Gjest Gjest Skrevet 16. november 2006 #21 Skrevet 16. november 2006 Der vi hadde bryllupet vårt ordnet vi selv med brus og alkoholen utenom øl. Vi hadde en som å stå i baren. Gjestene betalte selv for øl, mens resten holdt vi. Siden min man jobber på et sted der det kommer mange utenlandske trailersjåfører ble det mye smuglesprit (og vin) så derfor ble det ikke så veldig dyrt siden han kjøpte litt nå og da ← Forkastelig og ulovlig!
Gjest minibuss Skrevet 19. november 2006 #22 Skrevet 19. november 2006 Vi hadde fri bar, og kan fortelle hvordan vi gjorde det, ( i tilfelle det er ett snev spennende å lese om, hehe ) Vi satt opp liste over hvem som skulle på middag, hva som var " vanlig " til maten. Så tok vi en gjennomgang av alle som skulle på festen etterpå. Den såkalte " kaffen " eller vorspiel-gjengen som jeg liker å kalle de for Når vi da visste hvem som kom, så er det faktisk greit å finne ut hvem liker rød/hvitvin, hvem er vinmennesker og hvem er øl/drink, alt det er forholdsvis enkelt, men det ALLER enkleste er jo å luke ut de som IKKE skal ha alkohol, eller som du vet er veldig forsiktig. ( husk å ha noe annet enn saft til disse, vi hadde forskjellige alk.frie viner og diverse økologiske ting, eple juice og appelsinjuise, suksess;-) ) Når det er lagt opp så plukket vi de enkleste drinkene, og hva som trengtes til de. Tilfeldigvis og heldigvis så skulle jeg uansett til Sverige og Danmark i forbindelse med jobben min, da lånte vi oss en bil og kjørte istedenfor at jeg flydde kombinerte det slik at vi fikk en langhelg sammen, yippi!! Da handlet vi helt kynisk inn alt som trengtes i Tyskland, kom hjem med hjertet i halsen og sent om natten over svinesundbroen Men det gikk bra, vi handlet nok inn ekstra, for det er jo sikkert at sprit og de fleste viner, de holder seg leenge. Det ble nok en 4-5000 om jeg ikke tipper feil, ( om det skulle være interesse så skal jeg finne det eksakte beløpet tror jeg? ) Dette var i boks flere mnd før bryllupet, og vi hadde god tid på å fylle opp evt glemte ting, vi sparte ihvertfall flere tusen på dette. Vil anbefale de som prøver dette å få en som kan det til å stå i baren. EDRU, helst med bar-utdannelse ( mange som har det uten at de jobber fast, de er VELDIG sugen på en slik kveld ) Da får dere skikkelige drinker og ikke halve gjengen på gulvet før tolv,, vi hadde over 70 med stort og smått og ikke en eneste var overstadig så det plaget andre, burde ikke være noe problem, men all erfaring viser at her gjelder det å være litt bestemt. Du skal forhåpentligvis ikke gifte deg mer en 1 gang i livet, og da er det bedre å ha litt ekstra, det vil uansett havne i barskapet til dere hjemme det eventuelt som blir til overs. Ikke nødvendig at alle ser ALLE flaskene, vær litt taktisk så ordner det seg. Vet ikke om det var svar som trådstarter ville ha dette, det gikk kjempefint med oss dette, selv om mange er litt skeptisk til å lage bar med for mye drinker og styr, godt humør og gode hjelpere er viktig, flinke og glade gjester det sørger dere for selv ( vi forlot festen 0230 som de 5 siste, må jo få med oss vår dyreste fest i vårt liv, og tiden fløy, hehe )
Gjest Gjesta Skrevet 20. november 2006 #23 Skrevet 20. november 2006 for noen uker siden spurte jeg en venn av mine foreldre som tidligere drev et selskapslokale om hva han mente om dette med fri bar. Han sa det ikke ble så dyrt som folk trodde, og man regner jevnt over to-tre drinker pr. pers. De fleste ble positivt overrasket over barregningen i ettertid, kunne han fortelle. Han fortalte også at han hadde et fåtall brudepar som insisterte på betalt bar, men utover kvelden måtte det bare oppgis, ettersom de ikke hadde vært flinke nok til å informere gjestene sine om å ta med kontanter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå