Gå til innhold

Trøtt og slapp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff det må være noe galt med meg...

Jeg er så utrolig trøtt og slapp for tiden. Kan sove i 14 timer i strekk og fremdeles være helt utslitt.

Er også utrolig tiltaksløs.. bare det å ta en dusj føles som århundres oppgave. Har mest lyst å bare sitte i ro hele tiden.

Hvis jeg går mye osv så får jeg så utrolig hjertebank. Jeg er da ikke i så dårlig form! Har alltid trent mye...

Har begynt å føle meg så deppa i det siste også.

Jeg er nesten helt utslitt bare jeg skjærer meg en skive så gale er det... :grine:

Jeg er også ekstremt irritabel og hissig..

Livssituasjonen? tja jo..nettopp begynt på nytt studie.. syns det var kjempeinterressant i begynnelsen.. men jeg er så trøtt nå..orker liksom ikke engasjere meg mer.

Uff vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje noen kjenner seg igjen?

Usikker på om det er vitaminmangel, stoffskifte problem eller bare en depresjon.. hmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En enerigbombe hadde kanskje hjulpet på vei? Jeg har vært sliten og vledig trøtt selv, tenkte jeg skulle prøve meg på ginseng for det har jeg hørt mye bra om.

På helsekosten fikk jeg derimot en annen anbefaling mer tilpasset kvinner, ginseng har nemlig en tendens til å omdannes til testosteron i kroppen, ikke farlig, men heller ikke optimalt.

Enaxin, du kan jo søke det opp på nettet, finnes i tabl og flytende form og skal gi masse energi. Nettopp begynt på de, men håper de vil gjøre studiehverdagen lettere, ikke lett å være trøtt hele tiden!

Det kan jo hende at det er dypere ting som ligger tilgrunn, som depresjon eller lignende. Om ikke annet vil et kosttilskudd gi mer energi og kanskje lettere å møte hverdagen om det ikke løser alle problemer:)

Helsetjenesten for studenter er jo famtastisk å ha, ta kontakt med de om det ikke løser seg snart! Sjelden man har så gode muligheter for å få hjelp, særlig om du studerer ved større universiteter!

Lykke til:)

Skrevet

Enaxin inneholder foresten ikke bare energi men nesten alt av vitaminer!

Skrevet

Uffda,dette høres ikke godt ut,og jeg

kjenner meg igjen den gangen jeg gikk inn

i en depresjon.

Ikke fortvil,dette trenger ikke være såå alvorlig da.

Prøv å stille litt mindre krav til deg selv om

dagen. Ta extra vitamin/mineraltilskudd,

og få masse frisk luft. Jeg vet det kan være

et stort tiltak å komme seg ut når en føler seg

slik,men prøv iallefall.

Om passiviteten,trøttheten,tristheten fortsetter,

må du for all del ikke nøle med å kontakte

legen din. Fortell akuratt hvordan du har det,

kanskje du kan ta en evnt,depresjon ved brodden,

slik at den ikke utvikler seg "ubehandlet".

Lykke til... :klem:

Skrevet

Når du sier du er usikker på om det kan være vitaminer, stoffskiftet eller en depresjon, så synes jeg det høres ut som om å kontaskte legen kan være en god ide... Få sjekket for alvorlgie vitaminmnagler, få sjekket stoffskiftet, og evt om det kan være noe annet.

Skrevet

Vinterdepresjon kanskje? Den pleier vel å dukke opp på den tiden tror jeg... :roll:

Skrevet
Uff det må være noe galt med meg...

Jeg er så utrolig trøtt og slapp for tiden. Kan sove i 14 timer i strekk og fremdeles være helt utslitt.

Er også utrolig tiltaksløs.. bare det å ta en dusj føles som århundres oppgave. Har mest lyst å bare sitte i ro hele tiden.

Hvis jeg går mye osv så får jeg så utrolig hjertebank. Jeg er da ikke i så dårlig form! Har alltid trent mye...

Har begynt å føle meg så deppa i det siste også.

Jeg er nesten helt utslitt bare jeg skjærer meg en skive så gale er det... :grine:

Jeg er også ekstremt irritabel og hissig..

Småbarnsmor med 100%+ stilling, hus og hjem og et stort lass av dårlig samvittighet? Symptomene du beskriver ovenfor hørtes plutselig så kjente ut...

Gjest Ferritin
Skrevet

Symptomene ligner veldig på hva jeg hadde for ei stund siden.

En enkel blodprøve viste at jeg hadde veldig lave jernlagre. (Ferritin).

Dette har nødvendigvis ikke noe å gjøre med lav blodprosent, men kan ha det.

Synes du skal få deg en time hos fastlegen, så får du tatt de prøvene som trengs.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har hatt samme plagene og skjønte ingenting...

Det som "feilte" meg var glutenallergi!

Utrolig hva mat kan gjøre med formen og humøret..

Alt ble fort bedre når jeg fikk begynt på glutenfri diett, og etter kort tid var jeg "meg selv" igjen.

Mitt råd er å ta prøver for forskjellige matallergier hos legen.

Samme reaksjonene kan komme av forskjellige allergier. F.eks melk.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...