Gå til innhold

Meningokokk B-vaksineforsøket


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så det! Og satt helt sjokkert i sofaen. Ble så :frustrert: på hu dama som satt å løy så det rant av henne...

Hva med at de i helseinstituttet bevilget seg et lite personlig besøk til noen av ofrene og hørte på hva de hadde og si?? Ei av jentene ble jo ufør, tenk å være ufør fra du går på barneskolen da...:( trist!!!

Synes det var helt vanvittig, at de kunne gå ut med en sånn "reklame" for å være med på forsøket og ikke nevne bivirkningene det kunne medføre. Tenk å si "med en slik vaksine kan vi redde venninnen din HVIS hun får sykdommen", og utelate siste del av setningen som kunne vært "men risikoen er at du kan bli lam" :overrasket:

Og i tillegg selge den ikke godkjente vaksinen til utlandet, kun for å tjene penger, hvor de brukte den på spedbarn??? Og de solgte den uten å si noe om bivirkningene den hadde fått i norge, ihvertfall ikke offisielt. Forsøket i norge gikk jo ut på barn i barneskolen. OG de finner ut i utlandet at vaksinen ikke virker, og hva gjør de?? Jo de tredobler dosen....på SPEDBARN.

Men han "sjefslegen" (husker ikke akkurat hva han var) var jo flau over hele saken og Helseinstituttet virket det som.

En ting er at de har gjort en SÅ grov feil da, men hva med å ihvertfall innrømme det??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det! Og satt helt sjokkert i sofaen. Ble så  :frustrert: på hu dama som satt å løy så det rant av henne...

Hva med at de i helseinstituttet bevilget seg et lite personlig besøk til noen av ofrene og hørte på hva de hadde og si?? Ei av jentene ble jo ufør, tenk å være ufør fra du går på barneskolen da...:( trist!!!

Synes det var helt vanvittig, at de kunne gå ut med en sånn "reklame" for å være med på forsøket og ikke nevne bivirkningene det kunne medføre. Tenk å si "med en slik vaksine kan vi redde venninnen din HVIS hun får sykdommen", og utelate siste del av setningen som kunne vært "men risikoen er at du kan bli lam"  :overrasket:

Og i tillegg selge den ikke godkjente vaksinen til utlandet, kun for å tjene penger, hvor de brukte den på spedbarn??? Og de solgte den uten å si noe om bivirkningene den hadde fått i norge, ihvertfall ikke offisielt. Forsøket i norge gikk jo ut på barn i barneskolen. OG de finner ut i utlandet at vaksinen ikke virker, og hva gjør de?? Jo de tredobler dosen....på SPEDBARN.

Men han "sjefslegen" (husker ikke akkurat hva han var) var jo flau over hele saken og Helseinstituttet virket det som.

En ting er at de har gjort en SÅ grov feil da, men hva med å ihvertfall innrømme det??????

Jeg er en av de som er blitt 100% ufør etter dette vaksineforsøket. Jeg fikk vaksinene rett etter at jeg begynte på ungdomsskolen, begynte deretter å bli syk i løpet av noen få uker og har bare blitt sykere og sykere etter det. Nå er jeg rullestolbruker på grunn av elendig gangfunksjon, har tidvis store taleproblemer, tåler lys og lyd dårlig og må bruke ørepropper og solbriller nesten konstant både inne og ute, og hendene mine er i perioder så svake, stive, smertefulle og dekket av eksem at jeg verken kan pusse tenner eller holde et glass selv. I tillegg kommer plutselige krampe- og besvimelsesanfall og sterke smerter døgnet rundt.

Jeg har ikke fått erstatning. De fleste av oss har ikke det. Tror det pr. i dag er innmeldt nærmere 200 liknende saker, hvorav bare tre har fått erstatning.

Må bare rette på en ting du sa: Vaksinen ble ikke testet ut på barneskoleelever her i landet, men på ungdomsskoleelever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele greia her er helt grotesk, dersom det som kommer frem i denne dokumentaren er riktig.

At de faktisk eksporterte denne vaksinen samtidig som de var i erstatningsoppgjør med norske forsøkskaniner er jo helt forkastelig.

Og atpåtil sitter denne damen på tv og sier at det de gjorde var helt forsvarlig.

Jeg skjønner at dette er måten man må prøve ut vaksiner på, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...