Gjest tykklegge Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Nå er skobutikkene så og si overfylt med støvletter! Jeg synest det er mange som er fine, og kunne tenkt meg slike. Problemet er at de fleste er så trange..jeg får de ikke helt opp. Jeg har rett og slett for store legger Jeg jogger 3 ganger i uka....Burde jeg slutte å trene, vil leggene bli mindre da? Hvordan har dere det? Er det flere som ikke får på seg disse støvlettene?
Gjest skafta Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Ja, og det er verst på ettermiddagen for da har beina hovnet opp. Jeg har kjøpt meg et par lange støvletter med snøring, og snøringen kan jeg løsne på så støvlettene blir litt videre og vips så kan også jeg bruke tøffe støvletter. Det er kjedelig da at det er etter jobb når beina er som verst at man har anledning til å gå og shoppe, og da er det ikke særlig godt for egoet å prøve støvletter.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Har samme erfaring som deg. Jeg har virkelig TØMMERSTOKKER. Men fikk faktisk kjøpt meg et par i fjor. Var tidlig ute og gikk rett i kassen og spurte om de hadde støvler med ekstra vidde i skaftet. Det er flere modeller som har dette. Men det er ingen vits å gå rundt i butikken og se seg om. Det er til å få depresjon av. Gå og spør! Og - det er mange av oss!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Yeah. Vet ikke hvor mange "utvidbare" støvletter jeg har prøvd som har bråstoppa på leggen. Og i postordrekatalogene er 90% av støvlettene "skaftevidde 36cm" - altså har jeg ikke sjangs til å få dem på meg.
Gjest Gjest_Eden_* Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg blir helt sjokkert over å lese dette her. "Jeg kommer ikke ned i støvlettene", vel da er det bare en ting som gjelder og det er trening og et ordentlig kosthold. Ta et målbånd og se hvor stort 36 cm egentlig er... Det nytter ikke å skylde på skoene når det er hos en selv problemet ligger.
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Har det motsatt, jeg; Har altfor tynne legger. Ekke no fint det heller, helt løse støvletter.
Gjest Kitten Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg blir helt sjokkert over å lese dette her. "Jeg kommer ikke ned i støvlettene", vel da er det bare en ting som gjelder og det er trening og et ordentlig kosthold. Ta et målbånd og se hvor stort 36 cm egentlig er... Det nytter ikke å skylde på skoene når det er hos en selv problemet ligger. ← HÆ? Hvis du tror det er fett på leggene som er (det største) problemet så må jeg si du er lite opplyst. Jeg kommer ikke ned i alle støvletter selv, jeg får heller ikke foten ned i alle sko. kanskje jeg må slanke vrista mi litt og? Det kan være lurt å prøve å trene på andre måter, svømming foreksempel skal gi lange slanke muskler. Men det finnes flere støvletter som er ekstra brede i skaftet, har sett link her inne til en side hvor man bestiller etter skonr OG skaftbredde!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 HÆ? Hvis du tror det er fett på leggene som er (det største) problemet så må jeg si du er lite opplyst. Jeg kommer ikke ned i alle støvletter selv, jeg får heller ikke foten ned i alle sko. kanskje jeg må slanke vrista mi litt og? Det kan være lurt å prøve å trene på andre måter, svømming foreksempel skal gi lange slanke muskler. Men det finnes flere støvletter som er ekstra brede i skaftet, har sett link her inne til en side hvor man bestiller etter skonr OG skaftbredde! ← Overse det innlegget... Det var jo helt fjernt skrevet....
Gjest niomi Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg blir helt sjokkert over å lese dette her. "Jeg kommer ikke ned i støvlettene", vel da er det bare en ting som gjelder og det er trening og et ordentlig kosthold. Ta et målbånd og se hvor stort 36 cm egentlig er... Det nytter ikke å skylde på skoene når det er hos en selv problemet ligger. ← Da skulle du sett leggene mine! Jeg er gammel fotball- og håndballspiller, og dømmer nå fotball, i tillegg til at jeg driver med sykling. Og har veldig fine legger, om enn litt tynne i forhold til høyden min, syns en del guttevenner. Målte leggene mine på det bredeste (midt på den kjempefine leggmuskelen min som nå endelig vises uten at jeg må anstrenge meg for å stramme den), og fikk sjokk. 40,5 cm.!!!!! Men i år er det ikke noe problem for oss "tykklegger" å finne støvletter, man må bare spørre i kassa hva de har. Fant mange par når jeg var på støvlettjakt, og endte opp med disse fra Skoringen.
kamela Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 Har kjøpt meg to par på Ellos, det ene paret har snøring foran som gir gode justeringsmuligheter, og den andre har glidelås på innsiden, og hvis jeg ikke husker feil er de ca 40 cm vide.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg blir helt sjokkert over å lese dette her. "Jeg kommer ikke ned i støvlettene", vel da er det bare en ting som gjelder og det er trening og et ordentlig kosthold. Ta et målbånd og se hvor stort 36 cm egentlig er... Det nytter ikke å skylde på skoene når det er hos en selv problemet ligger. ← Åååå, så lyst vi har å provosere. Neste.... Har kjøpt meg to par på Ellos, det ene paret har snøring foran som gir gode justeringsmuligheter, og den andre har glidelås på innsiden, og hvis jeg ikke husker feil er de ca 40 cm vide. ← Har du link?
kamela Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Så flink er jeg ikke. Men gå inn på www. ellos.no, velg sko og se under støvletter. Finner bare igjen den ene typen nå, koster kr. 449 og står ut på høyre side ved siden av noe grønnaktig når du viser alle på samme side. Håper det hjelper!
Gjest Tweek Skrevet 18. oktober 2006 #13 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har mottsatt problem, for tynne legger. Jeg syntes ikke dere med tykke legger skal klage i år altså. Alle skobutikkene neste, reklamerer at de nå ha støvletter med ekstra bredt skaft, og det er flere modeller meg bredt skaft enn tynne. 36 cm er faktisk mye. Jeg må det tykkeste målte 31, og alle støvlettene sitter løst.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg ser at Duoboots skal få butikk i Norge. Ender vel med å shoppe der tenker jeg.
Gjest Gjest_Eden_* Skrevet 18. oktober 2006 #15 Skrevet 18. oktober 2006 Åååå, så lyst vi har å provosere. Neste.... ← Føler du deg truffet nå kanskje? Jeg traff spikeren på hodet tenker jeg. Jeg har mottsatt problem, for tynne legger. Jeg syntes ikke dere med tykke legger skal klage i år altså. Alle skobutikkene neste, reklamerer at de nå ha støvletter med ekstra bredt skaft, og det er flere modeller meg bredt skaft enn tynne. 36 cm er faktisk mye. Jeg må det tykkeste målte 31, og alle støvlettene sitter løst. ← Nemlig. Dersom man ikke får på seg noe av det som finnes i skobutikkene i år, så er det kanskje ikke skoene som er problemet. Fedme er faktisk i ferd med å bli en folkesykdom i flere land, så jeg fatter ikke at noen bevisst lukker øynene for hva som er i ferd med å skje med deres egen kropp.
Gjest Deception Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Føler du deg truffet nå kanskje? Jeg traff spikeren på hodet tenker jeg. Nemlig. Dersom man ikke får på seg noe av det som finnes i skobutikkene i år, så er det kanskje ikke skoene som er problemet. Fedme er faktisk i ferd med å bli en folkesykdom i flere land, så jeg fatter ikke at noen bevisst lukker øynene for hva som er i ferd med å skje med deres egen kropp. ← Så hva da med dem som faktisk driver med en eller annen idrett (løping, fotball, håndball, sykling) som medfører at man får mer muskler i beina enn gjennomsnittet? Er de også "feite"? Jeg er meget interessert i å høre forklaringen din. Greit nok er det mange som skylder på "fotballegger" som ikke har vært i nærheten av en ball de siste 15 årene, men dette gjelder langt fra alle. For the record: Selv har jeg til dags dato ikke hatt problemer med støvletter og tykkelse i skaftet, men jeg måtte stille spørsmål ved den noe enkle måten du trekker slutninger på.
Gjest gjesta Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 Føler du deg truffet nå kanskje? Jeg traff spikeren på hodet tenker jeg. Nemlig. Dersom man ikke får på seg noe av det som finnes i skobutikkene i år, så er det kanskje ikke skoene som er problemet. Fedme er faktisk i ferd med å bli en folkesykdom i flere land, så jeg fatter ikke at noen bevisst lukker øynene for hva som er i ferd med å skje med deres egen kropp. ← Du er helt latterlig. Man trenger overhodet ikke å være overvektig for å ha tykke legger. Mine legger har overhodet ikke fett på seg, de er helt faste. Alle mennesker er ikke like, og noen har større benbygning og større muskler i leggene. Jeg går og sykler mye, og har alltid hatt "fotball-legger". Det er genetisk og har ingenting med fett å gjøre. Mine legger er da 37,5 på det tykkeste, og jeg må da ha ekstra vide støvletter.
Gjest niomi Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 Føler du deg truffet nå kanskje? Jeg traff spikeren på hodet tenker jeg. Nemlig. Dersom man ikke får på seg noe av det som finnes i skobutikkene i år, så er det kanskje ikke skoene som er problemet. Fedme er faktisk i ferd med å bli en folkesykdom i flere land, så jeg fatter ikke at noen bevisst lukker øynene for hva som er i ferd med å skje med deres egen kropp. ← Hehehe. Feit er vel det siste leggene mine kan kalles, og BMI'en min er midt i "normalsjiktet". Og jeg har faktisk tykkere legger nå enn for et par år siden, hvor jeg veide 25 kg mer, men helt manglet muskler i beina. Har bl.a. ei venninne som er ernæringsfysiolog og som bl.a. jobber som personlig trener. I år er første året siden hun ble voksen at hun har kunnet kjøpe seg støvletter uten noen problemer. Og hun er tidligere turner, konvertert til sykkel og fotball... For ja, i år er det ikke noe problem å finne støvletter som er over 40cm i skaftet. Btw: Vi satt i kollektivet for noen år siden og diskuterte nettopp dette. Jeg (1.76), som veide det samme som i dag, men med litt mindre muskler, ei på ca 1.65 som var litt småchubby, men med tynne bein, og ei på 1.75 som veide ca 55 kg. Bare hun som var 1.65 fant støvletter som passet. De var for trange for meg, og altfor vide for hun tynneste. Og jeg tror noe igger også i dette. Nordiske jenter er høye! Og ei dame på 1.75 vil ha større omkrets på leggen enn ei dame på 1.60.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Føler du deg truffet nå kanskje? Jeg traff spikeren på hodet tenker jeg. Nemlig. Dersom man ikke får på seg noe av det som finnes i skobutikkene i år, så er det kanskje ikke skoene som er problemet. Fedme er faktisk i ferd med å bli en folkesykdom i flere land, så jeg fatter ikke at noen bevisst lukker øynene for hva som er i ferd med å skje med deres egen kropp. ← Sorry, kjekken eller kjekka, vekten min er helt normal, finnes ikke overvektig men er utstyrt med kraftige legger. Du kan kanskje gi meg tips om hvordan jeg punktslanker leggen uten at jeg slanker meg på resten av kroppen for der trenger jeg det ikke. Nokre tips?
Morea Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 Søte, men litt sinte forumtroll! ( prøver bare å få deg litt blidere stemt med å være snill...) Jeg er selv høy og slank (nederst på normalen på BMI) og hvordan ville jeg sett ut dersom all vekt var samla fra knæra og ned. Slik det da må være mener jeg, dersom argumentene dine holder. Ikke søren om jeg får på meg de fleste høye støvletter! Har bred vrist og muskler i bena nemlig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå