Gå til innhold

BI Innleveringsoppgave

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvordan går man frem for å sette opp oppgave 5?

Sett hele foreløpig saldobalanse inn i excel, så er det bare å begynne å postere. etter at du er ferdig med hele posteringa er det bare å sette opp balansen og resultatoppstillinga. Jeg brukte ganske lang tid på denne oppgaven, så hvis du jobber i ca samme tempo som meg, får du ha ei god natt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 812 608,- i overskudd før skatt i oppgave 5.

Skrevet

Noen som har Driftsresultat foran seg? 565 439 kr??? altså før renter og skatt osv

Gjest Gjest_Elisabeth
Skrevet
Ja, Elisabeth du som står så tidlig opp  :)  Jeg fikk også et pent overskudd på oppgave 5

Så fint da :)

Jeg har klart å presse hele posteringsarket inn på èn side i excel, ved å velge utskriftsformat og tilpass, flere som har gjort det?

Blir veldig smått, men det må da være bedre enn fire sider (det blir veldig rotete og uoversiktelig)?

Skrevet

Noen som har gjort 3 c? Noen spesiell måte vi må regne ut på for å få svaret eller kan vi svare med tekst? Hva har dere svart?

Skrevet
Jeg har fått 564 939 som driftresultat.

Hvordan førte du da bilag 6?? siden vi fikk akkurat 500 kr i forskjell

Gjest Gjest Elisabeth
Skrevet
Jeg har fått 564 939 som driftresultat.

Det samme har jeg

Gjest Gjest Elisabeth
Skrevet
Hvordan førte du da bilag 6?? siden vi fikk akkurat 500 kr i forskjell

Kanskje du har glemt å trekke ut mva i bilag 6?

Skrevet
Kanskje du har glemt å trekke ut mva i bilag 6?

stemmer det;) 564 939 kr da:D

Skrevet

dere har feil overskudd... betuel(viss noen av dere har han til foreleser) har klart å røpe svare til oss å det ble 645 856...

Skrevet
dere har feil overskudd... betuel(viss noen av dere har han til foreleser) har klart å røpe svare til oss å det ble 645 856...

Det er ikke feil nå, men det er driftsresultat. Det tallet du sier er resultat før skatt

Skrevet

Hjelp. Jeg skjønner mindre og mindre. Panikk. Disse momentene på oppgave 5, hvordan skal man få de inn i regnskapet? A f.eks, hvis dette er beholdningen de har på slutten av året, er ikke det veldig mye mindre enn det jeg har kommet fram til at de hadde? Eller har jeg glemt å kreditere varebeholdningen et sted?

Skrevet

okei,men så mange andre hadde fått andre overskudd...

Skrevet
Hjelp. Jeg skjønner mindre og mindre. Panikk. Disse momentene på oppgave 5, hvordan skal man få de inn i regnskapet? A f.eks, hvis dette er beholdningen de har på slutten av året, er ikke det veldig mye mindre enn det jeg har kommet fram til at de hadde? Eller har jeg glemt å kreditere varebeholdningen et sted?

foreløpig saldob. er925 000 på konto nr 1460. å de skulle ha 750 000. det betyr at de har mer en de egentlig skulle ha. du krediterer da 175 000 på 1460 og debiterer 175 000 på konto 4390...tror jeg..

Skrevet
foreløpig saldob. er925 000 på konto nr 1460. å de skulle ha 750 000. det betyr at de har mer en de egentlig skulle ha. du krediterer da 175 000 på 1460 og debiterer 175 000 på konto 4390...tror jeg..

Hm. Så på 2ern, varekjøp på 750 000 inkl mva, skal ikke taes med?

Skrevet
Hm. Så på 2ern, varekjøp på 750 000 inkl mva, skal ikke taes med?

hmm.. er du på bilag to eller moment to?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...