Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Hvordan gikk det? Lett/vanskelig? Jeg er usikker på om jeg skal søke overflytting eller ikke. Årsakene er flere: h*n supertrives ikke akkurat der h*n er nå, har ingen spesielle nære venner, men det er greit nok, liksom. Og det er en av grunnene til at jeg kunne tenke å bytte, det blir vel greit nok i den nye barnehagen også. I tillegg blir det mye nærmere for oss. Det som gjør meg usikker er at h*n har problemer med språket, og er dermed ikke helt problemfri. Da blir det kanskje ekstra vanskelig å bytte? Hadde vært kjempefint om noen har erfaringer å dele!
katla Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Dytte-dytte.... Lurer også på hvor gamle barna var...
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Min 4 åring byttet fra en barnehage han mistrivdes i, til en som han trives godt i. Vi benyttet anledningen til å ta et par måneders permisjon, slik at han fikk en pause mellom og slik at vi kunne prate om det positive ved barnehage og få opp motivasjonen. (Men jeg tror helt sikkert det går bra å bytte uten en slik "pause" også). Barnet mitt har også hatt litt problem med språket, men i den nye barnehagen er de mye mer bevisst dette. Det er ganske krevende for oss foreldre, for selv om barnehagen barnet går i nå, er en god barnehage, må vi som foreldre stadig stå på og gi barnehagen input slik at han ikke havner i en ny situasjon der han er på "sidelinjen".
tuji Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Datteren vår har byttet barnehage (ikke pga mistrivsel, men flytting), og må snart bytte igjen. Det var ikke noe særlig problem for henne å bytte, men det tok litt lenger tid med innkjøringen. Så lenge dere setter av god tid til å være der i begynnelsen, tror jeg det skal gå bra.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 Min 4 åring byttet fra en barnehage han mistrivdes i, til en som han trives godt i. Vi benyttet anledningen til å ta et par måneders permisjon, slik at han fikk en pause mellom og slik at vi kunne prate om det positive ved barnehage og få opp motivasjonen. (Men jeg tror helt sikkert det går bra å bytte uten en slik "pause" også). Barnet mitt har også hatt litt problem med språket, men i den nye barnehagen er de mye mer bevisst dette. Det er ganske krevende for oss foreldre, for selv om barnehagen barnet går i nå, er en god barnehage, må vi som foreldre stadig stå på og gi barnehagen input slik at han ikke havner i en ny situasjon der han er på "sidelinjen". ← Kjenner igjen følelsen av å stå på sidelinjen. Går veldig greit i fysiske leker som løping, hopping og sånt, men når det blir f.eks rollelek med prat er det værre. Min er også 4 år. Går i en relativt liten barnehage nå, et evt bytte vil bety større barnehage, vet ikke hvor positivt det er. Jo, det er nok lurt å ta kontakt med barnehagen å forhøre meg ja. Takk for svar, tar gjerne i mot flere!
Gjest prestekrage Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Min datter byttet barnhage da hun var 3,5 år. Dette fordi den første barnehagen var helt elendig (privat). Nå går hun i kommunal barnehage og vi merket forskjell på hennes utvikling og adferd med en gang vi haffe bytte....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå