Gjest Revenka Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Har vært på intervju på drømmejobben hvor de spurte etter referanser. Har snakket med min referanse og han skulle sende meg en sms når/hvis han ble kontaktet. Han har ikke hørt noe ennå. De hadde siste til intervju i går. Håper det ikke er et dårlig tegn Jeg har brukt mine veiledere som referanser da jeg er nyutdannet. Kontaktes alltid referanser?
Gjest Lea Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Ikke alltid, men som regel. Av de jobbene jeg har hatt har de kontaktet referanser hver gang utenom EN. Jeg vil tro at de kanskje kan droppe det dersom det er veiledere og ikke tidligere arbeidsgivere og at du likevel har god sjanse for å få jobben. De har jo sett papirene dine og vet at du er nyutdannet (går jeg ut fra), så da er det kanskje ikke så viktig å kontakte referansene dine. Bare ren tipping dette altså, men det er jo også en mulighet for at de gjennomfører alle intervjuene og så tar kontakt med referansene på mandag/neste uke når de har plukket ut de mest relevante søkerene etter intervjurunden.
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Nei, referanser kontaktes dessverre ikke alltid. Jeg trodde alltid de ble kontaktet, men de gjør dessverre ikke det.
LilleLy Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Når de spør om referanser blir de som regel kontaktet når de finner ut om du er en av de mest aktuelle kandidatene for jobben. Sa de for eksempel noe om hvor mange som var på intervju? De trenger ikke gjøre det med en gang, kanskje de for eksempel venter til de har kjørt gjennom intervju med alle kandidater!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå