Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg driver nå med å forandre livsstil og hadde nå i utgangspunktet greid å gå ned 5kg. Trener ikke hardt, men går turer.. kommer opp i ca 7000 skritt om dagen. Men nå uken før mens; er det 5 kg borte- tilbake på utgangspunktet.. Jeg fikk sjokk!!! Er det virkelig mulig? Det hører med at de 5 kg jeg hadde gått ned har skjedd over en periode fra slutten av juni, så det er ikke vann jeg mistet der. Er det virkelig mulig at kroppen samler så mye vann?
flickan Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Ifølge min GreteRoede kursleder er det ikke uvanlig at folk er opptil 2 kg tyngre i forbindelse med mens.. 5 kg hørets mye ut for meg, men det finnes vel sikekrt unntak..
Gjest Elfrida Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Det er i hvert fall ikke mulig å gå opp 5 kg over natta, så det er nok vann. Hvis ikke du har hatt forstoppelse lenge...
Gjest squeeky Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg og legger på meg de første dagene med mens...men ikke sånn at buksene blir trange eller noe...blir bare tyngre...så det er nok en del vann som samles opp ja
ashera Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Vekten min kan variere inntil 5 kilo med menssyklusen, ja. I dagene før mensen øker vekta, og når jeg har fått mensen flyr jeg på do ustanselig i en dag eller to, og vips, tilbake til vanlig vekt. Riktignok hører det med til historien at jeg er nokså kraftig (str 44/46), så 5 kilo utgjør vel en tilsvarende prosent av vekta som 3 kilo gjør for en med normal vekt. Vil tro at en som veier rundt 60 kilo sjelden vil gå opp og ned 5 kilo, heller 2 - 3 hvis det bare er vann det er snakk om.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, det har nok noe å si på størrelsen din. Selv veier jeg jeg under 50 kilo, og i forbindelse med mens kan jeg gå opp to kilo ca i vann. En med større kropp og dermed mer å fordele vannet på, på en måte vil kanskje gå opp mer i vann. Om du har forandret livsstil og gått ned i vekt, altså fett, så er det lite sannsynlig at du har lagt på deg 5 kg fett i løpet av natten. Ta deg en tur på badevekta om en uke, og fortsett med å gå tur og leve normalt. Så ser du nok at det bare var de hormonene som lekte litt med deg. Det kan være lurt å f.eks. måle deg med målebånd rundt midjen, lårene og slikt før du kommer inn i mensperioden. Da kan du kanskje berolige deg selv med at du har samme cm mål under mensen som etter.
Gjest gjest 19.10.2006 (11:19) Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Vekten min kan variere inntil 5 kilo med menssyklusen, ja. I dagene før mensen øker vekta, og når jeg har fått mensen flyr jeg på do ustanselig i en dag eller to, og vips, tilbake til vanlig vekt. Riktignok hører det med til historien at jeg er nokså kraftig (str 44/46), så 5 kilo utgjør vel en tilsvarende prosent av vekta som 3 kilo gjør for en med normal vekt. Vil tro at en som veier rundt 60 kilo sjelden vil gå opp og ned 5 kilo, heller 2 - 3 hvis det bare er vann det er snakk om. ← Jeg går som sagt opp 5-6 kilo før mens, er 165 cm høy og veier 55 kg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå