zeta5 Skrevet 23. januar 2003 #1 Skrevet 23. januar 2003 Hei ! Er endelig igang med å sy sammen bryllupet og har jo oppdaget at det er tusen ting som skal klaffe...... :-? Er det noen der ute som kan hjelpe meg et par ting....????? 1. Vi bor i Oslo og skal gifte oss i Trøndelag. Våre forlovere bor også i Oslo. Er det vanlig å booke hotell og betale for forloverne ? 2. Det enste vi har bestemt i forhold til pynting er at det skal gå i blått,sølv... Brudebuketten min får i disse fargene. Jeg vil ha det enkelt og ikke for mye dill,dall.. Noen forslag på bordkort, lys osv som går i lyseblått...litt maritimt. Skal gifte oss ved havet og fisk står på menyen. 3. Hvor lenge i forveien bør kirkeprogrammet være klart ? 4. Noen supre forslag på invitasjoner ? masse spm. det her....men jeg begynenr å bli litt småstressa jeg Takknemmelig for svar
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2003 #2 Skrevet 23. januar 2003 Hei! 1. Vi betalte ikke overnattingen for våre forlovere, men alle som trengte hotell fikk rabatterte priser gjennom selskapslokalet (vi reserverte et visst antall rom når vi bestilte lokalene). Hadde de vært "vanlige" gjester måtte de i alle fall betalt for overnattingen. Men dersom dere har råd og synes at dere vil spandere, er jo det bare hyggelig. 2. Vi hadde også blått og hvitt med litt sølv som "tema". Enkle bordkort ble laget på følgende vis; navnene ble printet ut på blå ark som ble klippet i rektangler med "rivesaks" og limt på hvite pappskiver som var brettet som tak. Stemplet på et sølvhjerte. Veldig enkelt uten for mye arbeid. Men du kan jo lime på en fisker på guttenes bordkort og en sjøjomfru på jentenes! 3. Vi hadde ikke kirkeprogram. Hvis det ikke er veldig viktig for deg så er det jo en ting mindre å huske på. Salmebøkene er jo i kirken og presten forteller jo om eventuelle solonummer osv. etterhvert som de kommer. Dessuten hadde vi samtalen med presten dagen før, så fram til da hadde vi ikke bestemt hvilke salmer vi skulle ha en gang! Så altså, kirkeprogrammet kan ikke være klart før alt er bestemt, og tenk om du ombestemmer deg eller solisten ikke kommer e.l. Da står du med et program som ikke stemmer. 4. Vi printet ut innbydelser og praktisk info på et nesten gjennomsiktig, hvitt ark som vi brettet i to. Dette la vi inni et stivere, hvitt pappkort som også var brettet (omtrent som en bok) Knøt blått silkebånd i "ryggen". På forsiden limte vi på et blått ark (likt som på bordkortene) med to sølvhjerter på. I tillegg klistret vi på "Innbydelse" i sølv på forsiden. Vet ikke om dette hjalp deg noe, for det ble jo mest oppramsing av hvordan vi gjrde det, men det kan kanskej gi deg noen idéer. Hilsen Lille meg
zeta5 Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2003 Hei ! Tusen takk for råd og tips ! Det at jeg ikke trenger kirkeprogram har jeg ikke tenkt på en gang ! Deilig-en ting mindre å tenke på... Vi kommer vel heller ikke til å møte presten før et par dager før vielsen, så det blir knappt med tid .. Invitasjonene hørtes fine og enkle ut ! Mulig jeg må innom en hobbyforetning i helgen for å handle inn div. papp,ark osv. :D
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #4 Skrevet 24. januar 2003 Ser du bor i Oslo så da vil jeg bare tipse om at jeg kjøpte alt papiret på Tanum på Byporten. De hadde et litt annet utvalg enn de andre bokhandlerne jeg var innom (bortsett fra Norway Designs, da). I tillegg fikk jeg hjelp av ei som har mange ulike stempler. Hjertene på forsiden av invitasjonene var i sånn embossingpulver. Hilsen Lille meg
Augustbrud02 Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 1. Jeg ville nok ha bestalt for forloverene, siden dere skal gifte dere langt unna bostedet. Eventuelt går det jo an å spleise. 2. Jeg ville kanskje ha laget bordkort ut i fra blåskjell eller andre typer skjell jeg. I tillegg ville jeg kjøpt lyseblå eller mørkeblå lys og servietter. Dere kan også lage lysmansjetter av ulike skjell, for å få den maritime stilen. 3. Kirkeprogrammene trenger ikke å være klart i så veldig god tid, men jo før jo bedre. Vi hadde de klare før vi var i møte med presten (2 uker før vielsen), slik at han fikk sett dem og ”godkjent” dem. Forøvrig synes jeg man absolutt bør ha kirkeprogram, da dette er koselig å ha for gjestene også i ettertid. 4. Invitasjoner finnes det massevis av tråder på her, så gjør et lite søk. Men jeg ville valgt blå invitasjoner og kanskje noe pynt med skjell og fiskegarn.
Imax Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 Ikke dropp programmet i kirken! Som gjest synes jeg det er hyggelig å få, og da blir det litt mer spesielt. Ang maritime motiver er det hobbybøker å få om temaet, slik at du kan titte litt og få inspirasjon. Men husk å ikke ta helt av, jeg synes det kan bli litt for mye av det gode når man har maritimt som tema. Lykke til! PS! Synes ikke dere bør dekke hotell for forloverne, men dere kan jo booke hotellrom for gjestene sammen, slik at man får rabatt.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #7 Skrevet 24. januar 2003 For å "kverulere" litt - hvor ofte titter dere på disse kirkeprogrammene i ettertid?? Har ikke de en tendens til å havne i en skuff for å bli kastet den gangen man tar seg tid til å rydde? Jeg synes også det er hyggelig å få et pent program hvor salmene står og man vet hva neste post på programmet er, men dersom man er stresset eller har fullstendig idétørke e.l., synes jeg at kirkeprogrammet er det første man kan kutte ut. Før dette sporer enda mer av fra hovedtemaet enn jeg allerede har gjort, vil jeg si at dette er min mening og andre får mene hva de vil. Men jeg stiller bare noen spørsmål for ettertanke ut i luften. ;o) Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå