Gå til innhold

Hva kan dette komme av

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i ca en uke nå hatt brunt utflod, jeg skal ikke ha mensen før om en uke!

Hva kan dette komme av? Det er helt mørkebrunt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger vel ikke være kjønnsykdom? Jeg har hatt dette flere ganger i forkant av mensen, selv om det ikke har vart i en eller flere uker i strekk, men noen dager kanskje. Jeg har testet meg for kjønnssykdommer og har ingen. Så eneste jeg kan forstå er at dette er "normalt", noen ganger skjer det bare, som et slags forvarsel på mensen, slik erfarer i hvert fall jeg det :) Viss du er veldig i tvil er det jo ikke værre enn å gå til legen for å spørre/teste?

Skrevet

Det som jeg kommer på i farten:

Bruker du p-piller el? Det kan skape krøll i systemet.

Kan du være gravid? Enkelte småblør litt fra egget festes (ca 7 dager før ventet mens).

Celleendringer. Kommer dette ofte, så KAN det tyde på celleendringer, som igjen kan føre til kreft.

Hormonforstyrrelser som bryter ned livmorslimhinnen for tidlig.

Skrevet

Jeg bruker ikke P-piller, det er en stund siden jeg har sluttet med dem. Jeg har regelmessig mens og har aldri hatt mellomblødninger!

Ja, det kan være at jeg er gravid altså!

Ja, får dra til legen i morgen tror jeg..

Skrevet

Leste gjennom innlegget ditt en gang til, og ser du begynte å blø ca 14 dager før ventet mens, og ikke 7 som jeg trodde. VET du at du har hatt eggløsning? Kan være en eggløsningsblødning som har tatt litt av, etterfulgt av en implantasjon.

Men får du time hos legen så er det sikkert like greit å få det undersøkt der først som sist :)

Skrevet
Leste gjennom innlegget ditt en gang til, og ser du begynte å blø ca 14 dager før ventet mens, og ikke 7 som jeg trodde. VET du at du har hatt eggløsning? Kan være en eggløsningsblødning som har tatt litt av, etterfulgt av en implantasjon.

Men får du time hos legen så er det sikkert like greit å få det undersøkt der først som sist :)

Tusen takk for at dere forteller meg hva det kan være... jeg er litt urolig!

Nei det kom brunt utflod ca 1 uke før jeg skal ha mensen.. Jeg skal ha mensen nå til lørdag og dette kom ca for en uke siden!

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Har selv fått brun blødning, og den varte i 2 uker!! Ikkeno problem, men det er ganske skummelt å se noe slikt lenge før du skal ha mensen (dette var 2 uker før mensen, den fikk jeg da blødningene stoppet, så det ble altså 3 blodige uker).

Skrevet

:klø:

Altså mens ventet den 21? Og du begynte å blø for en uke siden? Det blir da den 10, og du begynte å blø 11 dager før mens?

Litt tidlig til å være implantasjon, men ikke umulig om du har en lang lutealfase (tid mellom EL og mens) eller en tidligere EL enn det som er normalt for deg.

Jeg hadde neppe stresset av gårde med det, men test deg i løpet av helga, og om ikke mensen kommer i løpet av neste uke og/eller du fortsetter å blø utenom mens så vil det neppe skade å få tatt en celleprøve, og ellers sett om det er noe rusk i systemet. Men sannsynligvis er det bare noen hormoner som har slått kolbøtte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...