Gå til innhold

Er det teit med regntøy?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes regntøy, og så finnes det tøy som kan brukes når det regner..

Forskjellen er at det ene kun er laget for å holde regnet ute, mens det andre er laget for å være ett plagg som holder regntøyet ute. (og med det mener jeg at det siste alternativet har litt fasong og stil og fargekombinasjoner, og som i liket med de fleste andre plagg jeg setter på meg faktisk ser bra ut)

Jeg sverger til min farmors røde regnkåpe fra 70 tallet, den har hette, et absolutt must. Under har jeg kule høye regnstøvler (det er det jo superenkelt å få fatt i nå). Bokser stappes oppi skoa, men jeg går som oftest med skjørt.

Ellers så har jeg bodd noen år i Trondheim, og etter å ha skiftet tøy tre ganger i løpet av en dag så gikk jeg ut og kjøpte en regndress med bukse, for bortover/oppover regnet på elgseterbru gjorde paraplyer og regnponshoer og tilogmed regnkåpa til tullete løsninger, for ikke å snakke om paraplyen... Men jeg kjøpte en regndress som var sort, uten glorete detlajer, og som var litt mer "slim" en det meste annet. Vakke så mye dyrere heller, og jeg har den fremdeles :D

Og nei, det er ikke noe teitere og mer ukult en søkkvåte snufsende venner som må gå hjem fra fest eller kafe forde de fryser...

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Vel, så er hytteturen over. Jeg håpet på sol eller i det minste opphold, og det gikk bra første dagen. Men neste dagen våknet jeg til tromming på taket, rett og slett en regnværsdag. Alle skulle jo ut på tur, og jeg nølte litt, men måtte jo bli med. Jo da, de hadde regntøy de fleste, men for det meste sånne dyre jakker fra Bergans og Norrøna og hva alle de merkene heter, og ikke sånn gammelt regntøy som jeg.

Så jeg var svært spent da vi kledde på oss og skulle ut. Paraplyjenta dvs. meg (jeg hadde paraply i sekken for sikkerhets skyld, mem det gikk bare ikke an å bruke den) skulle nå gå i regntøy for første gang siden skoletida. Jeg prøvde å finne et hjørne der jeg kunne kle på meg litt for meg selv, og så lusket jeg ut til de andre.

Jeg fikk sjokk da den første utbrøt: "Så kult regntøy du har!" Tenk, så lurte hun på hvor jeg hadde kjøpt det og sånn, og ville ha maken. Du verden, tidene har forandret seg. Et par andre kommenterte det også. Det var ingen som mobbet meg, selv om noen av de andre kanskje syntes det var litt rart. Og jeg fikk meg i alle fall en super venninne.

Men nå har jeg begynt å bruke boblejakka, da, men det var som dere sa...ikke teit. Men er fortsatt mest paraplymenneske tror jeg, vi får se.

Skrevet

Så flott ;)

Selv om ... jeg skjønner ikke riktig hva du var redd for ...

Gjest Kle på deg....!
Skrevet

Det værste er å bli våt, kald og syk!

Har selv gummiregntøy (jakke, bukse m/ seler og sydvest) og bruker man ull under så er dette det regntøyet som er helt vanntett og varmest. Jeg vil ikke bytte det ut man annnet regntøy. Husk støvler..., regntøy og gummistøvler hører med om det er vått i marka!

-Det dummeste jeg ser er folk som ikke kan klare å kle på seg..., det skulle man fått inn med morsmelken.

Lykke til på hytteturen og ha en flott, tørr og varm opplevelse!

Gjest Oslogjest
Skrevet

Så fint at du fikk bra respons på gummiregntøyet ditt.

Her i Oslo regnet det "cats and dogs" i går, og når jeg hentet ungene i barnehagen var det mange som hadde tatt fram det gamle regntøyet fra 60-70-tallet, kåper og regndresser i glade farger. Desverre var det også en del uten regntøy, med de mest vannabsorberende materialer en kan tenke seg. Lurer på om de er fri for forkjølelse i dag.

Til bybruk sverger jeg til min mors gamle røde Børmax regnkåpe fra 70-tallet, kombinert med et par sorte Ilse Jakobsen gummistøvler. Det ser mer trendy og urbant ut enn Gore Tex regntøyet mitt. Jeg behøver ikke å se ut som jeg er klar for å bestige Mt Everest når jeg er i byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...