Gå til innhold

Mozilla Thunderbird


Chic

Anbefalte innlegg

Lastet ned TB for en måneds tid siden, og det har funka kjempebra (med unntak av noen emails jeg må åpne MS Outlook for å laste ned), men nå krever den plutselig passord for å sende mail! Har ikke rørt noe som helst i innstillingene, men idag har den begynt med å gi meg denne meldingen: MAIL SERVER PASSWORD REQUIRED

Skrev inn passordet mitt, men nei, den ville fremdeles ikke sende, kommer bare den mail server pass meldingen på nytt...

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være leverandøren din som holder på med ett eller annet. Det samme har skjedd hos meg av og til(jeg bruker forresten Start), men det har forsvunnet av seg selv etter maks 5-6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får jeg da sendt mail med outlook?

Tror ikke det har noe med leverandøren å gjøre... Kanskje jeg bare skal slette TB og legge inn på nytt, men da mister jeg vel all mailen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det samme skjedde meg en gang mens jeg brukte Opera og da var saken den at mailen min (hos nettleverandøren) var full. Jeg hadde haket av for at mail også skulle bli liggende på server. Da jeg slettet mailer derfra forsvant problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, det samme skjedde meg en gang mens jeg brukte Opera og da var saken den at mailen min (hos nettleverandøren) var full. Jeg hadde haket av for at mail også skulle bli liggende på server. Da jeg slettet mailer derfra forsvant problemet.

har ikke brukt mailen lenge nok til at det kan være tilfelle, og ikke funker den andre mailadressa jeg har på TB, får opp samme problem der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke brukt mailen lenge nok til at det kan være tilfelle, og ikke funker den andre mailadressa jeg har på TB, får opp samme problem der...

Du har ikke skiftet internettleverandør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke skiftet internettleverandør?

den samme som alltid her! som sagt, så funker outlooken å sende og motta, men på TB så får jeg altså dette problemet. Så det kan ikke være nettverket. SKal prøve å slette og legge til programmet på nytt nå¨, og se hvordan det går... bare dritt at jeg mister all mailen min.... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffomann

Du trenger jo ikke å miste mailen din. De ligger i profilmappa di.

Dessuten kan du gå til tools- account settings og heller slette SMTP-serveren din og legge inn den på nytt.

Endret av Kaffomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den samme som alltid her! som sagt, så funker outlooken å sende og motta, men på TB så får jeg altså dette problemet. Så det kan ikke være nettverket. SKal prøve å slette og legge til programmet på nytt nå¨, og se hvordan det går... bare dritt at jeg mister all mailen min....  :frustrert:

Før du går riktig så drastisk til verks så kan du kanskje prøve å sjekke, evt slette kontoinnstillingene? Sjekk at det ikke er huket av for SSL elns.

I Outlook kan du vel importere mailen fra Thunderbird sånn at du ikke mister all mailen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffomann

Nei, avinstallerer du thunderbird helt, forsvinner også profilmappe med mailen. Men du kan kopiere mail-mappa fra profilmappa før du avinstallerer. Uansett, prøv heller å gjøre det jeg skrev i siste avsnittet av forrige posten.

Endret av Kaffomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å miste mailen din. De ligger i profilmappa di.

Dessuten kan du gå til tools- account settings og heller slette SMTP-serveren din og legge inn den på nytt.

får ikke slettet den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffomann

Når du trykker på edit på smtp-serveren, hva slags data har du der og hvilken internett-leverandør har du?

Endret av Kaffomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i frankrike bare så det er avklart først ;)

brukerdataen jeg får opp når jeg trykker på edit er:

server name: smtp.wanadoo.fr

port: 25

haka av på use name and password og usename mitt står der.

og på use secure connection har jeg prøvd både No og TLS, if available, ingen av de gjorde noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kaffomann

Hvis du tar bort haken for å bruke navn og passord da?

Forresten er det vanligere at smtp-servere i utlandet bruker passord.

Endret av Kaffomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i frankrike bare så det er avklart først ;)

brukerdataen jeg får opp når jeg trykker på edit er:

server name: smtp.wanadoo.fr

port: 25

haka av på use name and password og usename mitt står der.

og på use secure connection har jeg prøvd både No og TLS, if available, ingen av de gjorde noen forskjell.

Er det wanadoo.fr som er din internettleverandør?

Det vanlige er at man ikke benytter brukernavn/passord for sending av mail, smtpserveren sjekker om du er koblet opp mot nettverket den håndterer mail for og lar bare slike brukere få sende mail.

Har du prøvd å fjerne hakene foran "use name and password"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffomann

Har du brukt den til å sende mail da?

EDIT: Ja, du antyder vel egentlig det i første posten. Det kan jo være at smtp-serveren av en eller annen grunn har blitt strict på at du sender brukernavnet ditt uten passord. Hos meg funker det å velge "bruke navn og passord..", selv om jeg ikke har passord-autentisering på smtp.

Endret av Kaffomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...