Gjest gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #1 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har lest litt i juletrådene her, og får inntrykk av at julestrømper er veldig vanlig å ha. Er det virkelig det? Trodde ikke det var vanlig i norge jeg.... Når gir dere disse strømpene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 16. oktober 2006 #2 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har aldri hatt den tradisjonen i min familie (men det betyr ikke at jeg ikke skulle ønske at jeg hadde hatt den.. Hm.. Tror muligens den må innføres etter hvert.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. oktober 2006 #3 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vi fikk som barn og gir fortsatt til mannen min. Mine barn kommer også til å få julestrømpe når de blir over en viss alder. Vi får på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 16. oktober 2006 #4 Del Skrevet 16. oktober 2006 Mine barn har fått julestrømpe fra de var små. Grunnen til at vi startet med dette var nok at det skulle korte ned ventetiden på julaften. De ble hengt opp etter leggetid lille julaften. De fikk små leker, julehefter ol. i strømpa si. Når de nå etterhvert har blitt ganske så store (nesten voksne) får de litt andre ting da. Pysj, undertøy, en dusjsåpe osv. Tror ikke jeg tar sjansen på å kutte ut denne skikken, da hadde det vel blitt "ramaskrik" Om det er så veldig vanlig vet jeg ikke. Noen jeg kjenner gjør det, andre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animelona Skrevet 16. oktober 2006 #5 Del Skrevet 16. oktober 2006 Uhm... Sambo og jeg gir julestrømpe til hverandre, vi! Gir de på julaftenmorgen... Masse gotteri og et julehefte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2006 #6 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg fikk hjemme i alle år, ungene mine har også fått bestandig. Mannen min fikk i fjor og får sikkert i år også. Fåes på julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 16. oktober 2006 #7 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vi hadde julestrømpe da vi var små og helt fra til vi var 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 16. oktober 2006 #8 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Vi har ikke julestrømpe. Mannen min er vant til å få en pakke nederst i sengen. Det har vi videreført i vår lille familie. Så der ligger det noe spennende julenissen har kommet med om natten til alle i familien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -eline- Skrevet 16. oktober 2006 #9 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har fått julestrømpe av mamma&pappa (eller strømpenissen som det heter her ) siden jeg var liten og får fremdeles Får også en pakke i kalenderen på julaften, ordenlig julekalender gjennom hele advent har jeg ikke fått siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg gir ingen julestrømpe til kjæresten, men han får adventskalender, det får holde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 16. oktober 2006 #10 Del Skrevet 16. oktober 2006 jeg stemte ja, for vi gir julestrømpe til hverandre, men det er ikke vanlig rundt oss. fant ut at det kunne være koselig med en strømpe 1juledag, ta en rolig morgen med godt og blader (julaftensmorgen rekker vi aldri det, og da er det jo dessuten så mye gaver og godt utover dagen allikevel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 16. oktober 2006 #11 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har fått julestrømpe fra jeg var liten. da hang den ofte på skapdøra mi når jeg våkna, og der var det snop og et julehefte. Men når vi har blitt større har det bare blitt snop og den ligger nede på stue bordet så vi ikke våkner. Jeg er 21 år og får det enda jeg. I år skal samboer feire her og så jeg skal lage en til han og tenkte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuske Skrevet 18. oktober 2006 #12 Del Skrevet 18. oktober 2006 Poden får julestrømpe ja, er en del av vår tradisjon. På morgenen på julaften henger den klar ved peisen, men godterier, fotballstickers og et julehefte/pocket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 18. oktober 2006 #13 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har ikke pleid å ha det, og det blir ikke noe tradisjon så lenge jeg bestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. oktober 2006 #14 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har vokst opp med julestrømpe, og når mamma sluttet å lage, så overtok storesøster, og i fjor fikk jeg en av svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 21. oktober 2006 #15 Del Skrevet 21. oktober 2006 Da vi var små hadde søsteren min og jeg julestrømper. Den tradisjonen har jeg videreført til mine to barn. De henger opp strømpen ved peisen når de legger seg lille julaften, og om morgenen har "nissen" vært der med litt godteri, et julehefte og en liten leke. Det året storesøster skulle slutte med smokk la hun den på peiskanten da hun hengte opp strømpa. Julaftens morgen hadde nissen tatt den med til nissebabyene sine, og til gjengjeld fikk hun noe ekstra fint av ham! Fungerte helt fint, så dette skal vi prøve med lillebror i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. oktober 2006 #16 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Vi fikk da vi var små, men det tok slutt etterhvert, så nå får jeg ikke lenger. Vi fikk vår natt til første juledag vi da, av "julegeita" (som visstnok få på KG har hørt om, men som er den som deler ut julestrømper i min familie) Den inneholdt mandariner og snop stort sett. Vi fikk den ikke julaften, for da trengte vi den slett ikke, ettersom julaften er en dag med program fra frokost til natt i min familie, og noen "morgengave" vi heller ikke, men den kom, og hadde snoperier som vi spiste av resten av jula (ja, det var jo noe eget med VÅRT snop, noe annet enn det av frukt og snop som ellers var tilgjengelgi for alle...) Kommer nok til å komme julegeit med julestrømpe (som henger på den enkeltes soveromsdør forøvrig) til mine barn også, når den tid kommer. HVILKEN dag den skal komme vet jeg ikke, vi må vel slå sammen mine og min elskedes tradisjoner (og jeg vet faktsik ikke om han har fått julestrømpe noen gang...) Endret 21. oktober 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 22. oktober 2006 #17 Del Skrevet 22. oktober 2006 Får fortsatt julestrømpe hver julaften morgen, selv om jeg er voksen. Oppi ligger det masse godteri og kanskje et blad. En morsom skikk som jeg kommer til å føre videre til egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel Skrevet 22. oktober 2006 #18 Del Skrevet 22. oktober 2006 Får fortsatt julestrømpe hver julaften morgen, selv om jeg er voksen. Oppi ligger det masse godteri og kanskje et blad. En morsom skikk som jeg kommer til å føre videre til egne barn. ← Samme her. Og så gir jeg og samboern min til hverandre, så jeg får to stykk hver julaftens morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. oktober 2006 #19 Del Skrevet 22. oktober 2006 Vi fikk det til søs og jeg var ganske voksne ja, natt til første juledag hos oss, da hang den på døra til rommene våre. For noen få år siden slutta mamma med det, men jeg skulle gjerne sett at skikken fortsatte . Det var stort sett godteri og et par klementiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2006 #20 Del Skrevet 22. oktober 2006 Får av mamma. Julemorgen må jeg ha min gode, gamle kosebamse i armkroken, julestrømpe og Askepott. Sånn har det vært i årevis. Og jeg er 28. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå