Gå til innhold

regninger må jeg skrive for hånd?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Heisann!

Skal sende ut en del regninger ca 100 stykk for et fotballlag.

Pleier å få giroer i bank som jeg fyller inn navn + kontonr+ beløp.

Har skrevet inn en del men begynner å få skrivekrampe:)

er det mulig å gjøre dette på dataen, alltså få skrevet inn på giroer??

Er d vanskelig ...?? er ikke så datakyndig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilSweetie

Du kan gjøre det, ved å skrive opplysningene på riktige steder på et word-ark, og så sette giroene i skriveren.

Jeg har gjort det selv, men det tok litt tid for meg å få opplysningene på akkurat riktige felter (så de passet inn i de hvite feltene på giroen). Men gikk fint til slutt!

Mulig det er en smartere måte å gjøre dette på, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt inn kontonummer og beløp + evt. tekst som er lik info på alle giroene i word, så lage en liste over alle mottaker i Excel for så å flette lista tilbake til word....

eller bruke dette gratis fakturaprogrammet ;)

Endret av mowgli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke nødvendig å bruke Giro lenger (dvs. de som er gule). Så lenge alle opplysninger er på plass holder det med en blank faktura (hvitt ark).

Om du har A4-ark med giroen nederst, så kan du gjøre som beskrevet over. Skriv ut på blanke ark og legg bar giroen, så ser du om opplysningene er på riktig plass. Evt. kan du sette inn alt på den øverste delen og la de som skal betale fylle ut selve giroen selv.

Jeg ville kanskje heller brukt excel til å legge inn tingene. Da holder stort sett opplysningene seg på riktig plass. I word har det lett for å forskyve seg litt når du legger til eller trekker fra noe.

Endret av Lea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

får se om jeg får det til på en måte. har ikke word og excel. bare works... blir det vanskelig har jeg nå penn og ark:) men takk for hjelpen så langt...alt dere vet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på Fakturaprogram.no, velg fra meny - produkter: WinVask faktura gratis.

Her kan du hente et gratis fakturaprogram som du kan skrive ut fakturaene med.

Du er kanskje ferdig med å skrive dem for denne gang, men du får kanskje bruk for det senere?:)

Edit: Linken virket ikke.

Endret av Sin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har fått tak i giroer men får d ikke til. Er det noe en må stille inn på under skriv ut???? giroene er jo ikke a4 . kommer ikke noe skrift i d hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...