Gå til innhold

Noen som har vært til intervju hos Manpower?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakket med en hyggelig dame fra Manpower i dag. De ønsket meg til intervju og skulle sende meg en bekreftelse på intervjuet på mail. Der står det at besøket mitt hos de vil ta ca 1,5 time :sjokkbla:

Og da lurer jeg på hva i all verden er det som skjer på intervjuet som tar så lang tid?? :redd: Er liksom vant til 20 min omtrent hos de andre byråene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du i tillegg til intervjuet også skal ta noen datatester? Har ikke vært til intervju hos Manpower, men vet at dette er vanlig i andre byråer.

Skrevet

Jeg var på intervju der for noen år siden. Det tok ikke 1,5 time, men en god stund. Var den vanlige praten om meg og mitt, mine kunnskaper, tidligere arbeidserfaring, hva slags jobber jeg var ute etter osv, osv. Jeg måtte fylle ut "hundrevis" av skjemaer da, så det tok jo endel tid. De var veldig opptatt av å "bli kjent med meg" ift. hvor de mente jeg kunne passe inn jobbmessig.

Lykke til!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar!! Og lykkeønsking :) Skal bli spennende dette :)

Skrevet (endret)

Jeg jobber i manpower, og du skal antageligvis på test :) Vi tester vanligvis kandidatene i forbindelse med intervjuet. Ikkeno' farlig! Lykke til!

Endret av kitekatt
Skrevet
Jeg jobber i manpower, og du skal antageligvis på test :) Vi tester vanligvis kandidatene i forbindelse med intervjuet. Ikkeno' farlig! Lykke til!

Hva slags tester? Nå ble jeg litt redd her :sjenert:

Gjest Gjest_Kitekatt_*
Skrevet
Hva slags tester? Nå ble jeg litt redd her  :sjenert:

Ferdighetstester. Kommer an på hva slags jobb du skal på intervju på. Enten en skrivetest (nøyaktighet/ hurtighet), selgertest, kundeservice, word, excel, regnskap, etc. Det er ingenting å grue seg til altså! Jeg har tatt testene selv for å lære å kjenne de og de er helt greie. Det er heller ikke den konsulenten legger størst vekt på, men mer som en kartlegging av hvilket nivå du er på ift. diverse jobber :)

Det ordner seg :)

Skrevet

Jeg har nettopp vært på intervju hos Manpower og jeg tok ingen tester. Samtalen tok ca 40 min.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Samtalen her tok 20 min, intervjuet for jobben jeg ville ha fikk jeg neste dag! Dum klappesmiley for det :klappe:

Manpower var slett ikke så fæle som alle skal ha det til.

Gjest squeeky
Skrevet

Jeg var på Manpower for noen år tilbake...møkkaselskap! :frustrert: Var en mann der som var hyggelig og alt, og hadde noe han mente var perfekt for meg..knallspennende.

2 år senere ringte de tilbake og lurte på om jeg fremdeles var intr. i jobb :overrasket:

Skikkelig dårlig oppfølging.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

De på manpower her kommer innom ukentlig og mailer ofte og for å høre hvordan det går. Slappfisker du hadde å gjøre med da!

Skrevet

Jeg går via Manpower nå, og har rett som deter mail eller telefonsamtaler med dem on hvordan det går. Jeg er kjempefornøyd med oppfølgingen.

At jeg i tillegg fikk bursdagsgave fra dem, gjorde ikke meg mindre imponert.

Skrevet

Var innom Manpower for mange år siden, det førte til fast stilling i selskapet jeg havnet innom første gangen. Og der var jeg temmelig lenge til jeg ble drittlei lastebiler.

Det hender fremdeles at Manpower hører av seg om jobb, bruker få hilsen på bursdagen min også.

Skrevet

Men hvordan tester de selgerkunnskapene dine eller kundeservice? Statister du skal øve deg på? ;) Jeg kan godt si her og nå at jeg er ingen selgerperson, kan de "tvinge" meg til den testen for det?

Skrevet

Mitt inntrykk og erfaring med Manpower er at de er for standardmassene. Jeg er ikke fornøyd med Manpower eller testene deres. Mulig de er fine for den store massen av sekretærer og andre vanlige tjenesteytende jobber, men disse egner seg null og zero for individualister som skiller seg ut fra mengden, som er prosjektutviklere, pågangsmotorer, drivers og kreative - altså typiske ledertyper som vil inn i friyrker.

Skrevet

Lurer fortsatt på hvordan man testes............. er ikke intressert i å drive skuespill i over en time der, da dropper jeg heller intervjuet

Skrevet

Jeg har vært på intervju og test hos manpower, gikk helt fint. Jeg er ikke noen selgertype, absolutt ikke, så da er selvsagt selgertest uaktuelt. Du blir testet i forhold til type jobb du ønsker.

Jeg tok en test i word og excel. Siden jeg er selvlært var det vanskelig å si hvilket nivå jeg var på, så jeg syntes det var veldig greit.

De vil ikke sende noen på oppdrag som f.eks. krever at man er god i excel, uten at de har sjekket at man virkelig er det.

Man trenger ikke drive skuespill på manpower, tvert imot føler jeg. De skal finne en jobb som passer meg, det er ikke jeg som skal tilpasse meg en jobb - grovt sagt, og på spissen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...