Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #1 Skrevet 24. januar 2003 Har nå fulgt Fedon Lindbergs filosofi i fire uker, kuttet ut brød, poteter, pasta, ris, kjeks, kaker, knekkebrød, godteri og snacks så og si totalt. Har spist mye mer linser, bønner og kikerter (ikke minst hummus ! Nam nam), og mye grønnsaker, noe frukt, kjøtt, fisk, yoghurt, cottage cheese, solsikkefrø og nøtter. Det som har skjedd: Føler meg opplagt og pigg, har mindre hodepine, har ikke lenger sånne "sug" etter mat eller godteri - særlig på ettermiddagstid på jobben. Så det med jevnt blodsukker funker antagelig. Men - jeg har så og si ikke gått ned i vekt! :-? Kan legge til at jeg er normalt slank i utgangspunktet, da, men dette å forbrenne fettlagre hørtes jo forlokkende ut uansett. Og jeg hadde regnet med i alle fall litt effekt av å kutte ut goteri, kaker, is...og mye annet jeg liker. Så jeg er jo fornøyd, men likevel litt skuffet over at det knapt synes på meg når jeg har vært sååå nøye i fire uker. Har ikke spist veldig store mengder mat på noen måte, heller. Andre med den erfaringen ?
Englepusen Skrevet 24. januar 2003 #2 Skrevet 24. januar 2003 Det kan jo tenkes at det tar litt tid..Det kommer gjerne an på hvor mye du trener også.
Gjest Hvitveis Skrevet 24. januar 2003 #3 Skrevet 24. januar 2003 Kanskje det er utgangspunktet? Jeg har i hvert fall gått ned et par kilo i løpet av to uker med å følge Lindbergs diett, men så har jeg kanskje litt mer å gå på enn deg? Jeg tar på meg walkmannen og går også en time hver dag, enten morgen eller kveld, og det føler jeg hjelper. Og som du sier, det er noe med overskuddet som kommer. Eller kanskje det er sola som kommer tilbake? Hvordan går det med deg? Begynner du å bli lei av menyene eller klarer du å variere bra? Hva søtten bruker du linser til bortsett fra til linsesuppe (det blir mye bønner og kikkerter på meg )
Gjest Starya Skrevet 25. januar 2003 #4 Skrevet 25. januar 2003 Ja hiv inn mer detaljer om hva du eter, kom igjen.. :blunke:
Tusenfryd Skrevet 25. januar 2003 #5 Skrevet 25. januar 2003 Han er ganske nøye med å vektlegge at hans mat ikke har noe med slanking å gjøre, da. MEN hvis man følger hans kost, vil blodsukker og insulinnivå stabilisere seg og kroppen blir sunnere. Som en konsekvens vil overflødige kilo forsvinne. Kanskje du - biologisk sett - ikke har noen overflødige kilo? Du vet kroppene våre er ikeksapt for vår synsing av hva som er pent -d en har sin egen agenda.
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2003 #6 Skrevet 29. januar 2003 Hei igjen, ja, det er vel kanskje noe med at min vekt allerede er "i balanse" - jeg er som sagt ikke overvektig i utgangspunktet. Så da skal jeg vel være fornøyd med mer overskudd og mindre hodepine ! Tenkte bare at ridebukselårene mine skulle bli litt mindre Går og jogger og trener generelt ganske mye, det har jeg alltid gjort. Til kostvariasjoner: Nja, blir ikke lei egentlig - savner egentlig mest Havreknecke ! Det har jeg tenkt å begynne å spise litt av igjen :D Jeg spiser masse grønnsaker, woker mye - grønnsaker, kylling, scampi, fisk - dropper bare ris eller nudler. Også lager jeg hummus av kikerter, det er nydelig - både varmt og kaldt (kikerter, chili, hvitløk, spisskummin, sesamfrø og litt olivenolje, salt&pepper i stavmikser - ferdig !). Spiser det til alt mulig. Linser lager jeg faktisk som regel ikke puré av, men koker, siler av vannet og har oppi litt olivenolje, salt&pepper, og finhakkete friske urter. Dødsgodt ! Serveres til laks, kylling...gjerne med yoghurt naturell smaksatt med sitronsaft og hakket koriander over. Gjør det samme, men bland i hakket rødløk og en vinaigrette av Dijon-sennep, balsamico og sitron - så har du en slags "linsesalat" du kan servere lunken eller kald. Jeg lover - alle liker disse variantene. Konklusjonen er vel at jeg fortsetter med mitt "nye" kosthold, men skal løse det opp med litt knekkebrød og litt pasta
Fakse Skrevet 29. januar 2003 #7 Skrevet 29. januar 2003 Vil bare informere om at dette ikke er et opplegg man bør starte på midt på vinteren dersom man bor i nord-norge. Karbohydrater er alfa og omega for å unngå mørketisdepresjoner i følge flere undersøkelser, så en slik kur bør noe utsettes til den lysere årstiden.
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2003 #8 Skrevet 29. januar 2003 Legger til igjen (må få meg et nick snart), til deg siste: Jeg spiser karbohydrater! Er IKKE tilhenger av de mer ekstreme variantene av "lav-karbo" - kosthold (f.eks. Atkins) - noe karbohydrat må vi ha. Jeg spiser bare ikke så mye som før, og jeg spiser alltid proteiner i tillegg hvis jeg spiser karbohydrater. Jeg prøver å sette sammen måltidene bedre, slik at det er litt av hvert på tallerkenen (og ikke bare en haug spaghetti med ketchup, slik jeg pleide før). Jeg spiser f.eks. frukt og yoghurt. Alt med måte, tror jeg. Ellers blir man kanskje tynn - men ikke sunn :D
Daisy Skrevet 30. januar 2003 #9 Skrevet 30. januar 2003 Har hørt så mye om denne dietten uten poteter, pasta ris osv. og ser logikken, og kanskje jeg også ville gått ned de ønskede 3-5 kg om jeg fulgte den. Men problemet er jo HVORDAN FØLGER MAN EN SLIK DIETT MED MANN OG TRE BARN SOM IKKE KAN TENKE SEG DETTE, OG HELLER IKKE HAR BEHOV FOR DETTE??? (Barn skal uansett ikke slankes, forresten.... kun ved medisinsk overvekt, bare så det er sagt)? Jeg prøver så godt jeg kan ved å spise kun yoghurt og salat på jobb, og hjemme til middag spiser jeg bare en potet i stedet for to, tar evt. litt mindre ris/pasta - men alt dette med linser osv??? Jeg har ikke kapasitet til å lage to typer mat, og har vel etterhvert landet på at den eneste måten å gå ned nevnte kilo er å spise LITT MINDRE av all den vanlige maten resten av familien spiser (men så er jeg så fryktelig glad i middag, så det er ikke lett....) Noen som har råd og tips???
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå