smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1761 Skrevet 3. februar 2007 God formiddag!!! Så kjekt med så masse besøk i dagboka mi!!! Kakao: Ja senga svarte veldig til forventnigene! Herr Jensen er fantastisk å ligge på og jeg fatter ikke at det kan være så forskjell å senger. Vi kjøpte den senga vi hadde nå for 6 år siden til ca. 10 000,- så egentlig burde den og så være bra. Ang. badebalje så skal vi ikke bruke det. Vi har balje i stellekommoden vår så får vi se hva som skjer etter det. (Har badekar rett ved siden av) Iss: Kjempemange fine linker, skal se mer på de etterpå! Daria: sender deg en PM jeg Angelou: Klart du er en av de mange herlige kvinnene!!!! Uri: Håper du kosa deg masse i går, jeg fant visst aldri huset ditt.... Holly Hobbie: Ja vi kosa oss masse med kafè-besøk etterpå!!! Burpen: Puppediskusjonen blir nok aldri et ferdigdiskutert emne. Jeg er ganske sikker på at mine ikke lekker for jeg har aldri sett en våt flekk og når jeg klemmer er det like tørt. Jeg tror jeg flasser fordi de forandrer seg litt om dagen, både i str. og farge Ja det er bedre med en sjekk enn en for liten ja!! Alt for babyen vår som hun sa!!! åhhhh-senga!!! Jeg gleder meg til i kveld allerede!!! God helg til deg også!! Petra P, Kylling og Bippe:
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1762 Skrevet 3. februar 2007 Håper jeg fikk med alle over da!!! Så kjekt med besøk!!! Nå føler je gat jeg har vært veldig mye på farten de siste døgnene og jeg har sikkert det også!! Jeg har iallefall sovet kjempegodt disse to nettene i ny seng og i natt sov jeg enda bedre. Jeg har heller ikke så vondt i bekkenet når jeg ligger der og jeg har til og med ligget på ryggen nesten hele natten!! I går startet vi dagen hos jordmor. Jeg ble så utrolig glad da jeg ikke hadde gått opp noe mer. Det gir VELDIG inspirasjon til å fortsette å være streng med sukker. Har hatt flere kvelder nå der jeg har klart å si nei!!! Hun strevet lenge med å finne -lyden men det var ikke så rart for det var turbo-time der inne så jeg kunne bare si hvor beina sånn cirka var til enhver tid så fant hun deretter. Komisk! Pulsen var høy men det er jo ikke så rart!! Hun ville at hodepinen min skulle sjekkes bedre ut. Det er jo bra det men jeg skjønner ikke hve de vil gjøre med det. Hun ringte lege mens jeg var der og jeg fikk beskjed om å ta det enda mer med ro. Synes jeg er veldig rolig nå jeg.... Så min nye tid som rolig menneske startet med å dra på teater. Det var kjempehyggelig. Etterpå gikk vi på kafè. Jeg var flink og sa nei til kake!!! Men jeg skal bake kake i dag til bursdag i morra så da får jeg vel spist litt da!! På vei hjem hentet vi vogna vår!!! Den er i hus!!! Det er helt utrolig!! Jeg har ikke montert den opp enda, men åpna og sett at det er riktig vogn. I går la vi oss tidlig. Det var godt! Og i dag kunne jeg stå opp tidlig og være uthvilt! Ja, jeg er en syvsover!! Nå har jeg vært frisør på mannen før han dro på jobb. Selvfølgelig ble det kortslutning på badet da mannen skulle støvsuge opp etter oss så jeg må få tak i elektriker i dag.... Dritt! Men nå må jeg få i meg frokost og få på meg litt klær. Tasser rundt her i morgenkåpa enda. Ha en fin dag alle sammen!!! Og jeg glemte nesten : :hoppe: for 23 uker i går!
Frida Frosk Skrevet 3. februar 2007 #1763 Skrevet 3. februar 2007 Blir veldig imponert over deg som er så flink med kostholdet. Tror det er mange som tenker at det ikke spiller noen rolle for de skal jo opp i vekt uansett. for 23 uker! Ha en super lørdag.
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1764 Skrevet 3. februar 2007 Blir veldig imponert over deg som er så flink med kostholdet. Tror det er mange som tenker at det ikke spiller noen rolle for de skal jo opp i vekt uansett. for 23 uker! Ha en super lørdag. ← Takk Det er sant, at det er lett å tenke at opp i vekt skal en, uansett. Men det er ikke bare det for alt jeg spiser går jo rett til babyen også. Nå merker jeg så godt at etter en 15-30 minutt etter mat er det full jubel i magen og da merker en jo godt at det har sammenheng med mat!
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1765 Skrevet 3. februar 2007 Fant en utstyrsliste her. Men den kan vel inneholde litt unødvendige ting også kanskje??? utstyrsliste
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1766 Skrevet 3. februar 2007 Nå har jeg hatt en fantastisk stund! Kledde på meg godt og rusla først etter posten. Da jeg kom opp igjen var selvfølgelig bekkenet vondt men da fant jeg en stol og pute og satte meg på verandaen i sola! Helt vindstille!!! Det var helt utrolig deilig. Så der ble jeg vel sittende i 1,5 time fant jeg ut da jeg kom inn Kattungen kom også i fanget mitt og sov der Men nå skal jeg for første gang i mitt liv lage meg fjordland mat! -rømmegrøt! Etterpå skal jeg bake kake! Nam-nam!
Frida Frosk Skrevet 3. februar 2007 #1767 Skrevet 3. februar 2007 mmm, tror jeg kommer snikende etter en kakebit etterhvert jeg... Sant det du sier om at det vi spiser går rett til knøttet i magen. Og "sukkerungene" er jo gjerne tyngre enn andre, så sikkert lurt å være forsiktig av den grunn også. Jeg får skjerpe meg litt jeg og tror jeg. Blir litt mye sukker innimellom. Det er så deilig i sola i dag. Ordentlig vårfølelse fikk jeg da jeg var ute og gikk på butikken i stad.
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1768 Skrevet 3. februar 2007 Kom på kake du! Det blir sikkert noe til overs, hvis du liker verdens beste da!!! Ja, det blir jo fortsatt sukker på meg også men jeg prøver å styre meg litt mere nå. Og det skader vel ingen.... Ja sola i dag er helt fantastisk, men det begynte å bli kjøligere nå kjente jeg. I kveld ser det ut til at jeg blir hjemme alene. Egentlig tror jeg det kan bli godt, så kan jeg legge meg tidlig i den fantastiske senga tidlig
Kakao Skrevet 3. februar 2007 #1769 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Så gøy å få vogna i hus, da! :-D Vi har ikke begynt å titte enda, men mulig det blir en trehjuling. Usikker. Er redd plassen oppi baggen er litt liten. Og så er det veldig viktig for meg at babyen er vendt mot oss i starten. Så flink du har vært med sukkeret! Og bra du får sjekka det med hodepinen. Skal inn og se på den utstyrslista du la ut nå, samt lese de linkene til iss litt mer. Må prøve å samle meg litt info. Badebalje nedi selve stellebordet hørtes ikke dumt ut. Da løfter en sikkert bare opp benken og så er det balje nedi. Hmmm, tror vi må ut i butikken og se litt. Har hittil bare vært på Ikea. Håper du får en fin helg!! Endret 3. februar 2007 av Kakao
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1770 Skrevet 3. februar 2007 Badebalje nedi selve stellebordet hørtes ikke dumt ut. Da løfter en sikkert bare opp benken og så er det balje nedi. Hmmm, tror vi må ut i butikken og se litt. Har hittil bare vært på Ikea. ← Jepp!! Vi har arvet så det er kjekt. Nå er jo ikke den baljen så stor men jeg tror det er fint å begynnelsen. Når vi ikke bruker den balja lenger tar vi den ut og får en ekstra skuff i stellekommoden. Veldig praktisk! Trehjuling ja, skrev litt om det i dagbok til Frida Frosk. Hadde lyst på det jeg også men jeg tror firhjuling passer bra til vårt bruk. Jeg er ikke så flink med sukkeret skjønner du, har noen røde dager innimellom. Sånn som i sted klarte jeg ikke dy meg for å slikke slikkepotten når jeg hadde laget marengs. Så litt blir det innimellom Ja den utstyrslista jeg fant var ikke så dum men noe synes jeg virker unødvendig sånn helt i begynnelsen. Må sjekke iss sine jeg også. Nå er verdens beste ut av ovnen! Jeg elsker den kaken, og det gjør mannen også. SNart er det tid for å synke ned i badekaret
iss Skrevet 3. februar 2007 #1771 Skrevet 3. februar 2007 Må bare kommentere litt jeg.... Så gøy å få vogna i hus, da! :-D Vi har ikke begynt å titte enda, men mulig det blir en trehjuling. Usikker. Er redd plassen oppi baggen er litt liten. Og så er det veldig viktig for meg at babyen er vendt mot oss i starten. Så flink du har vært med sukkeret! Og bra du får sjekka det med hodepinen. Skal inn og se på den utstyrslista du la ut nå, samt lese de linkene til iss litt mer. Må prøve å samle meg litt info. Badebalje nedi selve stellebordet hørtes ikke dumt ut. Da løfter en sikkert bare opp benken og så er det balje nedi. Hmmm, tror vi må ut i butikken og se litt. Har hittil bare vært på Ikea. Håper du får en fin helg!! ← Mange av trehjulingene er ikke vendbare i sportsdelen.. Derfor valgte vi quinny, den er vendbar! Har lest endel om den, fordi vi var så lenge i tvil.. Bagen holder ofte til de er rundt 6 mnd og etter det har barnet det fint i sportsdelen i en god pose... Om badebalje! Har lest litt rundt om det og! De fleste er egentlig missfornøyde med å ha balje nedi kommoden pga når babyen er ferdig badet, må man løfte babyen opp og den er gjerne veldig glatt... Tror det var noen tråder om det på snart mamma eller noe.. Jeg velger iallefall uten, og kjøper en billig balje fra ikea ved siden av..
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1772 Skrevet 3. februar 2007 Om badebalje! Har lest litt rundt om det og! De fleste er egentlig missfornøyde med å ha balje nedi kommoden pga når babyen er ferdig badet, må man løfte babyen opp og den er gjerne veldig glatt... Tror det var noen tråder om det på snart mamma eller noe.. Jeg velger iallefall uten, og kjøper en billig balje fra ikea ved siden av.. ← Kommenter i vei Vi har jo fått den kommoden nå så vi kommer definitivt til å bruke den. Men en kan jo bare kjøpe sånne små sugekoppe (haier fra ikeà f.eks.) hvis det er problemet at de sklir. Men hvordan kan de skli når en allikevel holder babyen med ei hånd uansett??? Jeg bare spør jeg altså. Hvis vi skulle hatt trehjuling ville jeg også definitivt valgt Quinny! **** Nå har jeg ligget i badekaret kjempelenge! Det var godt men nå er jeg helt oppbløtt og varm i kinnene. Solen tok nok også litt i dag så jeg er nok litt varm pga det også. Nå skal jeg finne noe god mat og gjøre meg klar til farmen
Kylling Skrevet 3. februar 2007 #1773 Skrevet 3. februar 2007 Vil bare si at du det virker som nicket ditt passer godt til deg, smile! Du er så positiv at man blir jo glad av å lese i dagboka di. Høres ut som du har det veldig bra om dagen.
iss Skrevet 3. februar 2007 #1774 Skrevet 3. februar 2007 Det med glatt baby gjalt når man er ferdige med å bade, og man må holde en bløt og glatt baby i hendene mens man samtidig skal legge på lokket og ordne til babyen på toppen igjen... Vi kommer nok mest sannsynlig til å velge denne: http://www.babydan.com/page32.aspx?recordid32=718 Vi har stoooooort bad så vi har plass til en stor kommode. Jeg ønsker å stelle babyen rett forran meg, og ikke "sidelengs" som blir på de vanlige kommodene. Og ser så praktisk ut at man da har litt plass ved siden av som man kan sette fra seg kremen og bleien og klær. Og skuffene på kommoden er som dype kolonialskuffer nesten Vi har fått en gammel kommode av søs som har sånn badekar i og vanlige smale skuffer. Jeg har den i stua nå, så jeg steller Tulla på den. Da slipper jeg å få vondt i bekkenet ved å stelle på gulvet. Merker at den er litt "liten" lissom... Derfor er det drømmekommonden min!!
Gjest Tanita Skrevet 3. februar 2007 #1775 Skrevet 3. februar 2007 (endret) God helg! Endret 3. februar 2007 av Tanita
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1776 Skrevet 3. februar 2007 Vil bare si at du det virker som nicket ditt passer godt til deg, smile! Du er så positiv at man blir jo glad av å lese i dagboka di. Høres ut som du har det veldig bra om dagen. ← Takk! Blit litt småflau nå.... JO jeg prøver jo å være litt glad da men jeg er det ikke nok synes jeg Ja jeg har det egentlig veldig bra om dagen Var litt deppa og lei av alt her en stund men nå synes jeg det går rette veien og jeg prøver heller å nyte det å være hjemme. Jeg har det egentlig som i en fin pensjonist-tilværelse om dagen(tror jeg, har jo aldri vært pensjonist men ) Det med glatt baby gjalt når man er ferdige med å bade, og man må holde en bløt og glatt baby i hendene mens man samtidig skal legge på lokket og ordne til babyen på toppen igjen... Vi kommer nok mest sannsynlig til å velge denne: http://www.babydan.com/page32.aspx?recordid32=718 Vi har stoooooort bad så vi har plass til en stor kommode. Jeg ønsker å stelle babyen rett forran meg, og ikke "sidelengs" som blir på de vanlige kommodene. Og ser så praktisk ut at man da har litt plass ved siden av som man kan sette fra seg kremen og bleien og klær. Og skuffene på kommoden er som dype kolonialskuffer nesten Vi har fått en gammel kommode av søs som har sånn badekar i og vanlige smale skuffer. Jeg har den i stua nå, så jeg steller Tulla på den. Da slipper jeg å få vondt i bekkenet ved å stelle på gulvet. Merker at den er litt "liten" lissom... Derfor er det drømmekommonden min!! ← Da skjønner jeg litt mer ja. Men det er jo greit å være obs på det ja!! Den kommoden var kjempefin!!!! I tillegg til å at den så praktisk ut! Skjønner du bruker den til Tulla ja for det er fin arbeidshøyde på de. God helg! ← God helg til deg også!!!
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1777 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har glemt å lage krem til kaken, bør gjøre det i kveld så jeg får vel komme meg opp av sofaen nå... Gleder meg til å legge meg i den fantastiske sengen vår jeg. Nesten så jeg er litt forelsket i vår nye herr Jensen
iss Skrevet 3. februar 2007 #1778 Skrevet 3. februar 2007 jeg gruer meg til å å legge meg på den 7 år gamle skumgummimadrassen vår hver gang jeg er her.. Jeg vil ha ny madrass Men det var det med finansene da
smile Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #1779 Skrevet 3. februar 2007 Vi var så heldige at vi fikk seng til jul av mamma og pappa. De slo på stortromma!!! Men seng er dyrt ja. Vi hadde aldri hatt råd til det hvis ikke. Men jeg kjenner nå hvor viktig det er.
Frida Frosk Skrevet 3. februar 2007 #1780 Skrevet 3. februar 2007 Du har kanskje allerede krøpet opp i den nye, gode senga di? Isåfall får jeg bare si god natt og sov godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå