Gå til innhold

DVD'en har blitt svart-hvitt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke riktig postet, men jeg håper at dette er stedet for de med litt mer teknisk forståelse enn bla meg...

Har tenkt å se en film, men idet jeg slår tv'en over på dvd blir bildet svart-hvitt og ikke farger :forvirret:

Har testet med flere filmer, så det er ikke selve filmen det er noe galt med. Noen som kan hjelpe? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom alt er plugga skikkeleg i, så ville eg prøvd mot ein annan TV eller DVD-spelar, for å sjå om det er noko av elektronikken i ein av delane som har gått an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er riktig koblet, og jeg har bare en tv og en dvd-spiller så jeg får ikke sjekket de mot andre. Begge deler er ca tre år gamle og har aldri hatt trøbbel med de før. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Skrue. Mange fremmedord, men får med meg at det mest sannsynlig dreier seg om en kabel som er satt i feil...? Skal prøve å koble litt mer frem og tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Jeg fikk det til!!! Det er to inntak på tv'n som passer til den store, svarte kabelen fra dvd'en. Jeg bare byttet om, og nå er det farger igjen :grine2: :hoppe:

Da var det koblet feil likevel, men det så helt riktig ut.

Tusen takk for hjelpen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våger å foreslå at du leter etter en knapp eller innstilling på spilleren din der man kan veksle mellom PAL og NTSC. Svitsj på den og se om det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er som oftest at den store kontakten (SCART-kontakten) kobles eller brukes feil. Årsaken til dette er at SCART-kabelen kan brukes på forskjellige måter og finnes i forskjellige utgaver, men alle med lik kontakt. Håpløst brukeruvennlig synes jeg. Neste generasjon av kabler og kontakter ser ut til å bli bedre i så måte.

SCART-kontakten har i tillegg en dårlig fysisk utforming. Faller lett ut osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...