Gjest Jente_81 Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Så hadde jeg vært singel i et år og nå funnet meg en som det ser ut som det kansje kan bli et forhold me........ I våres slutta jeg på all prevensjon, har gått på p piller, nuvaring og p-sprøyte. Men i det tidligere forhold ble lysten borte, og jeg føler at den enda ikke er helt på plass slik den burde. Sluttet på p sprøyta i vår etter ca 2 år med den. Meg og han er veldig enig å beskytte oss, men begge er enig i at kondom e kjipt. Kjipt for han og kjipt for meg som vet det er kjipt for han..... liksom. Det jeg egentlig vil frem til er råd på de greieste prevansjon som gir minst mulige bivirkninger. Kunne virkelig ønske det fantes noe for menn!!! Har ikke lyst å bli proppfull av hormoner igjen. Jeg har også slitt med depresjoner, noe som antakelig har kommet av pillene osv........... Noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Kondom eller spleise på pearly/ladycomp Kjipere for deg å bli deprimert, fullstappet av kunstige hormoner og miste lysten enn det er for ham å bruke kondom. Blir irritert på gutter som lager noe ut av det. Finnes mange typer kondomer! Dere kan jo dra sammen til gynekologen din, og finne ut hva som kan passe best for dere.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Sett på Ovusoft? (wwwovusoft.com) Finnes flere tråder her i forunet ang det, og det er fullstendig hormonfritt, og etter en stund er det i store perioder kondomfritt
Gjest agjest Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Spiral. Om det er sånn at kroppen din reagerer negativt på hormonbasert prevansjon finnes kobberspiral som et godt alternativ. Du har i hvertfall et godt argument overfor legen din. Mange hevder at man kun gir spiral til kvinner som har født, men det er ikke helt riktig. Det er lettere å sette inn spiral på en som har født eller har hatt abort, men det er også eneste forskjellen.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Kjipere for deg å bli deprimert, fullstappet av kunstige hormoner og miste lysten enn det er for ham å bruke kondom. Blir irritert på gutter som lager noe ut av det. ← bra sagt!
Gjest Jente_81 Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Takk for svar Han laget ikke noe nummer ut av det altså sånn, men jeg skjønner jo........ Skal ta en titt på disse tingene jeg. Husker jeg spurte legen min om dette lady comp greiene en gang. Han fnøys nesten av det........... Men skal snakke med gynekologen å spørre han..........
Malama Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Ladycomp er ikke så dumt det, men jeg anbefaler ingen (som ikke er kejnt med temping og charting) å benytte seg av dette som prevensjon dersom det er KRIIIIIIISE å bli gravid, i alle fall ikke dersom man ikke har meget regelmessige sykluser, for det baserer seg til en viss grad på forutsigbarhet. Jeg bruker ladycomp selv altså, med min noe uregelmessige syklus bllir det mange "røde dager", og vi er dessuten klar på at vi tross alt er sikre på hverandre, vi har vært sammen i mange år, og gifter oss til sommeren. Vi vil klare det dersom det oppstår et uhell. Med regelmessige sykluser og "korrekt bruk", vil ikke risikoen være så forskjellig fra p-piller, eller i alle fall ikke mer usikkert enn kondom, men det er jo litt "styr", i alle fall fordi du må regne med at den bruker minst 3 sykluser på å bli kjent med deg, så det blir få grønne dager de månedene. Husk også at det kun er kondom som beskytter mot kjønnssykdommer. Endret 21. oktober 2006 av Malama
aimee Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg har nylig gått over fra Trionetta til minipilla, Cerazette. Har så lang følt meg 10 ganger bedre enn jeg gjorde før (med tanke på tungsinn etc). Den er uten østrogen og fått mye positiv omtale. Jaja, vi er jo forskjellige, men på meg har det funka bra så langt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå