Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg skal ut og fly. Etter at man har gått gjennom sikkerhetskontrollen, er det da noen steder hvor det går ann å få seg en røyk? Vet at det tidligere var "et glassbur" i nærheten av en av kafeene. Finnes det noe nå eller er det helt stopp for røyking?
Gjest Catwoman Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Nei, det er ingen steder å ta seg en røyk, desverre. Da må du helt ut igjen.
Dina Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Er det ikke et lite "røykebur" på utenlandsadelingen da mon tro? Mener jeg så det sist jeg reiste ut av landet, og det er ikke så veldig lenge siden... :klø:
Ambi Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Slikt finnes ikke! Med henvisning til røykeloven ble glassburene fjernet i 2004. Til tross for at INTET i røykeloven forbyr adskilte, ventilerte røykerom som ikke har tilknytning tl serveringssteder. Et "røykebur" ville ikke plage noen. Elendig service fra OSL Kjenner til folk som har blitt sittende i 9-10 timer i transitt på utenlandsterminalen med tilbud om en "luftetur" ut med påfølgende sikkerhetskontroll etterpå. (hvilket i seg selv er en møysommelig prosedyre i dag...) Ikke å undres over at toalettene da benyttes til smugrøyking. Og ekstra ille blir det om man kun skal mellomlande etter 10-12 timers røykfri flytur... Jeg reiser svært mye i forbindelse med jobb. Har derfor lagt meg til den vanen at jeg sjekker inn, men ikke passerer sikkerhetskontrollen før i "siste minutt". Inntar heller en røyk utenfor terminalbygget. Og så er jeg så barnslig at jeg av prinsipp alldri kjøper mat, drikke eller på annen måte legger igjen penger på OSL Ha'kke lagt igjen en krone der siden 2004 Ambi Endret 22. oktober 2006 av Ambi
Gjest Gjest_Louise_* Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Heldigvis og takk og lov er det røykeforbud! Jeg er så utrolig glad for at politikerne hadde mot til å fatte et konsekvent vedtak, på dette området fortjener norske politikere en solid Det er så utrolig deilig å få lov til å bo i et land der vi slipper ubehagelig og vond massiv lukt som mange blir kvalme av, i offentlige rom. Jeg er mye ute og reiser, og vet å verdsette den fine luften vi har i Norge inne og ute.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Heldigvis og takk og lov er det røykeforbud! Jeg er så utrolig glad for at politikerne hadde mot til å fatte et konsekvent vedtak, på dette området fortjener norske politikere en solid Det er så utrolig deilig å få lov til å bo i et land der vi slipper ubehagelig og vond massiv lukt som mange blir kvalme av, i offentlige rom. Jeg er mye ute og reiser, og vet å verdsette den fine luften vi har i Norge inne og ute. ← Jeg er også glad for røykeforbudet, men synes det burde være et røykerom på et så avsperret område.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg røyker, og var drittlei av problemet med å hele tiden lete etter steder man kan ta seg en blås. For min del funker det med å hamstre nikotin-tyggis, tygger gjerne opp en hel pakke på en lang flytur inkl flyplassventing, men ikke sikkert det funker for alle. (sikkert ikke sunt med så mye tyggis heller! ) - Da får jeg hvertfall ikke lyst på røyk før jeg er framme dit jeg skal- og vel så det! Deilig å slippe å stresse ved bagasjebåndet.....for å komme fort nok ut til å ta en røyk før bussen går, liksom. Uff, jeg vet akkuratt hvordan det er.
Cata Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg røyker ikke, men synes litt synd på røykerne på slike områder som Gardermoen. Andre steder kan de gå ut og få i seg den "livsviktige" nikotinen, men på en flyplass blir det noe mer tungvindt. Og når det blir ekstra venting pga. forsinkelser så ser jeg for meg at stressfaktoren øker enda mer. Synesde kunne hatt et godt ventilert "glassbur" for dem som røyker jeg. Men som ikke-røyker så er jeg veldig glad for at det ikke er lov med røyking overalt i terminalen, ja. Ille nok å havne i setet ved siden av en innbarka røyker.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg røyker ikke, men synes litt synd på røykerne på slike områder som Gardermoen. Andre steder kan de gå ut og få i seg den "livsviktige" nikotinen, men på en flyplass blir det noe mer tungvindt. Og når det blir ekstra venting pga. forsinkelser så ser jeg for meg at stressfaktoren øker enda mer. Synesde kunne hatt et godt ventilert "glassbur" for dem som røyker jeg. ← Jeg synes ikke synd på de, men synes derimot det er veldig rart at mennesker gidder å lage så mye ekstra trøbbel for seg selv.
Ciara Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes også det er dumt disse glasshusene ble fjernet. Har reist en del med min mor som røyker, og hun blir helt stressa, stakkars. Så lenge røyking tross alt ikke er ulovlig, kunne de jo bare hatt disse glasshusene der. Det er klart røyking ikke er sunt, men jeg synes likevel synd på røykere. Den nye røykeloven er utmerket, for røykere skal jo ikke plage andre. Men at røykere ikke får lov til å røyke noen steder snart, det synes jeg er for drøyt. Og Louise, plaget det deg at det var slike glassbåser på Gardermoen? :klø:
Ambi Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Heldigvis og takk og lov er det røykeforbud! Jeg er så utrolig glad for at politikerne hadde mot til å fatte et konsekvent vedtak, på dette området fortjener norske politikere en solid Det er så utrolig deilig å få lov til å bo i et land der vi slipper ubehagelig og vond massiv lukt som mange blir kvalme av, i offentlige rom. Jeg er mye ute og reiser, og vet å verdsette den fine luften vi har i Norge inne og ute. ← Det sies at skadefryd er den beste fryd - tror det passer godt til ditt innlegg. For dette handler ikke om det offentlige rom. La meg gjenta - med store bokstaver: JEG BER IKKE OM AT DET TILRETTELEGGES FOR AT JEG SKAL KUNNE PLAGE DEG ELLER ANDRE MED MIN RØYK. TVERT IMOT. JEG VIL HA TILTAK SOM BÅDE TILFREDSTILLER MITT BEHOV FOR RØYK OG DITT BEHOV FOR RØYKFRITT MILJØ. PUNKTUM. Ambi
Gjest Leiababe Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg forstår virkelig ikke at det skulle by på problemer for ikke-røykere(er en selv) om glassburene fortsatt ble brukt. Eller om det var mulig å gå på utsiden for å ta seg en røyk. Som det ble nevnt her tidligere.. Det er ikke ulovlig å røyke, og da syntes jeg ikke røykere burde bli sett så ned på som de ofte blir. Kjempebra med den nye røykeloven..(bortsett fra at andre ymse lukter blir veldig fremtredende ), men ser ikke vits med å lage problemet større enn det er..
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Trådstarter her. Oj sann. Ikke mulighet for røyk etter sikkerhetskontrollen Skal fly innenlands men det tar meg nesten 6 timer med mellomlanding. Får kjøpe en pakke nikotintyggegummi og hive innpå litt rødvin for å dempe irritasjonen. Når må man passere sikkerhetskontrollen? 30 min før flyavgang eller? Er helt enig med flere her at det burde være mulighet for en røyk etter å ha passert sikkerhetskontrollen. Trenger ikke noe glassbur så lenge det er et uterom, f.eks. en terrasse.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 22. oktober 2006 #14 Skrevet 22. oktober 2006 Heldigvis og takk og lov er det røykeforbud! Jeg er så utrolig glad for at politikerne hadde mot til å fatte et konsekvent vedtak, på dette området fortjener norske politikere en solid Det er så utrolig deilig å få lov til å bo i et land der vi slipper ubehagelig og vond massiv lukt som mange blir kvalme av, i offentlige rom. Jeg er mye ute og reiser, og vet å verdsette den fine luften vi har i Norge inne og ute. ← Da jeg kom tilbake fra skottland, løp jeg og spydde på do fordi lufta i vårt flotte Norge luktet gammel tisselur!
Gjest oi Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 Og jeg skjønner ike at denne tråden blir lengre og lengre. Dette er vel et ferdigdiskutert tema....
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #16 Skrevet 22. oktober 2006 Når må man passere sikkerhetskontrollen? 30 min før flyavgang eller? ← Ikke helt ferdig da vettu
Ambi Skrevet 22. oktober 2006 #17 Skrevet 22. oktober 2006 Og jeg skjønner ike at denne tråden blir lengre og lengre. Dette er vel et ferdigdiskutert tema.... ← Tydeligvis ikke. Temaet er ike ferdigdiskutert så lenge så mange fortsatt føler seg "tråkket på tærne" Ambi
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #19 Skrevet 23. oktober 2006 Finnes det virkelig fremdeles folk som røyker??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå