Modesta Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hvordan kan man være sikker på at man velger riktig person som forlover? Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal velge søsteren min eller besteveninnen min som forlover. Begge betyr utrolig mye for meg og jeg trenger begge der på den store dagen! Vil helst ikke såre noen! Lurer også på hvor dere får tak i de sjønne snuggelpie greien=)
Kara W Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Det er faktisk mulig å ha to forlovere. Jeg vet ikke om dette er en løsning du kunne tenke deg, men det er ihvertfall noe man kan tenke på. Har hørt noe om at man må søke om å kunne ha to forlovere, men det kan sikkert noen andre bekrefte/avkrefte. Det er flere her inne som har gjort nettop det.
Gjest Gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har en forlover og en "reserveforlover". Min forlover er småbarnsmor og stort sett veldig opptatt. Derfor hatt med hun andre når vi har kikket på kjole og på salg. Hun bor også nærmere, så mye lettere å få tak i. Men klart for meg så er det veldig greit valg. Min forlover er ei vennine jeg har hatt i mange år, mens hun andre er ferskere. Derfor et ganske naturlig valg, selv om min forlover nok ikke hadde blitt overrasket om jeg hadde valgt hun andre. Involver begge to. Si at du ønsker at begge skal være med å planlegge utdrikningslag og lignende. Da blir begge involvert, så blir det ikke så ille å måtte velge den ene.
Modesta Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2006 Takk Har ikke tenkt på at jeg faktisk kunne velge begge to! Er definitivt noe jeg kommer til å undersøke nærmere. Uansett kan begge være med på oppgavene, og da er de jo forlovere begge to selv om den ene signerer på papirene. Godt å vite at andre også har to til forlover oppgavene
Gjest Trulto Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Har akkurat samme problem som deg, Modesta! Klarer ikke velge mellom min bestevenninne som jeg har kjent siden vi var født, eller min fantastiske storesøster, som begge betyr alt for meg!! Min bestevenninne er nok likest meg når det gjelder glede i planlegging, klær, hår, sminke og slikt, men samtidig føler jeg det blir feil dersom min storesøster "bare" skal være brudepike i bryllupet mitt, for hun er for spesiell for meg til det. Og ingen av de to ville passet som toastmaster, så kan ikkje gi en av de den rollen heller... Er såååååå i tvil!!!
Gjest Elize Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Kanskje noen her kan hjelpe. Hva slags oppgaver har mannes forlover etter kirka?
Kara W Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Etter kirken har mannens forlover ikke så mange oppgave igjen. Han pleier å holde tale, og skal generelt passe litt på brudgommen, f.eks redde ham fra innpåslitne tanter eller passe på at slipset ikke henger skjevt. Han kan også ha i oppgave å overekke kniven/sverdet som parret skal bruke til å skjære i kaken. I vårt bryllup hadde han som oppgave å danse med både min forover og meg. Han kan ogsp ha ansvar for musikk eller annen underholdning, men dette er mer vanlig å gi til andre. Han kan også hjelpe til slik at brudeparret kommer seg avgårde når de er slitne og bestille taxi til dem.
Gjest Elize Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 (endret) Kan vi bruke min kjæres forlover som toastmaster i tillegg? Synspunker! Endret 8. august 2007 av Elize
Kara W Skrevet 9. august 2007 #9 Skrevet 9. august 2007 Med mindre det er et veldig lite bryllup, ville jeg ikke gitt to så store roller til samme person. Toastmaster skal liksom passe på alle gjestene. Han skal gjerne svare på mange spørsmål, ta imot gjester når de ankommer lokalet, bestille taxir når folk vil dra, annonsere hva som skal skje osv. Han får også litt å gjøre før bryllupet med å organisere taler, planlegge hva han skal si selv og slikt. Forloveren er gjerne klar til å slappe av med en gang sin egen tale er over. Men man gjør jo det man synes passer seg selv best. Jeg har vært i et bryllup hvor brudgommen selv var toastmaster, så det finnes mange utradisjonelle varianter.
Gjest Elize Skrevet 9. august 2007 #10 Skrevet 9. august 2007 Vi blir og invitere ca 80 gjester. Vi har tenkt litt på det og har kommet frem til en løsning vi håper vil fungere. Vi skal bruke samme person som toastmaster. Bortsett fra det han skal jøre i kirka har vi kommet frem til at vi ikke vil gi han for mange oppgaver utenom. Vi får en av servitørene til og servere velkomsdrinkene. Han skal annonsere at brudeparet ankommer lokalet, si ifra at alle må sette seg til bordet når middagen starter, , presentere alle som skal tale (med våre familier blir det toppen to), si ifra om røykepause under middagen, presentere første dansen, kakeskjæring, si ifra om nattmaten og si ifra om at brudeparet drar. Ble vist litt når man skrev det ned, men tror det skal gå bra Er det vanlig å ha røykepauser under middagen, isåfall når?
prinsessa Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Hvis du velger 2 forlovere så må iallefall disse to samarbeide godt og gå godt sammen. Kjenner en som valgte 2 venninder som ikke samarbeidet så godt og ikke hadde noe særlig tilfelles. Ble en krangling om utdrikkningslag osv.
Gjest Elize Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Vi blir og invitere ca 80 gjester. Vi har tenkt litt på det og har kommet frem til en løsning vi håper vil fungere. Vi skal bruke samme person som toastmaster. Bortsett fra det han skal jøre i kirka har vi kommet frem til at vi ikke vil gi han for mange oppgaver utenom. Vi får en av servitørene til og servere velkomsdrinkene. Han skal annonsere at brudeparet ankommer lokalet, si ifra at alle må sette seg til bordet når middagen starter, , presentere alle som skal tale (med våre familier blir det toppen to), si ifra om røykepause under middagen, presentere første dansen, kakeskjæring, si ifra om nattmaten og si ifra om at brudeparet drar. Ble vist litt når man skrev det ned, men tror det skal gå bra Er det vanlig å ha røykepauser under middagen, isåfall når? Noen som har noen synspunkter på dette? Trenger hjelp!
Kara W Skrevet 12. august 2007 #13 Skrevet 12. august 2007 Hvis den det gjelder synes det er greit å være både toastmaster og forlover er det selvfølgelig ikke noe i veien for det, men husk bare at disse jobbene gjerne er litt mer slitsomme enn de først høres ut. Det er ganske vanlig å ha pause mellom hovedrett og dessert. Hvis man vet at middagen kommer til å bli veldig lang kan man også legge inn pauser mellom forrett og hovedrett, eller først og andregangs servering av hovedrett (hvis man har det). Jeg synes at middagen fort kan bli ekstremt lang hvis man skal gjøre det. Jeg vil mye heller ha en 4 timers middag med en pause, enn en 5 timers middag med flere pauser. Men dette ser man litt ann i forhold til gjestene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå