Gjest Gjest_Maddemor_* Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg skal bestille time hos tannlegekirurg nå, fordi tre av visdomstennene mine må opereres ut. Den siste tanna er trukket. Flere av vennene mine sier at de opererer ut to tenner når du først er der, oppe og nede på samme side. Da jeg trakk visdomstann syntes jeg det var ekkelt med bedøvelse, for jeg fikk følelsen av at jeg ikke klarte å puste og at halsen snørte seg igjen. Vet at dette bare er innbilning, og det fortalte også tannlegen min meg. Men jeg TØR ikke å få bedøvelse både oppe og nede, er livredd for å ikke "klare" å puste. Har litt klaustrofobi og sånt som gjør seg gjeldende når jeg blir redd for å ikke få puste og så videre. Tannlegen min sendte henvisning til kirurgene, og i brev jeg har fått står det at de estimerer timen til å skulle vare 45 minutter (har ikke bestilt time ennå). Beregner de da at de skal trekke to? Er det mulig å si at jeg bare vil ta en av gangen, for eksempel to dager etter hverandre? Blir dette fryktelig mye dyrere? Uff, det er noe herk altså!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Uffameg! Stakar! Først av alt: Ikke trekk tenner to dager på rad!!!!! Du kommer til å være rimelig mørbanka, og vil nok være i fred og ro, ikke inn og ta en til! De regner vel at det er mest praktisk å ta oppe og nede, siden begge likevel skal tas. Ved å holde seg til en side, får du også en side du kan "spise" med. Skjønner godt at du får pusteproblemer og litt angst, men tenk at hvis du tar begge to nå, så blir det en gang mindre å grue seg! Og prøv også å huske at selv når det føles som om du overhodet ikke får luft, så får kroppen luft nok! Jeg tenker også lett som deg, at bedre å ikke "overdrive" og ta heller litt av gangen, men jeg kommer nok til den konklusjonen at det er å skyve på problemet. Eneste måten å bli kvitt problemet på er å hoppe i det, med begge føttene, eller tennene om du vil! :blunke: Og det tar ikke så fryktelig lang tid å trekke en tann! Gå inn dit, knip sammen øynene og syng en sang inni deg, om og om igjen, og så er det over før du vet ordet av det! Bare konsentrer deg på den sangen, og synge den hele veien gjennom, og så starte på nytt igjen, før du får sukk for deg! Det hjelper meg i allefall! Og så kan du dra hjem, tulle deg inn i dyna og bare gjøre gode koseting, så lenge du vil! Så slipper du å måtte stå opp igjen, for å trekke en til tann dagen etter! Ta ll den tiden du trenger for å komme deg igjen, både etter den fysiske, og den psykiske belastningen! Lykke, lykke til! Dette kommer til å gå så bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå