Gå til innhold

Cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var nok sliten en morgen p.g.a jeg tok feil av dag, faktisk skulle jeg ta pille for igår som var mandag men jeg tok søndag som kommer nå den 22 okt.

hva gjør jeg? alle piller er så like men forskjellige virkning inne?

Skal jeg bare ta pille for idag? så på søndag tar jeg pille for igår?

det blir vel feil??

Vær så snill og hjeeelp meg :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle pillene er like så set er ikke noe problem :) Ta pille i dag og husk på søndag at du ikke har tatt den, men ta den du glemte da.

Skrevet
Alle pillene er like så set er ikke noe problem :)  Ta pille i dag og husk på søndag at du ikke har tatt den, men ta den du glemte da.

tuuusen takk!! ;))

• 1 måned senere...
Skrevet

hei folkens!

hva skjer hvis man vanligvis tar minipiller om morgenene, så glemte å ta så rakk å ta om kvelden altså.. så ta igjen om morgenen ,det anbefaler ikke ???

må vel begynne på nytt?

Skrevet

Går det mer enn 12 timer er den ikke lenger helt sikker

Skrevet

Fra Felleskatalogen:

Dersom mer enn 36 timer har gått siden siste tablett ble tatt, må annen prevensjon anvendes i tillegg de neste 7 dagene.

Det samme står i pakningsvedlegget til pillene, som er viktig å lese og som du bør beholde, ikke kaste!!, så lenge du går på p-pillene. Dersom det har gått mer enn 12 timer siden du tok pillen, så må du beskytte deg med annen prevansjon. Hvis ikke er du beskyttet.

Skrevet

vanligvis har minipiller liten glemmemargin, kun et par timer. Cerazette skiller seg ut der og har en glemmemargin på 12 timer som er det samme som vanlige kombinasjons p -piller.

Skrevet
Fra Felleskatalogen:

Det samme står i pakningsvedlegget til pillene, som er viktig å lese og som du bør beholde, ikke kaste!!, så lenge du går på p-pillene. Dersom det har gått mer enn 12 timer siden du tok pillen, så må du beskytte deg med annen prevansjon. Hvis ikke er du beskyttet.

mm stemmer ikke ..... mer enn 36 timer er du ikke beskyttet lenger ,

altås cerazette = minipiller

Skrevet

Det ble tydelig litt feil i det jeg skrev, dersom det har gått 12 timer siden du skulle ha tatt pillen er du ikke lenger beskyttet.

Les mer her, Felleskatalogens sider for Cerazette.

Cerazette er uansett en slags minipille, den er mer effektiv og har lengre slingringsmonn enn vanlige minipiller, og har like god beskyttelse som vanlige p-piller.

Skrevet

Jeg har vært hos legen og fått Cerazette p-piller nå. Jeg har veldig uregelmessig menstruasjon, så jeg har ikke mensen mer enn kanskje hver andre eller tredje måned. I bruksanvisningen står det at man skal begynne på pillene første mensdag, men det er så lenge til. Jeg lurte på om det er mulig å begynne når man ikke har mensen. Hvor lang tid tar det i såfall før pillen fungerer som sikker prevensjon?

Takk for svar :)

Skrevet
Jeg har vært hos legen og fått Cerazette p-piller nå. Jeg har veldig uregelmessig menstruasjon, så jeg har ikke mensen mer enn kanskje hver andre eller tredje måned. I bruksanvisningen står det at man skal begynne på pillene første mensdag, men det er så lenge til. Jeg lurte på om det er mulig å begynne når man ikke har mensen. Hvor lang tid tar det i såfall før pillen fungerer som sikker prevensjon?

Takk for svar :)

Dosering: 1 tablett daglig fra menstruasjonsblødningens 1. dag. Deretter 1 tablett daglig og kontinuerlig uten hensyn til ev. blødning. Intet opphold mellom pakningene. Ved start på dag 2-5 i menstruasjonssyklus anbefales mekanisk tilleggsprevensjon de første 7 dagene. Etter fødsel kan en starte før menstruasjonen er tilbake. Tilleggsprevensjon (kondom) anbefales første uken. Ved bytte fra andre prevensjonsmetoder, se SPC.

Står ingenting om hvor lang tid det tar om du starter helt utenom mens.

• 1 måned senere...
Skrevet

ja, lurer på om alle piller på brettet er samme, det spiller ikke roller hvilke dag man tar på brettet egentlig?

Gjest Fantus
Skrevet
ja, lurer på om alle piller på brettet er samme, det spiller ikke roller hvilke dag man tar på brettet egentlig?

Det stemmer. Alle pillene er helt like, det spiller ingen rolle hvilken dag det står på brettet så lenge man tar en pille hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...