Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så skal jeg også ta turen til Praha. Det blir 7 dager i Praha med kjæresten.

Har sett en del rundt på nett og funnet ut hva de vanligste severdighetene er, men jeg vil gjerne lage en plan iom at vi skal være der en hel uke.

Hva kan man ta på samme dag?

Vi tenker også at vi skal dra på sentre som ligger 1 t utenfor byen med buss, noen som har gjort det?

Har lest at det er en del bra tattoo shapper der, er det noen som har besøkt de og evt vet pris?

Hva er ting vi ikke kan gå glipp av?

Alt av tips og erfaringer er av interesse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting du ikke må gå glipp av er st. Vits katedralen (skrives noe sånnt, er ikke helt sikker). En fantastisk flott katedral.

God tur. Jeg var der på studietur, og vi var der 6 dager. Tror ikke dere skal få noe problem å få dagene til å gå uansett.

Skrevet
En ting du ikke må gå glipp av er st. Vits katedralen (skrives noe sånnt, er ikke helt sikker). En fantastisk flott katedral.

God tur. Jeg var der på studietur, og vi var der 6 dager. Tror ikke dere skal få noe problem å få dagene til å gå uansett.

Skriver under på den! Vi var der i 3 dager for 1 måned siden. Hadde ikke så mye tid til å få med oss attraksjoner da siden vi var på konsert den ene dagen. Men en av tingene vi så var St. Vitus katedralen. Sinnsykt fin! Katedralen ligger på en høyde, så når en er utenfor så har man en nydelig utsikt over Praha. Da vi skulle ned til sentrum igjen, så spaserte vi slik at vi fikk med oss Karlsbroa på veien.

Utrolig mye fint å se i Praha! Skal definitivt tilbake... :)

God tur!

Skrevet

Vi ble litt lei av å traske rundt i byen etterhvert, så vi tok metro og buss ut til dyrehagen der. Kjempeflott :-D

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for alle tips :)

Vi kom nettopp tilbake og det var en flott opplevelse! Dagene gikk altfor fort, det var mye å se, masse god mat og vi fikk shoppet mye :)

Skal definitvt tilbake :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvordan var shoppingen? Var det billig?

Skrevet

Kommer an på hva du skal shoppe. I parfymeriene er prisene omtrent som i Norge, og det samme gjelder kleskjedene som har butikker her også. Du finner imidlertid en del kjeder som er enda billigere (men kvaliteten er litt deretter...). Tsjekkia er jo kjent for krystall, men vi opplevde det ikke som veldig billig i selve Praha. Flere av glassverkene litt utenfor byen har fabrikkutsalg, der kan du kanskje spare en del, men jeg tror det varierer litt også. Jo mer turister, jo høyere priser.

Skrevet (endret)

JA, det er mye krystall, men om du ikke er interessert i det så er det ikke noe vits i å tenke på det, gå forbi butikkene.

Det er dyrt (dvs du finner ikke en fin genser til 100 kr om den skal holde mer enn 1 vask) ja, men jeg tenker som så at du betaler for kvaliteten. I Norge kunne vi hatt flere billigkjeder som er billigere enn H&M, men vi kjøper helst fra H&M og oppover så vi får flere kjeder deretter.

Jeg fant meg MASSE fint i Praha hva klær angår og ble ikke ruinert. De har New Yorker som importerer klær fra mange leverandører (en av de er H&M) og prisen er deretter. Utenfor (20-40 min med metro) er de store kjøpesentrene som mange ikke tar seg bryet til å besøke, der fant jeg også mye fint som jeg ikke hadde funnet i Norge. Mange billige undertøysbutikker! Jeg kunne godt tenke meg å dra til Praha _uten_ typen bare for å shoppe, men finnes kanskje andre alternativer også :)

Endret av Saga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...