Gå til innhold

stramme huden på magen

Fremhevede innlegg

Gjest mari ili
Skrevet

OK da har jeg vært hos plastisk kirurg og han mete at det ikke var noe å gjøre... han anbefalte meg ikke å ta mageplastikk fordi han var redd at det ikke ville bli så mye pener...

jeg har fått 2 barn og gått ned 27 kilo så det er mye løs hud, men da ikke nok til at en lege (som nok hadde gjort det hvis jeg hadde insistert) vil anbefale det.

Han var enig i at det ikke var pent, og helt ærlig (noe jeg syns var positivt), han sa også at det ikke kan trenes bort, han sa at jeg kunne legge på meg 5 kilo og at det ville hjelpe, men det er jo ikke et valg, så var gjør jeg da? jeg vil ha pen mage jeg også!!!!

Er det noen som har prøvd noen vidunderkurer som tar bort strekk merker og strammer huden.

Det skader jo ikke å prøve (og nå har jeg jo 30 000 som ikke skal gå til mageplastikk...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke helt hvorfor han ikke vil operere hvis det er mye hud, som aldri vil gå vekk ellers??

Skrevet
Forstår ikke helt hvorfor han ikke vil operere hvis det er mye hud, som aldri vil gå vekk ellers??

Fordi det kanskje ikke er nok hud til at en operasjon vil gjøre det bedre? Det blir jo muligens arr og slikt etter en operasjon, og huden blir strukket og slikt.

Skrevet

Spør på helsekost eller hudpleiesalonger, kanskje du får et vidundermiddel der?.....

Skrevet

Jeg tror det hadde vært lurt å gå til forskjellige klinikker for å få fler vurderinger av andre kirurger. I USA opererer stjerner seg for de minste poser og hengemager som skulle dukke opp , så da ser jeg ikke at det skulle være noe problem med å få fikset magen din. Du kan i hvert fall gå å spørre hos forskjellige så du er helt sikker.

Skrevet

Jeg har som deg gått ned nærmere 30 kilo og hatt to svangerskap. Jeg skal nå snart inn for å ta en liten bukplastikk samt fettsuging av hele mage, midje og flanker/hofter. Jeg skal ikke strekke hele magen, men kun ta overskuddshud på nedre del. Jeg slipper dermed å flytte navelen bl.a.

Jeg har vært hos flere kirurger, og alle bortsett fra en mente at resultatet kunne bli penere.

Synes du også skal gå til en annen kirurg for å sjekke. Grunnen til at jeg gikk til flere var nettopp fordi jeg følte at jeg ville høre fleres meninger og sjekke ut hvem jeg var mest konfertabel med. Faktisk hadde det seg slik at den billigste også var den som ga meg best inntrykk.

Skrevet

siste gjest, hvem er det du skal til? er det i Oslo?

han ville ikke gjøre det, både fordi han var usikker på om det var nok hud til å få dratt det sammen, men også fordi at det ikke var sikkert at det ble pent hvis man måtte flytte navlen. Har allerede arr etter keisersnitt, så det ville ikke blitt så forskjellig.

Til den nest siste gjesten; tror nok ikke stjernene i USA tar bukplastikk, det er en gansek omfattende operasjon, de driver vel storsett med fettsuging hvis du gjør noe med magen. Det fikk jeg beskjed om at var utelukket for meg, for det ville bare se verre ut!

Skrevet (endret)

Jeg har snakket med ei jente som hadde det samme problemet som deg. Etter tvillingfødsel var huden på magen hennes helt ødelagt. Hun fikk hjelp av denne mannen:

http://www.blrv.no/

Vil også legge til at de leger/kirurger hun hadde vært hos sa at i et tilfelle så ille som hennes var det ingenting å gjøre annet enn operasjon - men at de ikke kunne garantere resultatet dersom de skulle operere.

Endret av Nelle
Skrevet

Hei Nelle.

tror ikke jeg trenger en coach gitt, men takk for linken.

Mitt problem er ikke så ille at jeg ike kan leve med det. Jeg har bare et sterkt ønske om at magen min skal være like fin som resten av kroppen er. Jeg har et godt selvbilde og et godt liv ellers. Jeg har hatt en del med Coacher/mentorer å gjøre og tror ikke at det er det som skal til for å bedre bildet av magen min (bådde inni hodet mitt og uten på).

Jeg vil velidg gjerne ha tips på kremer, alternativ behandling som kan stramme opp huden, så jeg slipper operasjon. Den ideen har jeg (nesten) slått i fra meg :)

Skrevet
Hei Nelle.

tror ikke jeg trenger en coach gitt, men takk for linken.

Mitt problem er ikke så ille at jeg ike kan leve med det. Jeg har bare et sterkt ønske om at magen min skal være like fin som resten av kroppen er. Jeg har et godt selvbilde og et godt liv ellers. Jeg har hatt en del med Coacher/mentorer å gjøre og tror ikke at det er det som skal til for å bedre bildet av magen min (bådde inni hodet mitt og uten på).

Jeg vil velidg gjerne ha tips på kremer, alternativ behandling som kan stramme opp huden, så jeg slipper operasjon. Den ideen har jeg (nesten) slått i fra meg :)

Vel, det var ikke en coach eller mentor jeg lenket deg til...

Da har du i så tilfelle misoppfattet.

Men hvis du ikke vil ha en effektiv metode, men heller bruke kremer og sånn - så finner du sikkert noe som kan funke der også ;)

Skrevet
siste gjest, hvem er det du skal til? er det i Oslo?

han ville ikke gjøre det, både fordi han var usikker på om det var nok hud til å få dratt det sammen, men også fordi at det ikke var sikkert at det ble pent hvis man måtte flytte navlen. Har allerede arr etter keisersnitt, så det ville ikke blitt så forskjellig.

Hei

Ja det var i Oslo. Jeg har vært i kontakt med (kan jeg forresten legge ut navn?) Oslo plastikkirurgi, Clinique pilestredet park, Nobel og Oslo Akutten. Valget mitt falt på Oslo plastikkirurgi, han ga seg god tid under konsultasjonen og viste meg hvordan resultatet kunne bli. I tillegg fortalte han om alle komplikasjoner som kan oppstå, og det er også viktig informasjon.

Skal opereres om 3 uker og er veldig spent på hvordan det blir. Skal i tillegg til å fjerne hud også fettsuges. Jeg har ikke noe heng, men litt for mye hud.

Skrevet
Hei

Ja det var i Oslo. Jeg har vært i kontakt med (kan jeg forresten legge ut navn?) Oslo plastikkirurgi, Clinique pilestredet park, Nobel og Oslo Akutten. Valget mitt falt på Oslo plastikkirurgi, han ga seg god tid under konsultasjonen og viste meg hvordan resultatet kunne bli. I tillegg fortalte han om alle komplikasjoner som kan oppstå, og det er også viktig informasjon.

Skal opereres om 3 uker og er veldig spent på hvordan det blir. Skal i tillegg til å fjerne hud også fettsuges. Jeg har ikke noe heng, men litt for mye hud.

Lite tillegg fra meg. Har hele tiden, både under svangerskap og under vektnedgang vært flink til å holde huden fuktig ved hjelp av kremer. Det tror jeg nok har hjulpet og gjort at jeg ikke har fått skikkelig hengebuk og spart meg for enorme strekkmerker. Har brukt en gele fra Biotherm som inneholder kakao. Den er spesielt for magen.

Er det allerede løst skinn så er jo ikke fettsuging riktig alene, da det bare vil forverre resultatet. Men sammen med liten bukplastikk så kan det gi flotte resultater.

• 4 uker senere...
Gjest tandoora
Skrevet

Hei.

Jeg hiver meg inn i denne diskusjonen jeg og.

Jeg er 22 år, og har nettopp fått henvisning til kirurg for å få vurdert om jeg får dekkt bukplastikk etter tvillingsvangerskap. Jeg har da heller ikke all verden av hengebuk, men når psyken blir så dårlig av det at man ikke kan ligge i samme seng som kjæresten sin uten klær på er det for ille.

Jeg ville ha tatt en tur til en annen kirurg, gjerne en privatklinikk i nærheten og fått et nytt syn på saken.

Du kan sjekke ventetid på offentlig godkjente sykehus på

http://www.sykehusvalg.no/sidemaler/Ventet...%20(fettforkle)

Vil også anbefale deg å ta en tur på www.bukplastikk.com

Der er det mange kvinner som har delt sine erfaringer på dette området.

Jeg håper å få min operasjon dekt, for hvis ikke har jeg ikke råd.

Du kan kanskje vurdere en liten bukplastikk eller lign, da slipper du å flytte navlen, og du får ikke så stort arr. Keisersnittarret fjerner de helt og lager et nytt bikinisnitt, det betyr at arret blir liggende under bikinikanten.

LYKKE TIL med hva du måtte velge.

30 000 til gode er vel ikke så dumt det heller... :-D

Til alle her i denne vide verden som vurderer eller har tatt bukplastikk - JEG VET HVA DERE FØLER/HAR FØLT.

Håper jeg får ja på konsultasjonen... *krysse fingrer og tær*

Skrevet
Vel, det var ikke en coach eller mentor jeg lenket deg til...

Da har du i så tilfelle misoppfattet.

Det var nok det du lenket til, jeg fikk i alle fall opp det jeg også. :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...