Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Mensen er 11 dager forsen. Jeg har hatt en del ubeskyttet sex denne måneden, så jeg har vært litt urolig for å bli gravid. Jeg tok en hjemme-test 2 dager før forventet mens og en til for 3 dager siden. Begge var negative. Jeg pleier å få den på dagen, og hvis den blir forsen noen gang er det bare en dag eller to.. Hvorfor er den så sen..? Hadde jeg ikke tatt de testene ville jeg nesten trodd jeg var gravid nå. Dessuten var jeg ute i helga og drakk alkohol!, tenk om jeg er gravid til tross for de negative testene.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Ja, tenk om.. Litt sent å tenke på nå - kanskje. Ikke for å være stygg, men som man reder så ligger man. Alle vet at man kan bli gravid om man har ubeskyttet sex.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 ja men testen er jo negativ. Når det er så mange dager over forventet mens så må jo testen ha rett resultat!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Stress (ved at du er redd for at du kunne vært gravid) kan forsinke menstruasjon. Regner med at du ikke har ubeskyttet sex mer?
Cathie Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Noen ganger kan det gå noen dager over den dagen du skulle hatt mensen før en evt test blir positiv. Så jeg ville tatt en test til, er den også negativ så gå til legen!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 skal gå til legen på onsdag. Får jeg resultet på en blodprøve med en gang? Om jeg er gravid eller ikke. Det er fortsatt ikke noe tegn til mensen...nå er det 12 dager over tid.. Det er jo kjempe lenge. Jeg tenker litt på det at jeg var ute og drakk alkohol etter at testen viste negativt. Men tenk om jeg er gravid alikevel og jeg har forgiftet ungen med alkohol!
Cathie Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 skal gå til legen på onsdag. Får jeg resultet på en blodprøve med en gang? Om jeg er gravid eller ikke. Det er fortsatt ikke noe tegn til mensen...nå er det 12 dager over tid.. Det er jo kjempe lenge. Jeg tenker litt på det at jeg var ute og drakk alkohol etter at testen viste negativt. Men tenk om jeg er gravid alikevel og jeg har forgiftet ungen med alkohol! ← Det må nok sendes inn, men han kan jo ta en vanlig test...
animelona Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 skal gå til legen på onsdag. Får jeg resultet på en blodprøve med en gang? Om jeg er gravid eller ikke. Det er fortsatt ikke noe tegn til mensen...nå er det 12 dager over tid.. Det er jo kjempe lenge. Jeg tenker litt på det at jeg var ute og drakk alkohol etter at testen viste negativt. Men tenk om jeg er gravid alikevel og jeg har forgiftet ungen med alkohol! ← Det er vel også mulig at mensen hopper over en gang? Tror den gjorde det innimellom før da jeg ikke brukte p-piller/ring. Særlig hvis jeg var stressa og det var mye som skjedde så kunne det går laaaang tid før jeg fikk den.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Nå ha det gått lang tid da.. Men om du er gravid så går det sikkert bra om du har hatt ei bløyte eller to.. Mange har jo det før de vet at de er gravide. Men det bør ikke bli flere - for det er definitivt ikke bra for barnet. Skriv og fortell hvordan det går da. Tror ikke legen må sende inn slike resultat. Det ser de med en gang så vidt jeg vet.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, skal skrive inn hva som skjer... 2 dager å vente. Lenge å vente Orker ikke ta en hjemmetest om igjen, har jo allerede tatt to, vil heller bruke penger på et sikkert resultat hos legen. Der kan de jo se det mye tidligere enn i en hjemmetest. Jeg håper jeg ikke er gravid. Jeg merker jo ikke noe annet enn å ha mistet mensen. Føler ingenting spesielt, men føler heller ikke at jeg venter mensen. Pleier å merke det på meg noen dager før.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Har forresten fortalt ham om at jeg har tatt en test og at den var negativ. Og han virket lettet, men spurte hvor lenge siden jeg skulle hatt mensen, og da jeg sa for 12 dager siden ble det helt stille i den andre enden (snakket i mobilen). Jeg måtte avslutte stillheten med å si: hallo, er du der fortsatt?, og han kom med et spakt ja. Han vet vel ikke hva han skal tro, men jeg vet jo ikke selv hva jeg skal tro, selv om jeg sier til ham at han ikke trenger å beskymre seg.
Gjest Gjest_Ramboline_* Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Legen bruker samme testen som du kan kjøpe på apoteket da. Det var ihvertfall Clearblu det gikk i den gangen jeg var gravid og skulle ta abort.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg var hos legen og jeg er ikke gravid. Det var bra! Men mensen har jeg ikke fått..tror jeg er 15 dager over...har egentlig sluttet å telle
Gjest :) Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Mensen min er litt over 2 måneder for sen. 3 tester alle negativ. Har tatt p-pillene mine regelmessig å har hatt mensen regelmessig. Men nå er den borte...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå