Gå til innhold

BI Innleveringsoppgave

Fremhevede innlegg

Skrevet
hmm.. er du på bilag to eller moment to?

Bilag to. Det jeg ikke helt skjønner er om vi skal ta utgangspunkt i saldobalansen pr 25.12.20x4, eller om vi skal ta utgangspunkt i saldobalansen som vi får når vi registrerer de ulike bilagene?? For det er vel ikke de samme tallene?

Og på moment b, hvor skal det krediteres og debeteres? 2960 eller 6700?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bilag to. Det jeg ikke helt skjønner er om vi skal ta utgangspunkt i saldobalansen pr 25.12.20x4, eller om vi skal ta utgangspunkt i saldobalansen som vi får når vi registrerer de ulike bilagene?? For det er vel ikke de samme tallene?

har du ført intro og demo?de fleste bilagene er ganske like dem, og noen kan føres helt likt. f.eks bilag 3...

Skrevet
Det samme har jeg

Hvordan har du fått dette som driftsresultat? Hva er sum driftsinntekt og hva har du trekt fra?

Skrevet

har du ført intro og demo?de fleste bilagene er ganske like dem, og noen kan føres helt likt. f.eks bilag 3...

[/quote

har du løst f på oppgave 5?

Gjest Gjest Elisabeth
Skrevet

Det bli debit 2960 og kredit 6700.

Skrevet

F ja. Hjelp, noen? Skjønner ikke hva vi skal gjøre engang!

Skrevet

Hvordan skal vi føre 9? Siden avskrivningskostnadene skal sammen med moment e?

Skrevet

hei

håper det er noen som kan hjelpe meg litt igang her;)

Hvordan finner man GI på oppg 3a?

hilsen desperat :,(

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva slags type eksempler de har brukt på oppgave 4?

VIl det være feil å bruke konto 2900 Forskudd fra kunder (gjeldskonto) og postere en forskuddbetaling på en ikkelevert vare, og først resultatføre transaksjonen når varen leveres?

Nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å tenke!

Mammamia

Skrevet
hei

håper det er noen som kan hjelpe meg litt igang her;)

Hvordan finner man GI på oppg 3a?

hilsen desperat :,(

Holder med at du finner TI og TK,hvertfall det jeg har gjort....

Skrevet
Det bli debit 2960 og kredit 6700.

På denne momet b). Har dere tatt hensyn til mva? Eller har dere bare debitert 20.000 på 2960 og kreditert 20.000 på 6700?

Skrevet
Kan noen fortelle meg hva slags type eksempler de har brukt på oppgave 4?

VIl det være feil å bruke konto 2900 Forskudd fra kunder (gjeldskonto) og postere en forskuddbetaling på en ikkelevert vare, og først resultatføre transaksjonen når varen leveres?

Nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å tenke!

Mammamia

har bare et eksempel på hver: sammenstillingsprins:Eks. hvis man kjøper inn 100 enheter av en vare, men selger kun 60 enheter av disse varene, må man finne kostnaden for de 60 enhetene som er solgt og sammenligne med inntekten for disse enhetene

Opptjen:Eks. hvis man bygger et hus for en kunde, så kan man ikke resultatføre inntekten før huset er ferdig bygd og mottatt av kunden.

Har du løst oppgave 5,f og 9?

Skrevet
På denne momet b). Har dere tatt hensyn til mva? Eller har dere bare debitert 20.000 på 2960 og kreditert 20.000 på 6700?

Du må finne mva

Skrevet

Hva er svaret på hva man skal registrere på oppgjørskonto mva?

Skrevet
Du må finne mva

Men jeg har jo allerede gjort opp mva kontoene? Da får man en sum på endelig saldobalanse?

Skrevet
Men jeg har jo allerede gjort opp mva kontoene? Da får man en sum på endelig saldobalanse?

Har du lagt inn bilagene også laget resultatregnskap? Hvordan gjorde du opp mva kontoene?

Skrevet

Trøtt som bare det og sliter som bare det med oppgaven... Nå tar jeg kvelden, så hvis jeg ikke får en "aha!-opplavelse" i løpet av natta mens jeg sover, får jeg bare levere det jeg har og satse på bestått.... jeg som begynte sent med oppgaven fordi jeg trodde dette skulle være piece of cake. så feil kan man ta. :grine: God Natt, vi snakkes til konte-eksamen

Skrevet

Resultat før skattekostnad er 645 856 kr mens Årsoverskudd er 465 016 kr.

Det er i hvert fall det jeg har kommet frem til så nå er jeg endelig ferdig. Sov godt alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...