Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en relativt stor bedrift på østlandet og skal senere i dag bli tilbudt kontrakt. Jeg er veldig i tvil om lønnen jeg kommer til og bli tilbudt. Jeg veit at det er 2 stk som jobber med noenlunde det samme som meg, men med litt mindre ansvar. De har til gjengjeld jobbet her i ca 5 år. Jeg har en bachelor grad i fra høgskole, men den er ikke så veldig relevant i forhold til stillingen. De to andre har rundt 270-280 000 i året, men ingen utdanning. Det er de laveste lønningene i bedriften her. Jeg er usikker på hva jeg kan kreve og hva man gjør om tilbudet er for lavt. Kan de bare la meg gå? Jeg nevner at jeg har jobbet her i 4 måneder som vikar. Jeg blir veldig glad for svar :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få tilbudet og be om tid til å tenke over det - det vil du normalt få, det er vanlig å få studere kontraktsforslaget i fred og ro.

Er du fagorganisert? Er det en tillitsvalgt på din arbeidsplass? Hvis du er det, kan hjelpe deg med en oversikt over hva som er vanlig for noen med din ansiennitet, og evt. hva som er vanlig på akkurat din arbeidsplass.

Du sier ikke noe om hvilken bransje du er i, og eventuelt om det vil komme tillegg til den grunnlønna du nevner, så jeg har litt vanskelig for å si hvor mye du bør kreve.

Skrevet

Det er eiendomsmegling + div andre økonomiske avdelinger! Det er det som er så pussig i denne bedriften, alle har helt forskjellige lønnsbetingelser virker det som. Greia er at jeg reiser på kurs i morgen og derfor må jeg svare i dag. De er ikke så raske her i bedriften! Synes det er vanskelig, men takker for svar!

Skrevet

Send et motkrav som er noen titallstusen over arbeidsgivers. :) Men man må alltid begrunne hvorfor man mener det skal være der man foreslår det til å være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...