Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Jeg lurer på hvor vanlig det egentlig er at jenter/damer bruker dress på jobb? Gjør du? Og hva slags jobb har du? Jeg føler meg ikke helt lur i det, for å si det sånn, har litt rundt og prøvd i det siste, men jeg føler meg som om jeg skal på karneval eller noe :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo åpenbart an på jobben du har, men i utgangspunktet synes jeg man kler seg for uformelt på norske arbeidsplasser.

Skrevet

Jeg kunne godt gjort det, jeg.. Men da hadde jeg blitt snakket godt om bak ryggen på min arbeidsplass tenker jeg.. Her går det i jeans for de fleste.. også sjefen og hans sjef.. først hans sjef igjen har dress.. ;)

Gjest tsjingtsjong
Skrevet

På min jobb går jeg i dress, eller drakt (med skjørt). Jeg er advokatfullmektig på et større advokatkontor i Oslo, og alle går i dress, utenom kontorpersonalet. Men de går også pent kledd, ingen jeans. Det hadde ikke tatt seg bra ut å komme med noe annet her.

Skrevet

Mitt fag, jobbart og utdannelse tilsier at jeg absolutt burde gå med dress/drakt på jobb. Jeg liker den kleskoden veldig godt også :)

Men: jeg jobber i en utkant-kommunemed få innbyggere, så å gå med slike klær ville bare ha provosert innbyggerne og de andre ansatte som går i slitte jeans og andre ufikse raddisklær. Noen menn er flinke til å kle seg der, og noen få kvinner, men den gjengse stilen er dessverre "ingen stil". :tristbla:

Skrevet

Jobber innen engineering, og her går det mest i jeans, utvaskete t-skjorter og sandaler blant gutta, gitt - med unntak av sjefen, da.

Jeg går i alt fra baggy jeans til drakt og støvletter med hæl. Men da er alle veldig opptatt av hvilke planer jeg har etter jobb "Har du pyntet deg? Skal du ut etter jobb?" ;)

Deilig befriende å kunne gå i akkurat hva man vil!

Skrevet

I Norge er det slik at hvis man går pent og formelt kledd på jobb, så tror folk at man skal på fest, i selskap eller i begravelse. Hvis man er i veldig godt humør, så tror de en er forelsket.

Hva skal en stakkar gjøre da? Jo, kle seg i stygge jeans og baggy klær, ikke smile mer enn de andre og ikke jobbe for mye, ellers tror de en smisker med sjefen eller vil ha mer betalt.

Janteloven og bygdementalitet står dessverre sterkt. Selv i Oslo tror folk man skal på fest dersom man ønsker å være pent kledd i skjørt osv. :tristbla:

Skrevet

Ikke rart utlendinger tror vi har isbjørner i gatene. Fra de ankommer gardermoen ser de jo ikke annet enn gore tex og ryggsekker......

fysj. Jeg har bodd flere år i europa, så de syns bare jeg er rar. men det må de bare syns.

jeg lar meg ikke presse inn i den norske middelmådigheten

hilsen dame

Skrevet

Jeg slipper å gå i dress. Takk og pris for det.

Skrevet

Hos oss er det veldig forskjellig. En del av lederne går alltid i dress, mens jeg går ofte i jeans (om det ikke er representasjon etc), men kan også gå i drakt hvis jeg føler for det! Men må si det er sjelden jeg er skikkelig "dressed up"! På intervju gikk jeg i drakt, men ikke med bluse/skjorte.. Man kan jo tone det opp og ned avhengig av hvor formell tonen er!

Gjest Gjest_Tonje_*
Skrevet

Jeg går aldri i dress på jobben, rett og slett fordi det ville sett rart ut ;) Jobber på en gjestegård, og er blandt annet kursvert og aktivitetsansvarlig. Går derfor i mye nøytrale "ledige" klær siden arbeidsoppgavene er veldig varierte !

Skrevet

Jeg kan kle meg absolutt slik jeg vil på jobb, og kollegene mine går i alt fra jeans og t-skjorte til dress. Selv har jeg nok en litt klassisk stil, så jeg liker dress/drakt, men går også i jeans og dressjakke etc.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg er telefonselger :ler:

Går avogtil i dress og tilogmed slips, men det er pga min egen stil, ikke for å pynte meg for dem jeg ringer til.

Skrevet (endret)

Jeg går ikke i dress nei, da hadde jeg skilt meg ut.

Min sjef går gjerne i jeans. Min sjefs sjef går ikke i jeans, men heller ikke dress, gjerne "pene busker" eller et skjørt. Hennes sjef igjen går i dress, selv om han ikke alltid har på jakka da.

Jeg går i jeans, skjørt, sort/grå bukse, alt ettersom, men ikke drakt/dress, det blir for stivt.

Og ja, har jeg på en skjorte spør noen om hva jeg skal etter jobb.

Jeg synes det er befriende å kunne bruke de samme klærne som hjemme når jeg er på jobb, og slippe å ha en egen "jobb-garderobe", men jeg har i grunnen stor grad av valgfrihet, enkelte av mine kolleger ser ikke ut som om de EIER en jeans, men det kommer mest av at de er en generasjon eldre enn meg tror jeg. De flest bruker jeans eller "litt penere bukser". Passer meg fint.

Endret av Malama
Skrevet

Jeg er sykepleier og er så "heldig" at jeg får gå i pysjamas hver dag på jobb. Er i alle fall det uniformen føles som, selv om den kan være god å gå i og selvfølgelig er praktisk. Er misunnelig på dere som har mulighet for å kle dere litt opp på jobb!!

Skrevet
Jeg er telefonselger :ler:

Går avogtil i dress og tilogmed slips, men det er pga min egen stil, ikke for å pynte meg for dem jeg ringer til.

er du mann eller dame?:)

Skrevet

Jeg jobber innenfor mote..og må derfor gå fint kledd. Ikke bare med det "siste"..men også fint. Så blir ofte drakt/dress jakke, dress bukse kombinert med pumps..og kick farger osv.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet
er du mann eller dame?:)

Kvinnfølk, men jeg trodde vi og kunne gå i slips skjorte og skjørt? Jeg synes det ser pent ut iallfall :) (bukse og slips blir litt mer traktor for meg, men)

Skrevet
Kvinnfølk, men jeg trodde vi og kunne gå i slips skjorte og skjørt? Jeg synes det ser pent ut iallfall :) (bukse og slips blir litt mer traktor for meg, men)

ja det er kjempetøft..

tenkte bare på "flørtingen" og så slips og dresss! :legrine::legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...