Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bankansatt
Skrevet

Jeg jobber i bank, og skal forhandle om lønn til uken. Hvor viktig er det at jeg håndhilser på de jeg skal forhandle med? Det må nevnes at vi har daglig kontakt og jobber sammen! Bør man pynte seg? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde oppført meg helt 'vanlig'.

Burde du ikke heller fokusere på argumentene dine for høyere lønn, hva du har oppnådd på jobben, hvor verdifull du etc.?

Skrevet
Tror jeg hadde oppført meg helt 'vanlig'.

Burde du ikke heller fokusere på argumentene dine for høyere lønn, hva du har oppnådd på jobben, hvor verdifull du etc.?

Bifalles...

Gjest Bankansatt
Skrevet

:ler::ler:

*kremt* *host*...

Argumentene er naturligvis tenkt gjennom...ett år i forveien, så alt er grundig forberedt til uken som kommer.

Men svar på selve spørsmålet, det var det ikke greit å få svar på ;)

Det blir kanskje mye "bør" og "burde du ikke..." når det er mange kvinner til stede :forvirret:

Skrevet

Jeg synes håndhilsing er tillitvekkende så jeg ville defintivt gjort det. Dog uten navnet mitt, men bare et "hei" om det var noen som jeg kjente godt fra før.

Pynte meg ville jeg ikke gjort, men gått i det jeg vanligvis bruker.

Jeg har nylig forhandlet meg frem til høyere lønn selv, og da var nok mine argumenter og ryddige fremtreden det avgjørende.

Skrevet

Å håndhilse med noen du er på hei med til daglig, kanskje spiser lunch med av og til vil kanskje føles unaturlig med mindre de ikke tar initiativ til det. (De har jo gjort dette massevis av ganger og er det noe de pleier å gjøre, strekker de nok automatisk ut hånden...)

Å kle seg pent er jo fint, men ikke overdrive i forhold til hvordan man går kledt til vanlig. Ville satse på noe enkelt som ikke trekker til seg oppmerksomhet.

Skrevet
Å håndhilse med noen du er på hei med til daglig, kanskje spiser lunch med av og til vil kanskje føles unaturlig med mindre de ikke tar initiativ til det. (De har jo gjort dette massevis av ganger og er det noe de pleier å gjøre, strekker de nok automatisk ut hånden...)

Å kle seg pent er jo fint, men ikke overdrive i forhold til hvordan man går kledt til vanlig. Ville satse på noe enkelt som ikke trekker til seg oppmerksomhet.

Enig. Dersom du kjenner vedkommende du skal forhandle med fra før blir det bare unaturlig.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er gangske lurt å ta initiativ til å håndhilse med forhandlingsmotparten. Da signaliserer du at dere nå skal inn i samtaler som skiller seg fra den uformelle praten dere har i lunsjpausen. Du vil også bli tatt mer seriøst og viser styrke, ved at du strekker fram hånda. Du viser at du er på offensiven.

Selv er jeg ikke så bastant i mine meninger i det daglige. Men i lønnsforhandlinger er jeg knalltøff, og samtalene skiller seg veldig fra den uformelle praten vi har ellers. Og det er jo bare sånn man må være for å komme igjennom, snille piker får ikke automatisk lønnsforhøyelse, det vet jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...