Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en skikkelig allround allværsjakke i gore-tex. En damemodell som sitter fint og helst ikke koster mer enn 2500,-.

Så litt på denne i eplegrønn, men den selger de selvfølgelig ikke i noen butikker her i Bergen... :sur:

Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes både Norrøna og Bergans har mange fine modeller.

Skrevet

Bergans og Norrøna har mange bra, Helly Hansen også selv om jeg ikke har sett spesielt på de. Kjøpte en tidligere i år fra Norrøna som jeg bruker når jeg kjører snowboard, den er jeg veldig fornøyd med. Varm og god, selv om den ikke er så tykk.

Skrevet

Takk for svar! :)

Tar gjerne imot flere tips! Fint med link til bilde og pris. :)

Skrevet

Liker veldig godt Peak Performance sine - men de er kanskje noe dyrere?

Skrevet

Jeg elsker min røde Norrøna annorak.

Modellen er Røldal dame og jeg har den uten pels.

Tror kanskje den koster 3000,- da...

Skrevet

Bergans Breheimen II i limegrønn/grå er ganske lik den fra Missing Link, syns jeg. Du finner den på www.bergans.no -> Bekledning -> Dame -> Jakker/vester - Vanntett/vindtett. Ikke så dyr, heller, 2.800,-

Skrevet

Både Norrøna (norrona.no) og Bergans har fine nettsider. I og med at det er så mange forskjellige modeller og at "smaken er som baken" anbefaler jeg deg å ta en titt der :)

Skrevet

Anbefaler deg også å ta en titt på Peak Performance sin nettside, eller stikke en tur ned på Kløverhuset. Synes PP jakkene er både feminine og funksjonelle.

Da jeg kjøpte min Gore-tex jakke fulgte det med en avtagbar bobblevest i jakken. Selv om jakken hadde noe stiv pris, ble det liksom to ting for prisen av en ;) Med det resultat at jakken kan brukes hele året.

Skrevet

Se på finn.no! Der er det mange fine goretex-jakker for tida. Søk på norrøna f.eks., og det kommer opp nokså mange. Mange av dem er lite brukt, så i praksis får du ei ny jakke til halve prisen. Og så varer de nok i mange år.

Skrevet

Jeg synes denne jakken fra Bergans er fin da :)

post-9486-1161170735.jpg

Gjest Gjest_Eden_*
Skrevet

Huff. Goretex hører hjemme på fjellet og i bakken - og knapt nok der. Det hjelper ikke hvor mye man sier at Goretex er varmt og vanntett. Det finnes mye finere jakker som gjør akkurat samme jobben.

Skrevet
Huff. Goretex hører hjemme på fjellet og i bakken - og knapt nok der. Det hjelper ikke hvor mye man sier at Goretex er varmt og vanntett. Det finnes mye finere jakker som gjør akkurat samme jobben.

Som hva da?

Skrevet

Det må du forklare litt nærmere... Og vis gjerne til bilder/linker. Jeg har i alle fall ikke hørt om noe materiale som gjør samme jobben som Gore-tex! Jeg går mye i fjellet og er mye i bakken om vinteren - dessuten bor jeg i en by hvor det plasker ned en del - derfor trenger jeg Gore-tex. Men vis meg gjerne vidunderproduktet som du mener gjør samme jobben! :)

Gjest Revenka
Skrevet

Helt enig. Jeg vil ha en slik i grønn :)

Skrevet

Kjempefine!

Huff. Goretex hører hjemme på fjellet og i bakken - og knapt nok der.

Selv om jeg synes de er fine og har lyst på en, så er jeg enig med deg. Jeg har egentlig ikke bruk for ei Goretex-jakke til 5-6000.
Skrevet (endret)

Bor man i en by som Bergen, og har et relativt aktivt liv til fots og sykkel er en Gore-tex (e.l) jakke rett og slett uunværlig :) Lykke til med kjøpet Netten!

Endret av Sprilla
Skrevet

Allværsjakker er til fritidsbruk. Får angst når jeg ser noen i byen med slike jakker. Vi har da paraply hvis det regner, og er du ute og sykler kalles det trening og da er det greit, men ikke til shopping, kafebesøk o.l.

Skrevet

Og hva hjelper en paraply når det blåser og regnet ikke kommer pent ovenfra, men ovenfra, fra en siden (og gjerne skiftende vidn mellom husene, slik at du selvsagt får den fra minst tre kanter innen du har kommet deg fra bussen til jobb) og gjerne nedefra i tillegg, siden det plasker?

Det tar meg ikke mer enn ti minutter å gå fra stasjonen til jobb, men med mindre jeg har ei god jakke (og egentlig aller helst også regnbukse på de dårligste dagene) så trenger jeg å ha et skift i klær liggende på jobb.

Før jeg flytta gikk jeg dessuten til jobb, noe som tok meg en halvtime, og jeg skal love deg at en paraply ikke hadde gjort mye nytten mange dager da ja.

Jeg har ei fra Helly Hansen som jeg har hatt noen år, og er egentlig på jakt etter ei ny. Og jeg komemr til å bruke den når jeg skal på jobb. (og jeg er på jakt etter ei ny regnbukse også jeg da, for jeg liker ikke å sitte på jobb med ei bukse som ikke er tørr før jeg skal hjem, det er kaldt det. Og JA, den blir så våt, selv av den korte turen. Det REGNER nemlig av og til i Bergen...

Lykke til i jakten på ny jakke, Netten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...