water1 Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Endelig!!! Da ser det ut til at det blir 18. august 2007. Har vært rimelig stressa for å si det sånn...men nå tror jeg at jeg endelig kan si at vi har bestemt oss for Trollsalen. Trollsalen ligger inne i det trollet som ligger i Hunderfossen familiepark. (Det blir som å ha det på et hotell på den måten at de står for både mat og drikke. Og det koster jo. Spesielt til 85 gjester...Men,men..) Ser jo at alle har booka lokale, kirke, og noen også fotograf, frisør etc etc.... Og vi visste ikke en gang hvor vi skulle ha det. Men nå ser det ut til at det ordnet seg. Er såååå glad for det. JOvisst kommer det til koste. Mer en vi hadde tenkt. NOen vil kanskje ikke skjønne at vi vil prioritere å bruke så mye penger på en dag. Men det er en dag i livet, og en dag vi vil gjøre minnerik og spesiell. Vet at mange vil arrestere meg her og si at man kan gjøre den minnerik uten å bruke masse penger.. Og det kan man. Men nå har vi alle forskjellige drømmer og tanker om hva slags type bryllup man ønsker. Vi vet i allefall at trollsalen og omgivelsene ellers på Øyer kommer til å sette en fantastisk ramme og ro rundt dagen. Vi får samlet alle gjestene på samme sted, kort vei fra kirke til selskapslokale...En liten omvisning og eventyrfortelling i trollet under aperitifen. Og et brudepar som ankommer i hest og kjerre... Vi er så heldige at både mine foreldre og hans kan bidra ganske mye økonomisk. Hvis ikke hadde vi nok måttet velge å gjøre det på annen måte... Noe som også hadde vært greit. Men nå får vi oppfylt drømmen vår Og kjolen tror jeg også at jeg har funnet. Rimelig sikker på det MÅtte bare dele min glede Og er det andre som har hatt sin feiring, eller har planer om å ha den i Trollsalen, hør gjerne fra dere
Pasha Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Det virker som et veldig spennede lokale dere har valgt. viste ikke engang at det var mulig å ha det der jeg Lykke til vidre med forbredelsene
Malama Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Så spennende! En "litt annerledes" plass å ha det, det blir nok minnerikt ja!
Gjest Gjest Lillehammerbrud Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Åh ,det høres så supert ut! også omvisning til aperitifen, og med dere akommende i hest og kjerre, noe i den duren kunne jeg også tenkt meg. Eventyrlig rett og slett. Vil selv holde bryllup på Lillehammer, fordi jeg er derfra.Vi er forlovet, men ikke bestemt oss for dato. Jeg vil gjerne at det skal skje til sommeren (men jeg tror ikke vi får spart nok) eller neste sommer. Kirken er bestemt: Garmokirka på Lhmr. vet åssen vi vil ha det der, men når det kommer til lokale er vi på litt tidlig utkikk. Trollsalen på Hunderfosen hadde vært helt etter min smak, men desverre får vi nok ikke råd til det på flere år, så vi får se etter et annet alternativ. Dessuten synes vi det er aller best om det så nærme kirken som mulig. Disse alternativene har vi sett på: Strandhytta på Brøttum (leie, evnt med rimelig meny) Skihytta Lillehammer/Nordseter (leie) evnt stort partytelt i hagen til min tante (men det er væravhengig da.. ) Telemarkstunet, Maihaugen og trollsalen er flotte steder, men desverre for dyrt for oss. SÅ jeg vil gjerne spørre deg om dere har vært borti andre alternativer i Lillehammer og omegn? Har hørt om et lokale i Øyerdistriktet (tror jeg) som er stilfullt, og hvor man har anledn til catering/evnt kokk på stedet). Har du hørt om det? Det er kanskje en restaurant eller en cafe eller noe. Ellers blir det gøy å følge planleggingen din. Iom at det er samme området er det jo morsomt å utveksle erfaring/tips. (trenger bla tips til hvordan jeg får tak i god solist og evnt en trompetist , frisør mm ) Og du er jo ikke sent ute.alt fra et år til ni måneder er jo god tid Lykke til så lenge
Gjest Gjest-Lillehammerbrud Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg, og vi, bor i Oslo, og har som du skjønner slektninger som bor på Lillehammer
water1 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2006 Hei Ja, det blir litt dyrt...Har vært veldig til og fra, men det går med hjelp fra våre foreldre. Vi lurte litt på et lokale som var tilknytta en gård...mener jeg. Det var litt oppi hogget, ikke så langt fra Øyer kirke mener jeg. Men vet ikke hva det het. Det var broren min som var og så på det, og sendte meg bilder. Men det ble litt for lite....Men det går til 60-75 gjester. Vet ikke hvor mange dere blir? Det hadde vært veldig aktuelt det. Der kunne man stå for alt selv. Flott utsikt over lågen var det også... Men kommer ikke på hva det het...skal se om jeg får spurt han. Også er det en restaurant som heter Låven. LIgger rett ved Hafjell skisenter. Etter det jeg forsto var det plass til 60 stk i andre etg der. Men da tror jeg knaskje de står for mat og drikke. Ja, vi bor også i Oslo. KOmmer opprinnelig fra litt utenfor Gjøvik. Broren min jobber i Øyer, så det er han som styrer og ordner en del for oss. Nei, jeg har vel forsåvidt god tid til å planlegge alt det andre, men følte veldig at lokale og kirke burde være i orden nå. Frisør ja....Har ikke noe tips der ennå. Har sendt en forespørsel til en fotograf, fotokirsti.no Fikk tilsendt prisliste. Virket helt OK. Brudebukett koster jo noe helt vanvittig. Var innom en tilfeldig utvalgt her i Oslo, og da sa hun de lå på 2000 og oppover. Begynte bare å le jeg, klarte ikke å skjule sjokket. (Selv om jeg egentlig visste at det koster såpass....) Ja, vi får tipse hverandre vi Lillehammer/Øyer-bruder...
water1 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 20. oktober 2006 Og nå fikk jeg jammen bekreftelse fra kirka også Vi er satt opp til vigsel 18. august 2007 kl. 14.00!!!!!! Så deilig å endelig ha en dato! Herlighet, for en lykke....hehe.. NÅ gleder jeg meg!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Ser at vi har tenkt i samme baner.. vi skal også ha festen der, og siden vi skal gifte oss i juletider skal vielsen stå i iskatedralen som åpner til neste år Rent prismessig sett så jo.. det er dyrt, men vitterlig ikke blandt det dyreste.. og har du sett den menyen ?!!! Virker rent fantastisk ! Ha en strålende tid videre i plnlegginga
water1 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. oktober 2006 Ah, så gøy å høre at det er flere som skal ha festen der. Tror den iskatedralen blir fantastisk. I det hele tatt tror jeg vinterparken blir flott Kunne ønske det var jeg som skulle gifte meg om noen måneder, for jeg klarer nesten ikke å vente helt til august! Lykke til i planleggingen du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå