Gjest Pet Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Skal ut å fly neste uke. Kan jeg ha i damebegeret da? Tenker på vakuumet - vil det bli et større vakuum inni livmoren slik at begeret suger seg mer fast og blir vanskelig å få ut igjen?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 :klø: Det vil vel normalisere seg når du lander?
Mrs. K Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Det har jeg aldri tenkt på og ikke har jeg merket noen forkjell heller under/etter flyreiser.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Hvilket vakum snakker du om? Hvis du tror det er vakum i flyet når du er i luften tar du feil. Da ville man dødd.
Amanlis Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Hvilket vakum snakker du om? Hvis du tror det er vakum i flyet når du er i luften tar du feil. Da ville man dødd. ← Hvis du leser spørsmålet til TS så skjønner du hva ho spør om.
Gjest Kim Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Når du er i et fly sitter du i en trykkabin, trykket er marginalt sterkere en den vanlige atmosfæren, hadde det vært ekstrem trykkforskjeller så hadde man jo sikker også hatt problemer med bimmelim og bimmelom... Det er nok ikke noen problemer med å fly og bruke damebeger.
~white lady~ Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Hva er et damebeger?? ← Hehe, det er en "kopp" som man setter i skjeden for å samle opp mensblodet. Ikke så vanlig, akkurat... Endret 23. oktober 2006 av ~white lady~
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #9 Skrevet 24. oktober 2006 Hehe, det er en "kopp" som man setter i skjeden for å samle opp mensblodet. Ikke så vanlig, akkurat... ← Takk for svar! Må tilstå at jeg aldri har hørt om det før... Men det høres ikke særlig behagelig ut. Går ut fra at det ikke er snakk om kaffe/tekopp-størrelse da! Men tror ikke det blir aktuelt for meg...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Litt utover det tråden handler om, men har brukt min denne måneden og det er jo rett og slett fantastisk. Brukt den uten noen som helst problemer, skal ALDRI tilbake til tamponger. Og så mye rensligere det er også! Fantastisk:) Anbefales på det sterkeste. Les og lær før du slår det fra deg, det er genialt. (Ja, jeg er frelst)
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 For et utrolig gammelmodig og korny navn forresten. Hva med å kalle det mensbeger i stedet for? Jeg mener, det er jo ikke et beger til å ha damer i. Virker forvrig som ett intressant produkt, men jeg venter nok til den nyere allergivennlig varianten dukker opp, for jeg holder meg langt unna lateks, og reg regner med at denne blir lateksfri. (vi får nå se da)
Gjest allium Skrevet 24. oktober 2006 #13 Skrevet 24. oktober 2006 For et utrolig gammelmodig og korny navn forresten. Hva med å kalle det mensbeger i stedet for? Jeg mener, det er jo ikke et beger til å ha damer i. Virker forvrig som ett intressant produkt, men jeg venter nok til den nyere allergivennlig varianten dukker opp, for jeg holder meg langt unna lateks, og reg regner med at denne blir lateksfri. (vi får nå se da) ← Silikonvariant: http://www.divacup.com Men navnet er ikke noe særlig bedre...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #14 Skrevet 24. oktober 2006 var vel en svensk side som hadde sluttet å kalle det menskopp og begynt å kalle det m kopp fordi brukere syntes det ikke hørtes så ekkelt ut...
Nelle Skrevet 25. oktober 2006 #15 Skrevet 25. oktober 2006 Hva med å kalle det Sykluskopp eller Syklusbeger? Eller Månefasebeger?
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #17 Skrevet 26. oktober 2006 Sjekk ut mooncup. Trur det er den engelske varianten av diva cup. Altså også i silicon, men har høyrt at mooncup er litt stivare enn divacup. Brukar sjølv divacup på 2. året. Er veldig fornøgd!! Det slår meg stadig at den er mitt beste kjøp nokon sinne. Ei total genial oppfinning.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #18 Skrevet 26. oktober 2006 Hvilket vakum snakker du om? Hvis du tror det er vakum i flyet når du er i luften tar du feil. Da ville man dødd. ←
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #19 Skrevet 27. oktober 2006 Blodbøtte? Det er i alle fall beskrivende for hva man faktisk snakker om...
Gjest Elfrida Skrevet 27. oktober 2006 #20 Skrevet 27. oktober 2006 Blodbøtte? Det er i alle fall beskrivende for hva man faktisk snakker om... ← Ja, og da foreslår jeg at vi bytter navn på bind til blodfille, og tampong til blodpropp. Det er jo ikke uvanlig at slike produkter får navn etter merkevarer, vi snakker jo gjerne om ob og tampax uten å nødvendigvis mene akkurat det merket. Så hvorfor ikke kalle det damebeger, mooncup, divacup, alvebeger etc. Et navn eller flere vil jo komme i bruk av seg selv uansett hva vi snakker om her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå