Helene Skrevet 17. oktober 2006 #22 Skrevet 17. oktober 2006 Som tips bør du unngå alle navn som brukes av begge kjønn. Navn som i utgangspunktet høres likt ut, men i hunnkjønn blir det kastet på en e i enden av navnet. Som du selv sier, det skal fungere på begge språk, ikke glem den tanken. Synes også Patrick er et pent navn, ellers er det nevnt mange brukbare navn her. Bonne chance Hélène
Chelsea Skrevet 19. oktober 2006 #23 Skrevet 19. oktober 2006 Dere nevnte: August Frans Hvordan uttales disse på fransk? Og er navnene f.eks. også brukt i England? Når jeg skal ha barn vil jeg har internasjonale navn på dem, sliter så med mitt eget utenlands. ← Jeg er også interessert i navnet August så hvis noen vet dette hadde det vært kult å vite.
Colargol Skrevet 19. oktober 2006 #24 Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Fabienne.... - er jo strengt tatt et jentenavn. Fabien er derimot et guttenavn ← Tja, itilfelle så synes jeg da synd på en jeg går skole med. Han er fransk og heter akurat det! Som sagt så er det fordi jeg kjenner noen av disse gutta at jeg kjenner navnene, og jeg tror nok de kan å skrive sine egne navn riktig. Endret 19. oktober 2006 av Collargol
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #25 Skrevet 19. oktober 2006 jeanine er iallefall internasjonalt og svært vakkert navn.
Gjest allium Skrevet 19. oktober 2006 #26 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg synes man ikke bare skal tenke på at navnet er brukbart på begge språk, men at det uttales noenlunde likt. En venninne heter Irene. Høres jo internasjonalt ut, men hun synes det er helt håpløst å presentere seg for engelskmenn. Hun heter jo IrenE på norsk, men de kaller henne Airin. Når man hører det, ikke bare skriver, blir det et helt annet navn.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #27 Skrevet 19. oktober 2006 jeg heter kristine. og i andre land (ikke-skandinaviske) utaler de det uten e. who cares.
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. oktober 2006 #28 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er også interessert i navnet August så hvis noen vet dette hadde det vært kult å vite. ← Ågust Jeg synes man ikke bare skal tenke på at navnet er brukbart på begge språk, men at det uttales noenlunde likt. En venninne heter Irene. Høres jo internasjonalt ut, men hun synes det er helt håpløst å presentere seg for engelskmenn. Hun heter jo IrenE på norsk, men de kaller henne Airin. Når man hører det, ikke bare skriver, blir det et helt annet navn. ← Jeg trodde også at mitt (veldig norske) navn skulle gå greit på fransk pga. det klinger ganske greit i en fransk setning. Men de skjønte virkelig ikke hva jeg het, særlig når de så det skrevet. Dette fordi de uttaler en del bokstaver annerledes, og reglene for hvordan man uttaler ord jo er annerledes. Det var en som skulle uttale navnet mitt før jeg hadde presentert meg muntlig, og jeg kjente det nesten ikke igjen.
Irie Skrevet 19. oktober 2006 #29 Skrevet 19. oktober 2006 Fabienne.... Tja, itilfelle så synes jeg da synd på en jeg går skole med. Han er fransk og heter akurat det! Som sagt så er det fordi jeg kjenner noen av disse gutta at jeg kjenner navnene, og jeg tror nok de kan å skrive sine egne navn riktig. ← Hm, da må det kunne brukes både på gutter og jenter, for stemoren min heter også Fabienne, og jeg tror hun kan skrive navnet sitt òg..
Fibi Skrevet 20. oktober 2006 #30 Skrevet 20. oktober 2006 Nathali Amali Jeanette Phillip er kjempefint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå