Donpedro Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Snart skjer det som skjer hvert år. Det begynner å snø, og det blir fullt bilkoas. Så skirver folk inn på nett, om hvor håpløse folk i Osloområdet er mht bil og snø. Tenkte derfor det kunne passe seg å legge inn denne linken. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2363666.ece
c",) Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Den linken passet egentlig veldig bra å komme med nå. En ting som er like sikkert som banken, er at vi søringer hvert eneste år får høre hvor dårlig vi fikser vinterføre Må innrømme at jeg syns det er litt fint at nordlenningene blir dratt litt ned på landejorda igjen
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 hihi! ja, gleder meg til å se alle tullingene som ikke klarer å få på vinterdekkene før de knaller inn den nyeste bilen som er i nærheten.
Hu i Svingen Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Å, jeg må huske å kjøpe vinterdekk!
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #5 Skrevet 25. oktober 2006 En ting som er like sikkert som banken, er at vi søringer hvert eneste år får høre hvor dårlig vi fikser vinterføre Men så er det jammen meg sant å
TheHairyToothfairy Skrevet 25. oktober 2006 #6 Skrevet 25. oktober 2006 Det bor tross alt søringer nordpå også. Så dere slipper ikke unna!
Gjest Deception Skrevet 25. oktober 2006 #7 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg så ikke noe som helst "snøkaos" i helga jeg, men journalister er jo kjent for å skape storm i et vannglass. Jo, forresten: på søndag så jeg noen som stod og la om dekk utenfor garasjen sin.
Malama Skrevet 25. oktober 2006 #8 Skrevet 25. oktober 2006 Jeg, som ER "søring" og BOR "sørpå" (vel, jeg er vestlending og bor vestpå egentlig...) synes det er like fasinerende hver gang snøen kommer og alle kjører av veien. Nå er det vel og merke slik da, at i år er første gangen jeg HAR bil når snøen kommer (fikk den i november i fjor) men jeg er uansett klar på at jeg skal ikke skli sjokkert av veien når det blir kaldt. Nemlig, dersom jeg ikke hr fått vinterjul på bilen når snøen kommer (har seriøse planer om å HA vinterdekk på bilen når den dagen kommer) så starter jeg den ikke. Ingenting jeg MÅ er så viktig at eg er villig til å satse liv og helse (eller bilen min for den del) på å farte avsted på sommerdekk på glatte veier. Det går nok fortere å GÅ (eller ta bussen) enn å bli stående i grøftekanten og vente på veihjelp... Men det er "festlig" ¨se at de der oppe i nord også av og til sliter med det glatte føret, for de er jammen raskt frempå med å mobbe "søringene". Likevel, uansett hvor i landet man bor, ER det så innmari vanskelig å legge om dekk, eller ikke ta bilen om den ikke har fått på vinterdekk, at man absolutt MÅ kjøre av veien når vinteren kommer?
Gjest Tessmira Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 Hehe, dere har nok noe å lære av oss østlendingene ja
Hu i Svingen Skrevet 25. oktober 2006 #10 Skrevet 25. oktober 2006 Noe av problemet er vel at mange enten kjører av veien eller snilekjører i to cm snø selv om de har skiftet dekk.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. oktober 2006 #11 Skrevet 25. oktober 2006 Her er snøen kommet, uten kaos.
Lenemor Skrevet 25. oktober 2006 #12 Skrevet 25. oktober 2006 Ja ja. Har fått skifta til vinterdekk jeg da! Nye dekk har jeg og! Har vært snø litt høyere opp og jeg vet at det fort kan komme nærmere!
Gjest -M- Skrevet 26. oktober 2006 #13 Skrevet 26. oktober 2006 Det er jo så sant også! Er "søring" og bor i Stavanger. Her er det jo faktisk helt vilt når snøen kommer!! Her går det i 50km/h på motorveien om det ligger litt snø på fortauskanten!! Folk som ikke skifter dekk i tide og blir like overraska hvert år! Helt utrolig! Jeg kjenner til og med folk her nede som ikke har vinterdekk, eller har hatt det de siste årene Men kjøre bil skal de! Pokkers folk! Det er vel ikke lovpålagt å ha vinterdekk? Vet det står at man skal vurdere forholdene og "sko" seg etter det, men der står vel ingen plass at man må ha vinterdekk? Skjer det noe, så vet jeg jo at føreren får seg en alvorlig smekk, men det er bare så synd at andres liv blir utsatt for så stor fare i mellomtiden... -M-
Gjest Taxi Skrevet 26. oktober 2006 #14 Skrevet 26. oktober 2006 Mine vinterhjul er på alt!! Nye for sesongen også. Måtte de bringe meg trygt igjennom vintermånedene. Og nordingene kan holde kjeft i vinter. Maken til mangel på selvinnsikt
Skarv Skrevet 26. oktober 2006 #15 Skrevet 26. oktober 2006 Gleder meg til og se alle trønderene når snøen kommer her.Alltid kaos her også da. Så det er ikke bare dere der sør
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #16 Skrevet 26. oktober 2006 Bor nordpå. Kom på jobb i morres og møtte en fortvilt kollega som på tur til jobb hadde sklidd av veien med bilen. Fått en skikkelig bulk i nybilen da han traff autovernet. Kollegaen er forresten fra Akershus....... Husmusa
Najs Skrevet 26. oktober 2006 #17 Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Kaos blir det overalt i landet når den første snøen kommer. Det som er litt mystisk er at mens kaoset etterhvert avtar de fleste steder, ser det ut til å fortsette i det uendelige her på Østlandet. Folk syter og klager helt frem til våren, og det endelig er "normale" kjøreforhold igjen. Og ikke gidder jeg å høre på argumenter om at vi har så mange flere folk og biler her i forhold til lenger nord. Snøen kommer hvert år - deal with it! Endret 26. oktober 2006 av Najs
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå