Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

pedagogisk dokumentasjon?

og

kompetanse på estetiske fag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er det du fant uttrykkene? Litt lettere å svare hvis man vet litt rundt det.

Jeg har f.eks. kompetanse på estetiske fag fordi jeg gikk på musikklinja på videregående. Dermed har jeg alle de nødvendige fagene for studiekompetanse og mer til, pluss fordypning i estetiske fag. Samme med de som etter reformen har gått på dans eller drama.

Men alt avhenger av sammenhengen du leste det i. :)

Skrevet

Barnehage søker assistent

Våre satsningsområder er:

barns medvirkning

friluftsliv

pedagogisk dokumentasjon

Aktuelle søkere må:

være initiativrik og engasjert

se verdien i å ha barnet i fokus

se det kompetente barnet i sin læring prosess med andre mennesker og miljøet

ha kunnskap om IKT i barnehagen

ønskelig med kompetanse på estetiske fag

ønskelig med erfaring fra barnehagen.

Lønn etter gjeldende avtale.

Politiattest må fremlegges ved ansettelse.

Skrevet

Ok, det hjalp. :) "Pedagogisk dokumentasjon" som satsningsområde... her ble jeg usikker, gitt. Om det hadde vært under krav til søker så hadde saken vært klar. I mitt hode kan det bety flere ting.

Kanskje noen her inne har barn i en barnehage som har dette som satsningsområde? Hvis du spør i barn og familie, kanskje noen har noe å fortelle.

Estetisk kompetanse ser ut til å bety her at de ønsker at søkere har kompetanse ala den jeg nevnte eller høyere. Men jeg tror også at realkompetanse kan oppveie det. Altså om du har jobbet mye med slike ting ellers.

Anbefaler deg forøvrig å ringe på annonsen og høre. Du kan pakke ting litt inn på en slik måte at det framkommer av svaret hva de mener uten at du må spørre direkte.

F.eks. "jeg ser at dere har pedagogisk dokumentasjon som satsningsområde. Kan du fortelle mer rundt dette?"

Det med estetisk kompetanse er mulig å spørre rett ut om det evnt. realkompetanse også vil bli vurdert.

Skrevet

Takk for svar:O)

nå lurer jeg på hva Lønn etter tariff betyr? altså ordet tariff :sjenert:

Skrevet

Tariff en den lønnsatsen som er blitt enighet om for et yrke i tariffavtalen. Tariffavtalen er jo den drakampen mellom arbeidsgiverorganisasjonene og fagorganiasjonene (arbeidere som er organisert) "krangler" om så ofte (heldigvis). Da blir det fastlagt hvor mye en stilling skal ha i lønn. De som er medlem av et fagforbund får denne tarifflønnen uansett, men det er vanlig at også de uorganiserte får den.

(Om noen finner feil og upresise forklaringer her, eller vil utfylle, gjør gjerne det. Jeg sitter å venter på at sovetabletten skal virke. Da kommer ting ut på halv åtte noen ganger.).

Skrevet

Jeg trodde først du skulle skrive oppgaver/eksamen på førskolelærerutdanningen!

Pedagogisk dokumentasjon er å dokumentere barns læring/utvikling/prosesser etc.

Det er mer er kun å fortelle hva de har gjort, laget eller henge opp bilder av turer ol. Dette er kun dokumentasjon.

Estetiske fag er fag som forming, drama og musikk i førskolelærerutdanningen.

I evt intervju bør du derfor trekke fram at du liker ett, eller helst flere av de over nevnte fag + at du forhåpentlig har talent i ett av de?

Når det gjelder pedagogsik dokumentasjon bør du nevne at det ikke bare er produkter man lager og info om hvor man har vært på tur ol. som foreldrene bør få se/info om. De bør også jevnlig eller iallfall av og til få innsikt i lærings- og utforskningsprosesser barnet har hatt ol. Når det gjelder personalet er de vanligvis relativt flinke til å fokusere på, ta opp dette internt, dvs seg imellom. Men slik informasjon må også nå foreldrene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...