Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ringte til en jobb idag, òg da skulle jeg komme på intervju imorgen..., allerede. Rett etter vi hadde avtalt det, så ringte kjørelæreren min å sa at jeg skal ha kjøretime med mye annet imorgen, blant annet et kurs som tar lang tid før neste gang om jeg ikke kan. Så jeg følte meg presset til å møte opp, siden jeg er så hugga på serfikatet nå! Så jeg ringte til jobben, å forklarte situasjonen..., hun bare "hm..., det passer egentlig ikke for meg da...", så mumlet hun og var stille *bladde i time boken*. Fikk ordnet en ny tid på torsdag, heldigvis...! MEN..., var det negativt...? Kan de undervurdere meg nå...? :( Tenker på det hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg unødig. Du har jo fått forklart situasjonen og fått nytt intervju på torsdag. Vet ikke hvor mye du forklarte på tlf, men du kan kanskje understreke hvor viktig denne avtalen var for deg.

Det går sikkert bra skal du se. Lykke til :)

Skrevet
MEN..., var det negativt...? Kan de undervurdere meg nå...? :( Tenker på det hele tiden...

For å være heeeelt ærlig...og det skal man jo...ville jeg sett det som negativt om jeg var den som skulle ansette..

Skrevet

Kan da ikke tro at det er negativt.................... hvis du bare forklarer det så vil jo folk flest skjønne at det var viktig.

Skrevet

Jeg ville strukket meg langt for å unngå å måtte ringe for å bytte dag - når det allerede var avtalt.. Er annerledes om du sier ifra når de ber deg på intervju. Du var uheldig her. Håper det går bra allikevel.

Skrevet

Jeg garanterer deg at dersom de er interessert i å ansette deg, så har dette ingenting å si.

Skrevet

Off, det var maks uflaks altså! Jeg får beklage meg når jeg møter opp, enda en gang. Jeg får nå ikke håpe de velger noen annen BARE fordi jeg måtte bytte intervju tid..., det blir nesten litt for dumt...! Kanskje jeg har gjort litt negativt inntrykk. Men det er om jeg får jobben som er viktigest.

Skrevet

Enig med de andre, det er litt negativt. På den annen side er det jo ikke å forvente at man kan komme på intervju dagen etter at man kontakter en mulig arbeidsplass heller, synes jeg... Så arbeidsgiver bør se det fra den siden også. Beklag deg når du er i intervju, og gjør et godt inntrykk da:-)

Skrevet

Ja, dette er negativt. Èn ting er om du vet med en gang de forespør deg at den dagen kan du ikke, noe helt annet er å ringe tilbake og ombestemme seg. Du får aldri mulighet til å gjøre et nytt førsteinntrykk vet du!

Skrevet

Jeg er selv arbeidsgiver, og har hatt flere til intervju. Dette hadde jeg ikke reagert på i første omgang dersom det i utgangspunktet var så liten frist.

Men dersom det er andre tegn på at personen virker upålitelig eller uengasjert, så kan det spille inn.

Også dersom vi hadde gjort en avtale en tid tilbake, og noe plutselig kom i veien.. Da ville jeg blitt litt skeptisk og lurt på om denne personen egentlig var seriøs nok til jobben.

Jeg ser etter en jeg kan stole på og som er pålitelig. En som er engasjert og som har god fremtreden utad. Og som selvfølgelig har de nødvendige kunnskapene på plass.

Å si ifra like etter at avtalen er gjort kan være positivt og vise ansvar. Men lenge etter avtalen er gjort, og like før, er irriterende og skaper et negativt inntrykk for meg.

Lykke til! :)

Skrevet

P.S: Si tydelig ifra på intervjuet at jobben alltid vil komme først for deg uansett avtaler. Du kan si at dette var så kort frist, og at du ikke visste om dette kurset i forkant. Kurset var viktig for å få sertifikat som gjør deg mer fleksibel i arbeidslivet. Du beklager dersom det skapte problemer for henne.

Skrevet (endret)
Ja, dette er negativt. Èn ting er om du vet med en gang de forespør deg at den dagen kan du ikke, noe helt annet er å ringe tilbake og ombestemme seg. Du får aldri mulighet til å gjøre et nytt førsteinntrykk vet du!

Jeg ringte ikke fordi jeg ombestemte meg, jeg visste IKKE om kurset før han ringte meg, faktisk rett etter jeg hadde snakket med henne. Så jeg ringte å spørte om hun muligens kunne flytte intervjuet litt, jeg sa ikke sånn "jeg kan ikke imorgen..."!

Jeg ringte tilbake innen en time da...!, siden alt skjedde så fort så ble det litt krasj. Siden jeg bor 2 timer fra stedet jeg skal på intervju på, så er ikke alt så enkelt.

Jeg stoler på det Rakel sier..., det virker rett i det hun sier. Òg jeg kunne tenkt sånn om jeg blir arbeidsgiver en gang i fremtiden! ;)

Endret av Lanyah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...