Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I morgen har jeg eksamen. Og jeg har vært så uengasjert og nesten ikke lest noe. Og jeg kan tilsvarende. Tenkte å dra for å sitte mine 20 min, men det er langt og kjøre. Hvorfor er det en fordel og møte opp? Husker ikke lenger.. Og hvor mange ganger kan man ta opp en eksamen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På NTNU må man iallfall møte opp for å konte.

Skrevet

Hvis man møter opp og skriver et eller annet og leverer og stryker har man mulighet til å gå opp til konteeksamen. Hvis man ikke møter opp må man vente til neste ordinære eksamen.

Konteeksamen er ofte i begynnelsen av neste semester, mens man i værste fall kan risikere å måtte vente et helt år på neste ordinære eksamen i faget.

Skrevet
Får du sykemelding, er jo det mye bedre.

Men uengasjert er ikke syk.

Jeg synes uansett du bør dra, TS. Plutselig kan du mer enn du tror! :)

Skrevet

Er ikke alle steder du kan konte med en gang, her jeg går må du vente til neste semester hvis du stryker/ikke møter opp. Samme om du stryker eller ikke møter opp så teller vel det som ett av forsøka dine? Her er det i hvertfall en trekkfrist.

Hvis du tror du kan stå, så er det en fordel å møte opp med hensyn til lånekassa.

Skrevet

Får ta og dra. Kan jo skrive det jeg kan da. Kan jo hende jeg står. Men må uansett ha kontemulighet.

Takk for svar :)

Skrevet
På NTNU må man iallfall møte opp for å konte.

Dette gjelder såvidt meg bekjent kun for Gløshaugen-studentene. Samfunnsvitenskap og humaniora-fagene har ikke denne ordningen, dvs konting. Her må man vente til neste ordinære eksamensperiode.

Skrevet

Hvis du er privatist, så ikke still opp! Som privatist har du ikke rett på konteeksamen, og hvis du stiller opp og stryker eller ikke er fornøyd med karakter, må du betale over dobbel avgift (630kr eller noe) for å få tatt den på nytt..

Sykemelding eller ei spiller ingen rolle som privatist heller..

Skrevet
Dette gjelder såvidt meg bekjent kun for Gløshaugen-studentene. Samfunnsvitenskap og humaniora-fagene har ikke denne ordningen, dvs konting. Her må man vente til neste ordinære eksamensperiode.

Jepp, det tror jeg også stemmer, er vel bare vi på Gløs som har muligheten til summer games. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...