Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc


lille_knirk

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en bærbar pc. Den burde være så billig så mulig. Trenger ikke noen super pc da den skal brukes til å surfte på internett, betale regninger, lagre bilder fra digitalkamerat. Holder det med 512 RAM? hvor stor GB harddisk burde jeg ha? Hva slags prosessor? Noen som har noen anbefaler på merke, eller merker jeg absolutt burde holde meg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Acer er som regel et veldig greit merke. Om regel har de gode Pc-er til en grei pris. Jeg ville derimot holdt meg unna "ukjente" merker som Advent (de koster gjerne helt ned i 3999,- og det gjør meg litt skeptisk). Både Toshiba, HP og Pacard Bell har bærbare i 5-8000 kronersklassen.

Strengt tatt holder det med 512 MB RAM om du skal bruke den primært til e-post og internett. Men det er klart at det går litt kjappere med 1024 MB RAM. Harddiskplass ville jeg ikke lagt for mye penger i om du ikke skal lagre store mengder musikk, film eller andre store filer. Du kan evt. kjøpe en ekstern harddisk eller to om det blir aktuelt å lagre mye.

Om jeg skulle kjøpt en rimelig bærbar, så ville jeg satset på en Acer med 512 eller 1024 MB RAM 40 eller 60 GM harddisk i prisklassen 6000-8000 kroner. Har bare positive erfaringer med merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg vil si at du hvertfall minst må ha ram på rundt 500mg for jeg har 256 og alt går så innmari treeeeeeegt. Og jeg bruker bare min til å skrive oppgaver å sitte på nett.

Den acer maskina selges til 6800 på binders, vurderer å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du burde ha 1 GB RAM, går tregt med bare 512.

Hva med denne: Acer

Denne har samboer nettopp kjøpt og han er kjempefornøyd!

Den har jeg, også. Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...