Gjest Hedda Gabler Skrevet 4. januar 2007 #381 Skrevet 4. januar 2007 Hva er trikset? God natt med Owen. Vurderer et mannfolk selv, jeg.
Hu i Svingen Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #382 Skrevet 4. januar 2007 Med vasken? Flylady. Orker ikke den store rydde og vaskesjauen likevel, så da er det på tide å fly litt igjen.
Bettie Skrevet 4. januar 2007 #383 Skrevet 4. januar 2007 Hvis jeg bare ser til en siden i stua vi er det bra - resten kommer seg vel etter hvert.
Hu i Svingen Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #384 Skrevet 4. januar 2007 Sånn er det her også nå. Sitter og skriver en liste over ting jeg har lyst til å gjøre i huset. Små ting alt sammen, men lista blir lang likevel. Foreløpig skaffe-/ gjøreliste: Kjøkkenet: Spisebord Hyller 80 cm brede i eik, med dører 2 stk. Kasser til papir og flasker 2 stk. Stuen: Plater og uttrekksskinner til CD/DVD Skinn på gulvet Stålampe Soverommet: Rullegardiner (nye, de vi har er litt for smale) Gardiner (sjokk!) Nattbord (1 el. 2) Nattbordslamper Bilder Entreen: Klappstol på veggen (trangt der) Male ytterdør Tetningslister Gangen: Hyller, 2 el. 3 i hvitt, evt. flere hvite LACK hyller Downlights eller lyswire Male Badet: Lampe over speilet (de som er der er virker ikke) Fikse dusjkabinettet Hyller over doen Male lister/vindu Garderoben: Gardiner (sjokk!) Skittentøyskurv, sort Hyller over klesstativ Esker/bokser til tilbehør og evt. til sko Bytte ut sort hylle med skap fra kjøkkenet? Kjelleren: Rive gammel trehylle Male Legge IKEAgulv + liste Ekstra klesskap, helst hvitt Benkeplate på lave hvitevarer, med arbeidslampe Seng Kasser under sengen til gjestesengetøy Gardiner (sjokk!) Trappegang: Male vegger, trapp og gulv Høy hylle til håndklær Sklisikring Ute: 2 x utelampe Elektrisk uttak Loft: Kaste!!! Oppbevare møbler, klær og sportsutstyr (avlaste kjeller) Generelt: Liste ferdig Feste ledninger Da har vi litt å gjøre fremover ja...
Hu i Svingen Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #385 Skrevet 4. januar 2007 Pokker, hvorfor skrev jeg ikke den lista før jul?
Bettie Skrevet 5. januar 2007 #388 Skrevet 5. januar 2007 Litt av ei liste. Det fine med lister er å kunne stryke ut litt og litt. Ulempen er at det finnes stadig nye lister man kan lage.
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #389 Skrevet 6. januar 2007 Litt av ei liste. Det fine med lister er å kunne stryke ut litt og litt. Ulempen er at det finnes stadig nye lister man kan lage. ← Ja. I dag fikk jeg en ny liste med kun ett punkt: Å flytte.
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #392 Skrevet 6. januar 2007 Lang historie, men ja, vi må flytte. Det med politiet gjelder bare tyveri av bilskiltet mitt. Kortversjon: Vi hadde planer om å kjøpe huset vi bor i nå, har søkt lån og alt. Så viser det seg at huseier (som er mine foreldre) må betale en ikke ubetydelig sum i skatt hvis de selger nå. Dette unngår de hvis de bor i dette huset i ett år før de selger. Så nå skal de flytte inn her, og vi må flytte til deres hus og bo der i ett år. I stedet for å bli huseiere må vi altså ut av huset. Helt på trynet og temmelig frustrerende.
Pasha Skrevet 6. januar 2007 #394 Skrevet 6. januar 2007 kan dere ikke bare bytte bostedadresse da? eller er det såpass langt unna at det blir tungtvint med posten og slikt?
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #395 Skrevet 6. januar 2007 kan dere ikke bare bytte bostedadresse da? eller er det såpass langt unna at det blir tungtvint med posten og slikt? ← Det må visst være reelt. Og ja, det er kjedelig for begge parter. Flytter bare seks kilometer, men likevel. Vi flytter ikke møbler og slikt, men det kjipe er jo å bo i andres hjem såpass lenge. Helt utrolig teit system. Så nå blir det å pakke ned klær, musikk, bøker, PC og ting & tang og vaske grundig. Huff.
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #397 Skrevet 6. januar 2007 (endret) Begynner på ny liste *sukk* Rydde bort julen. Tømme klesskap og kommoder. Tømme nattbord. Rydde i papirer, ta med nødvendige, og lagre resten. Må kjøpe trekkspillmappe. Rydde i PCutstyr og kabler, lagre det vi ikke tar med. Lagre det vi ikke tar med av musikk og filmer i kjelleren? Vaske og brette alt av håndklær og sengetøy i kjelleren, samt rydde i verktøyet. Tømme fryser. Pokker - foreldre har ikke mye fryserplass, kanskje vi må ta med en fryser? Pakke: Noen bilder/ plakater Klær, sko og smykker Hundesaker/ seng Noen bøker og tegneserier Toalettsaker Medisiner Papirer PCer med programvare, høyttalere og kabler Trådløs router? Plantene mine (tviler på at de overlever i mine foreldres varetekt?) Fiskene + akvariet Noe matvarer Tempurmadrass + dyner og puter Dagslyslampe Rideutstyr Vaske hele huset. Urk! Kommer ikke på mer for øyeblikket... Endret 6. januar 2007 av Hu i Svingen
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #398 Skrevet 6. januar 2007 Alt går så jævlig i dass. Er skikkelig lei meg nå.
Bettie Skrevet 7. januar 2007 #399 Skrevet 7. januar 2007 Så kjedelig med skattemessige kjepper i hjulene. Og sikkert en nedtur når planen var å kjøpe nå. Er ikke lett å finne positive sider ved et slikt system.
Hu i Svingen Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #400 Skrevet 8. januar 2007 Litt bedre i dag, særlig etter å ha sett alle episodene av Nissene på låven for første gang. Artig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå