi måtte få! Og mye går det vel an å bytte også... Vil forresten si at jeg syns det er flott å ønske seg litt andre ting enn sånne typiske bryllupsgaver. Hva med en gassgrill? Eller fjernkontroll til garasjen? Altså - stilig å tenke utradisjonelt! Lykke til! :D
Tosca Skrevet 26. januar 2003 #4 Skrevet 26. januar 2003 Vi har bodd sammen såpass lenge at vi har det meste vi trenger. Så derfor er det pengegaver som står øverst på ønskelisten vår. Men vi har tenkt å legge ut en gaveliste i tillegg, på Til Bords e.l. Vi har et frokostservise og en glasserie som vi samler på. Ellers er det vel et par ting utenom som vi kommer til å føre opp. Termoskanne bl.a.
monja Skrevet 26. januar 2003 #5 Skrevet 26. januar 2003 Etter 7 års samboerskap er det i bunn og grunn ikke noe vi trenger sånn direkte, så for oss står pengegaver høyt. Så kan vi for eksempel kjøpe oss litt dyrere ting selv. Vi kjøpte hus sammen i sommer, og vi trenger derfor ting som høytrykksspyler, nye innedører, panel på veggene, listverk og sånt. Det er kanskje litt teit å legge ut ønskeliste på Byggmakker? I tillegg samler vi på Hardangerbestikk, Ramona, og selv om vi har det meste fra før blir det liksom aldri nok. Vi vil gjerne ha bestikk til 20 personer, så.....Vi samler foreløpig bare på juleservise, men heldigvis kan det også kjøpes på sommerstid :D
Gjest Qlio Skrevet 26. januar 2003 #6 Skrevet 26. januar 2003 Vi giftet oss i september-02, og ønsket oss penger, vin og glass. Vi la ut gaveliste på Glassmagasinet.
Gjest a. Skrevet 26. januar 2003 #7 Skrevet 26. januar 2003 Vi ønsket oss: ¤ sengesett ¤ kjøkkenkniver ¤ middags- og kaffeservise ¤ bestikk ¤ vinglass ¤ karafler til vin, vann og olje (Rosendahl) ¤ vannkoker i stål ¤ symaskin ¤ rammemadrasser ¤ penger/gavekort til nye møbler ¤ digitalt videokamera
Karoline Skrevet 26. januar 2003 #8 Skrevet 26. januar 2003 Vi hadde noe av det samme problemet. Hadde vært samboere en stund, og hadde egentlig nok. Ikke for det, det er jo alltid noe en kan tenke seg... Vi satte opp en ønskeliste som inneholdt masse praktiske ting, til hagen, båten, osv. Til slutt satte vi også opp endel "pynteting". Det var tydeligvis den delen av ønskelista folk leste! Det ble masse pynt, noen gavekort - men da selvfølgelig i butikker av typen glassmagasin, og elektrisk motorsag..! Så det er ingen tvil om hva vi satte mest pris på.. resten må vi bare kjøpe et skap til. Har dere dårlig med plass, kan det være lurt å ønske seg duker og bøker, de tar ikke så mye plass. Ikke for det, vi syns jo mye av det andre vi fikk er fint også, selvom jeg strever litt med å velge hva jeg skal bruke gavekortene til. SÅ MORALEN ER: Ønsk dere bare ting dere virkelig har lyst på - dere får sikkert en masse annet ved siden av uansett.
Imax Skrevet 26. januar 2003 #9 Skrevet 26. januar 2003 Pengegaver og gavekort er jo løsningen da. Jeg er helt uenig i at man skal samle på nytt service bare fordi man skal gifte seg... Og til dere som har alt: Hva med å være så uselviske å ønske pengegave til f.eks kreftforeningen eller SOS barnebyer?
August Skrevet 31. januar 2003 #10 Skrevet 31. januar 2003 Vi var godt etablerte med hus og barn før vi giftet oss, så på gavelisten prøvde jeg å være veldig kreativ. Jeg skrev opp mye ting til oppussing av huset og til fornying av hagen. Det var ingen som sa noe direkte til oss, men blant tanter og onkler og slikt så hadde dette blitt diskutert. Og resultatet var at vi fikk ikke en eneste ting av de utradisjonelle tingene på ønskelista. Det virker som om folk vil gi noe som de senere kan peke på og si/tenke at den fikk vi i bryllupsgave. Det må også være en varig ting, for noe slikt som en eviggrønn busk til hagen falt ikke i smak hos noen av de som ga oss gaver i alle fall. Men jeg ønsker dere lykke til med utradisjonelle ønskelister, kanskje dere har bedre lykke med det enn det vi hadde.
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2003 #11 Skrevet 31. januar 2003 Hva med kunst? Det er jo gjerne noe man ikke prioriterer å kjøpe selv så ofte. Vi fikk mange malerier til vårt bryllup, noe vi satte stor pris på. Til tross for at kunst er veldig "smak og behag" likte vi stort sett det vi fikk...resten havner vel i kjellerstua etc¨. Ellers kan man jo ønske seg gøyale spill (TP etc.), stor koffert, sengetøy (selv om man har det, trenger man alltids noe nytt), ekstra lange, gode dyner (2.20 m.), raclettejern, bøker....ja, nå kommer jeg ikke på mer foruten de vanlige, tradisjonelle tingene som sølv etc.
Gjest Stjernesol Skrevet 31. januar 2003 #12 Skrevet 31. januar 2003 Når vi gifter oss i juli har vi bodd sammen i over tre år, og jeg flyttet hjemmefra omtrent tre år før det igjen, men selv om vi har det meste av nødvendige ting (kjøkkenting osv), manglet vi mye av disse "standard-tingene" som pent servise, sølv og glass.synes I tillegg kjøpte vi hus for ca et år siden (leide frem til det), og mangler alt av hageredskaper, utemøbler osv. Vi synes derfor at det gikk rimelig greit å lage en ønskeliste. Jeg har den ikke foran meg akkurat nå, men kan i farten komme på følgende ting: -sølvbestikk ("bankett") -hardangerbestikk ("nina") -pent servise (wedgewood "paris") -litt penere enn vanlig hverdags-servise, bruke typisk når vi har venner på middag en vanlig lørdags kveld (wedgewood "edme") -dekketallerkener -brikker til dekketallerkener -glass ("line") og ("duka") -dessertskåler -dessertglass -kakefat -håndmixer -sengetøy -håndklær -kjeler -leksikon -andre oppslagsverk/informative bokserier -atlas -duker -malerier/bilder -videokamera -digitalt fotoapparat -vaskemaskin (den vi har gikk nettopp i stykker) -grill -utemøblement -hageredskaper (alt fra gressklipper til hagesaks) -postkassestativ -digital badevekt -fjellsko til oss begge -fadderbarn (trenger hjelp til å komme i gang med dette....) + flere "pynteting" (lysestaker, skåler osv). Håper det skal være noe for enhver her, med tanke på både smak og prisklasse.. Lykke til med komponeringen av deres ønskeliste... -Stjernesol
Gjest Stjernesol Skrevet 31. januar 2003 #13 Skrevet 31. januar 2003 Når vi gifter oss i juli har vi bodd sammen i over tre år, og jeg flyttet hjemmefra omtrent tre år før det igjen, men selv om vi har det meste av nødvendige ting (kjøkkenting osv), manglet vi mye av disse "standard-tingene" som pent servise, sølv og glass.I tillegg kjøpte vi hus for ca et år siden (leide frem til det), og mangler alt av hageredskaper, utemøbler osv. Vi synes derfor at det gikk rimelig greit å lage en ønskeliste. Jeg har den ikke foran meg akkurat nå, men kan i farten komme på følgende ting: -sølvbestikk ("bankett") -hardangerbestikk ("nina") -pent servise (wedgewood "paris") -litt penere enn vanlig hverdags-servise, bruke typisk når vi har venner på middag en vanlig lørdags kveld (wedgewood "edme") -dekketallerkener -brikker til dekketallerkener -glass ("line") og ("duka") -dessertskåler -dessertglass -kakefat -håndmixer -sengetøy -håndklær -kjeler -leksikon -andre oppslagsverk/informative bokserier -atlas -duker -malerier/bilder -videokamera -digitalt fotoapparat -vaskemaskin (den vi har gikk nettopp i stykker) -grill -utemøblement -hageredskaper (alt fra gressklipper til hagesaks) -postkassestativ -digital badevekt -fjellsko til oss begge -fadderbarn (trenger hjelp til å komme i gang med dette....) + flere "pynteting" (lysestaker, skåler osv). Håper det skal være noe for enhver her, med tanke på både smak og prisklasse.. Lykke til med komponeringen av deres ønskeliste... -Stjernesol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå