Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #21 Skrevet 18. oktober 2006 nå får jeg pes av gjest ← Nei, jeg tror bare jeg overser deg. Dette blir litt for dumt.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #22 Skrevet 18. oktober 2006 Skal jeg være ærlig, så irriterer sånne utsagn meg rimelig mye. Jobber du i bransjen burde du vite at det jeg skriver er riktig. ← rettelse
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #23 Skrevet 19. oktober 2006 Vet du kan mye om dette, men er du helt helt helt sikker? En venninde brukte nemlig den kombinasjonen på trappen sin (Innendørs ja...) og det flasser som bare juling! ← Antageligvis har det skjedd en kjemisk reaksjon fordi den vannbaserte lakken var for "svak" i forhold til oljelakken. Ser nesten ut som krakelering.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #24 Skrevet 19. oktober 2006 eller for lite lakk pr strøk. Det flasser da ikke som bare søren pga for lite lakk pr strøk!! Mye rart her gitt.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #25 Skrevet 19. oktober 2006 Antageligvis har det skjedd en kjemisk reaksjon fordi den vannbaserte lakken var for "svak" i forhold til oljelakken. Ser nesten ut som krakelering. ← Eller det kan hende at det har vært for kort intervall mellom strøkene med oljelakk.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #26 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er iallefall veldig dyktig på området ← ja du ER dyktig... men det går an å høre på andre også=)
Adonia Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #27 Skrevet 19. oktober 2006 Ja gjerne, jeg er interessert=) Jobber i bransjen og vil derfor vite ekstakte produkter før jeg uttaler meg like bastant som gjest her. Det går fint an å beise med vannbasert beis, men da skal man lakke over med en oljelakk. Har du brukt en lakk med farge oppi? Eller to produkt? Ellers så skriver gjest at du skal bruke en eksteriørbeis, men det ville jeg ikke gjort. Da må du rømme huset, pga lukten. Og luftfuktigheten er så høy nå at den beisen vil bruke laaaaaaaannnnnnnng tid på å tørke. nå får jeg pes av gjest ← heisann. det var visst lady interiørbeis, vanntynnet. også skulle vi lakke over med en klar lakk. men kom aldri så langt siden ikke resultatet ble helt som vi ønsket vil gjerne høre din mening om dette også dingo! har vært i flere malerbutikker idag for å høre om de har noen tips. men merkelig lite de fleste kan, så kom ikke noe lengre der. foreløping skal vi pusse ned gulvet, så får vi se om vi tør å prøve oss en ny runde med beis - eller om vi skal sette bort jobben til noen som kan det.
Gjest første gjest Skrevet 19. oktober 2006 #28 Skrevet 19. oktober 2006 heisann. det var visst lady interiørbeis, vanntynnet. også skulle vi lakke over med en klar lakk. men kom aldri så langt siden ikke resultatet ble helt som vi ønsket vil gjerne høre din mening om dette også dingo! har vært i flere malerbutikker idag for å høre om de har noen tips. men merkelig lite de fleste kan, så kom ikke noe lengre der. foreløping skal vi pusse ned gulvet, så får vi se om vi tør å prøve oss en ny runde med beis - eller om vi skal sette bort jobben til noen som kan det. ← Ja merkelig, men sant. Som sagt: slip ned og beis med eksteriør oljebeis før du lakker flere ganger med oljelakk. Husk å trekke beisestrøkene hele fra vegg til vegg.
Gjest første gjest Skrevet 19. oktober 2006 #29 Skrevet 19. oktober 2006 ja du ER dyktig... men det går an å høre på andre også=) ← Hun kan høre med så mange hun vil for meg. Jeg har fortalt henne hvordan hun må gjøre det for å få et skikkelig resultat, om hun vil følge det rådet eller ikke er hennes valg. At det skrives at det er ok å bruke vannbasert beis på noe så stort som gulv reagerer jeg kraftig på. Trådstarter får nå mye ekstra jobb og ekstra kostnader pga sånn feilinformasjon. Jeg har egentlig sluttet å gi råd her på dette området, nettopp fordi jeg blir sittende i innlegg etter innlegg å forsvare det jeg skriver. Til slutt så sitter man og argumenterer mot folk som ikke har peiling, og trådstarerer blir kun forvirret og aner ikke hvem de skal tro på. Hadde enda folk vært litt forsiktig med hva de gir råd om her, så hadde kanskje mange sluppet sånt ekstraarbeid som trådstarter nå opplever.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #30 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg mener fremdeles at du kan få et fint resultat med både Faxe og Lady interiørbeis, om du hadde fått en anbefaling om hvordan du burde påføre den=) Gå tilbake til fargehandleren og snakk med sjefen og den som veiledet deg. Og hør hva de kan tilby deg! Du og selger vet hvordan dialogen var. Be dem kontakte Jotun, eller du ringer selv til Jotun på 33457000, og spør etter teknisk service. Jotun er veldig flinke til å behandle reklamasjoner, det er iallefall min erfaring. Mager trøst, men jeg er sikker på at du kommer til å få en god dialog med Jotun, og jeg regner med at du vil få dekket dine ekstra utlegg. Hører gjerne fra deg hva som ble løsningen for deg!!! Mvh Dingo:)
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #31 Skrevet 20. oktober 2006 Til Gjest=) Ser ut som du kan mye, ja. Men jeg blir oppgitt over den holdningen her: Sitat gjest: "Til slutt så sitter man og argumenterer mot folk som ikke har peiling"... Ikke har peiling, unnskyld meg men da blir jeg Dessverre klarer jeg ikke å være langsint, så skal vi være Mvh Dingo:)
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #32 Skrevet 20. oktober 2006 http://www.jotun.no/Temp/pdf/304/output.pdf her er en link til trådstarter. Lykke til!!! Mvh Dingo:)
Adonia Skrevet 1. november 2006 Forfatter #33 Skrevet 1. november 2006 heisann tenke bare komme med en liten oppdatering, kanskje ikke så veldig spennende men vi har i hvertfall fått lakkert gulvet, brukte en annen type (oljebasert) og resultatet ble bra. når vi hadde klarlakk oppå så ble det helt supert! jeg er kjempefornøyd takk for forskjellige tips
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #34 Skrevet 1. november 2006 heisann tenke bare komme med en liten oppdatering, kanskje ikke så veldig spennende men vi har i hvertfall fått lakkert gulvet, brukte en annen type (oljebasert) og resultatet ble bra. når vi hadde klarlakk oppå så ble det helt supert! jeg er kjempefornøyd takk for forskjellige tips ← Så fint!! Husk til senere: alltid oljebasert beis på flater som er større enn en "fyrstikkeske". Husk å si det til alle du kjenner også, så slipper de å oppleve det samme. Synd ikke alle i malingsbutikkene kan gi skikkelige råd.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #35 Skrevet 1. november 2006 Men jeg blir oppgitt over den holdningen her: Sitat gjest: "Til slutt så sitter man og argumenterer mot folk som ikke har peiling"... Så bli oppgitt da. Det er sannheten - både i denne tråden og i andre tråder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå